افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

چین برنده فروش جهانی خودروهای الکتریکی است.

  • کد خبر : 325108
چین برنده فروش جهانی خودروهای الکتریکی است.

بر اساس گزارش شرکت تحقیقات بازار Rho Motion، فروش جهانی خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی در ماه جولای به لطف رشد قوی در چین در سال جاری و با وجود کاهش تقاضا در اروپا، 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت. چارلز لستر، مدیر ارشد اطلاعات در Rho Motion به رویترز […]

بر اساس گزارش شرکت تحقیقات بازار Rho Motion، فروش جهانی خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی در ماه جولای به لطف رشد قوی در چین در سال جاری و با وجود کاهش تقاضا در اروپا، 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

چارلز لستر، مدیر ارشد اطلاعات در Rho Motion به رویترز گفت، در اتحادیه اروپا، ام جی موتور، متعلق به شرکت سایک موتور چین، انتظار دارد بیشترین ضربه را از تعرفه های موقت اعمال شده بر خودروهای الکتریکی وارداتی از چین وارد کند.

داده ها نشان می دهد که 1.35 میلیون خودروی برقی در سراسر جهان در ماه جولای فروخته شده است که 0.88 میلیون آن در چین بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزایش داشته است. پلاگین هیبریدی فروخته شده در چین در هفت ماهه اول سال 2024 نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش یافته است.

بی وای دی، بزرگترین سازنده خودروهای برقی چین و جهان، در همین دوره گزارش داد که فروش جهانی خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی به ترتیب 13 و 44 درصد افزایش یافته است.

در اروپا، فروش ماهانه در ماه جولای 7.8 درصد کاهش یافت که با سال 2023 در مقایسه با ارقام سال گذشته مطابقت دارد. در هفت ماه منتهی به جولای، آلمان، بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی اتحادیه اروپا، 12 درصد کاهش داشته است.

فروش خودروهای الکتریکی در ایالات متحده و کانادا در ماه جولای 7.1 درصد افزایش یافت. لستر به رویترز گفت که BYD به رکورد فروش خودروهای هیبریدی پلاگین در این ماه ادامه داد.

رویترز گزارش داد، اتحادیه اروپا در ماه ژوئیه تعرفه های موقتی را بر واردات خودروهای الکتریکی ساخت چین اعمال کرد. اتحادیه اروپا اعلام کرد که BYD با تعرفه 17.4 درصد، جیلی 19.9 درصد و Saik 37.6 درصد مواجه است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=325108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.