افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

وطن خواه: آل کثیر حتی بعد از فوتبالش هم به فکر قضاوت مردم باشد/ خوشحالم گل محمدی اینجاست اما از رفتن کریم ناراحتم

  • کد خبر : 32464

رضا وطن خواه از بازیکنان پرافتخار پرسپولیس در دهه 50 بود که در تیم قرمز پایتخت بازی بسیار خوبی داشت و از تیم شاهین به پرسپولیس آمد. او معتقد است این بازیکن حق دارد به آینده خود فکر کند اما وقتی احساسات هواداران را در نظر نگیرد قطعا پس از خداحافظی جایگاه و محبوبیت خود […]

رضا وطن خواه از بازیکنان پرافتخار پرسپولیس در دهه 50 بود که در تیم قرمز پایتخت بازی بسیار خوبی داشت و از تیم شاهین به پرسپولیس آمد.

او معتقد است این بازیکن حق دارد به آینده خود فکر کند اما وقتی احساسات هواداران را در نظر نگیرد قطعا پس از خداحافظی جایگاه و محبوبیت خود را در میان اکثریت هواداران از دست خواهد داد. مدافع سابق پرسپولیس از جدایی عیسی آل کثیر انتقاد کرده و معتقد است که در جدایی اش از پرسپولیس باید خیلی چیزها را در نظر می گرفت.

درباره پیشرفت مهاجم سابق پرسپولیس و پیوستنش به سپاهان گویا حرف زیادی برای گفتن دارید؟
من واقعاً قصد توهین یا بی احترامی به کسی را ندارم، اما فکر می کنم مهاجمی که به پرسپولیس راه پیدا می کند و نامی برای خود و رسمی در این تیم می سازد، باید عرف دانش را رعایت کند. نمی گویم بازیکن به آینده اش فکر نکند، بلکه باید طوری تصمیم بگیرد که بعد از خداحافظی به آینده فکر کند و به ذهنیتی که در جامعه به جا می گذارد. بگذارید یک مثال ساده بزنم؛ وقتی بازیکنی می تواند به یک پرس چلوکباب راضی باشد، نیازی به خرید 10 پرس چلوکباب ندارد. من می گویم بازیکن باید از آینده خود بترسد و وقتی در یک تیم به شهرت رسید باید به هواداران و مردم احترام بگذارد و گذشته و شرایطش را فراموش نکند که چگونه تیم و هواداران در سخت ترین شرایط از او حمایت کردند تا بعد از مصدومیت دوباره خودش را پیدا کند. یک بازیکن نباید فقط به فکر پول باشد زیرا مردم و هواداران او را به خاطر فوتبالش قضاوت می کنند و باید سال ها در میان این افراد زندگی کند. از طرفی وقتی شنیدم مهاجم جدا شده از پرسپولیس پیراهنی را که به یادگاری به یکی از هوادارانش داده بود را برداشته بود، خیلی ناراحت شدم، چون هر چه فکر کردم هیچ توجیهی برای این کار پیدا نکردم. من از تیم شاهین به پرسپولیس پیوستم و زمانی که آخرین بازی خود را برای پرسپولیس مقابل همین تیم انجام دادم، کفش هایم را به یکی از هواداران فوتبال دادم تا بتوانم به هوادارانی که تمام عمر مرا تشویق و حمایت کردند، احترام بگذارم. پرسپولیس مهاجم بزرگی مثل مرحوم صفر ایرانپاک و همایون بهزادی و خیلی از بزرگان دیگر داشت که در زمان حیات و حتی الان که در این دنیا نیستند جایگاه ویژه ای در بین مردم دارند به همین دلیل می گویم بازیکن باید به فکر فوتبالش باشد.

درباره برکناری کریم باقری که به شکلی نسبتاً عجیب انجام شد، چه صحبتی دارید؟
از حضور گل محمدی خوشحالم اما از رفتن کریم ناراحتم. بازیکنی که هیچکس چه در تمرین و چه در هنگام اجرا فراموشش نمی کند و آن شوت ها و نمایش های درخشان همیشه جلوی چشم مردم است.

در مورد تقویت تیم پرسپولیس، تیم را به چه پست هایی نیاز دارید؟
این مشکل به سرمربی تیم برمی گردد اما به هر حال چون بازی های آسیایی هم در میان است باید چند بازیکن جدید جذب شوند. ما ذاتا بهتر از تیم های عربستانی هستیم و باور کنید زمانی که فوتبال بازی می کردیم بازیکنان تیم های عربی را مسخره می کردیم اما الان بازیکنان خارجی زیادی دارند بنابراین بازی با این تیم ها کار آسانی نیست. دو بار در فینال فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده ایم اما این بار شرایط بسیار سخت تر است. از یک طرف تجربه وجود دارد، اما از طرف دیگر باید بازیکنان بزرگ دنیا را هم در نظر بگیریم که کار ما را سخت می کند. با اینکه اسمم وطن خواه است و عاشق تیم خونه ام هستم و آرزوی قهرمانی و موفقیت و حتی قهرمانی در آسیا را دارم اما برای بررسی دقیق همه موارد باید بررسی شود.

در پرسپولیس چه پستی بازی کردی؟
پست اصلی من در تیم ملی و پرسپولیس، دفاع چپ بود، اما دفاع وسط و هافبک چپ هم بازی می کردم.

شما زمانی مربی تیم ملی بودید و تیم ملی آن زمان سوم شد. با این وجود فکر می کنید تیم فعلی ما با تغییراتی که در مربیگری و کادرفنی انجام داده می تواند در جام ملت های آسیا موفق باشد؟
خیلی دوست دارم تیم کشورم با یک مربی ملی موفق شود اما باید تعریف و تمجید را کنار بگذاریم چون با حضور عربستان، ژاپن، کره و استرالیا برایمان خیلی سخت است و به همین دلیل نمی توان به قهرمانی خوشبین بود. از طرفی وقتی این مسائل و حقایق را در نظر می گیرم به این نتیجه می رسم که اگر تیم ملی در جام ملت های بعدی مثل زمان سرمربیگری مرحوم دهداری به مقام سوم برسد، یکی از مربیان آنها خواهم بود.

برای ثبت نظرات بدون نیاز به تایید در کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز عضو شوید (کلیک کنید)