افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

درخواست آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا از ایران

  • کد خبر : 324613
درخواست آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا از ایران

سران کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا بدون اشاره به اقدامات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و غرب آسیا در بیانیه مشترکی از ایران خواستند تهدید خود برای پاسخ به تروریست را پس بگیرد. حمله کنند. اقدام این رژیم در قتل شهید هانیه در تهران. به گزارش ایسنا، بعدازظهر دوشنبه 31 مرداد، رهبران […]

سران کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا بدون اشاره به اقدامات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و غرب آسیا در بیانیه مشترکی از ایران خواستند تهدید خود برای پاسخ به تروریست را پس بگیرد. حمله کنند. اقدام این رژیم در قتل شهید هانیه در تهران.

به گزارش ایسنا، بعدازظهر دوشنبه 31 مرداد، رهبران آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا با صدور بیانیه ای مشترک از ایران خواستند «حمله تلافی جویانه خود را علیه اسرائیل متوقف کند».

بیانیه و درخواست سران آمریکا و متحدان غربی آن از کشورمان در حالی است که رژیم صهیونیستی با تشدید سیاست های ترور خود با ترور فواد شکر، فرمانده ارشد حزب الله در بیروت و ترور، در حال افزایش تنش در منطقه است. شهید اسماعیل هنیه در تهران سوخت می شود.

در چنین شرایطی در بیانیه این کشورها که از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی هستند، آمده است: ما سران آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا درباره اوضاع خاورمیانه بحث می کنیم. ما از ایران می‌خواهیم که تهدیدات مستمر خود مبنی بر حمله نظامی علیه اسرائیل را کنار بگذارد و در صورت وقوع چنین حمله‌ای در مورد پیامدهای جدی برای امنیت منطقه بحث می‌کنیم.»

رهبران رژیم صهیونیستی و حماس همچنین از رژیم اسرائیل و حماس خواستند تا “به مسئولیت های خود برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه عمل کنند و افزودند که دیگر زمانی برای از دست دادن فرصت ها وجود ندارد.”

آمریکا و متحدانش از «عواقب جدی برای امنیت منطقه» صحبت می‌کنند و در مقابل سازمان ملل و بسیاری از کشورهای جامعه بین‌المللی، قتل اسماعیل هنیه در تهران را نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی می‌دانند. و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، حقوق بین الملل و اساسنامه سازمان. سازمان ملل متحد همچنین تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و بر اساس ماده 51 منشور ملل متحد، جمهوری اسلامی ایران است. حق دفاع از خود در برابر رژیم صهیونیستی.

از این نظر اخیرا کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به ولکر ترک، تاکید کرد که بدون شک جنایت شنیع قتل مهمان بلندپایه جمهوری اسلامی ایران در تهران نقض آشکار حقوق بین الملل، منشور سازمان ملل متحد و بین المللی حقوق بشر است. و مسئولیت نهایی این رژیم جنایتکار و همچنین حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود، طبق ماده 51 منشور سازمان ملل متحد پیگیری می کند. مهمترین حق بشر حق حیات است که. در چارچوب اسناد بین المللی و الزام آور حقوق بشر از جمله ماده 6 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی به عنوان یک حق مسلم شناخته شده است و نقض آن از نظر دیوان بین المللی دادگستری حتی در شرایط درگیری مسلحانه است. نیز ممنوع است.

به گفته غریب آبادی، این جنایت تروریستی که رهبر سیاسی جنبش معروف و محبوب مقاومت فلسطین را هدف قرار داد، نقض آشکار ماده 48 اولین پروتکل الحاقی کنوانسیون ژنو مبنی بر ممنوعیت مطلق حمله به اهداف، اموال است. و غیرنظامیان

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=324613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.