افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

آمریکا حامی و مروج اصلی تروریسم در منطقه و جهان است.

  • کد خبر : 324502
آمریکا حامی و مروج اصلی تروریسم در منطقه و جهان است.

به گزارش رکنا، امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی نامه ای به رئیس شورای امنیت نوشت. دبیر کل سازمان ملل متحد وی در خصوص اتهامات آمریکا نوشت: مکاتبات حاضر در پی نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل متحد در 8 آگوست 2024 با موضوع […]

به گزارش رکنا، امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی نامه ای به رئیس شورای امنیت نوشت. دبیر کل سازمان ملل متحد وی در خصوص اتهامات آمریکا نوشت: مکاتبات حاضر در پی نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل متحد در 8 آگوست 2024 با موضوع “تهدیدات صلح و امنیت بین المللی ناشی از اقدامات تروریستی” تهیه شده است. در این دیدار نماینده ایالات متحده آمریکا در واکنش به اظهارات نماینده فدراسیون روسیه با عدول از دستور جلسه، اتهامات بی اساس، گمراه کننده و واهی را علیه جمهوری اسلامی ایران در روابط مطرح کرد. با حمایت از تروریسم در منطقه.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: جمهوری اسلامی ایران این اتهامات بی اساس و رفتار غیرمسئولانه نماینده ایالات متحده آمریکا را به شدت رد و محکوم می کند.

ایروانی تصریح کرد: واضح است که ایالات متحده آمریکا و نه جمهوری اسلامی ایران حامی و مروج اصلی تروریسم در منطقه و بین المللی است. این مضحک و شرم آور است که ایالات متحده آمریکا همزمان جمهوری اسلامی ایران را به عنوان حامی سرسخت رژیم اسرائیل متهم به حمایت از نسل کشی این رژیم و ارائه مقادیر زیادی سلاح به صهیونیست ها برای ادامه ترور و کشتار کند. فلسطینیان بی گناه، از جمله کودکان و زنان، خونریزی و وحشت در نوار غزه را طولانی می کنند.

سفیر ایران یادآور شد: آخرین جنایت رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان بی خانمان در مدرسه الطبابین در مرکز شهر غزه در 10 اوت 2024 که منجر به شهادت دست کم 100 فلسطینی بی گناه از جمله کودکان و زنان شد. ، نتیجه این حمایت بی قید و شرط ایالات متحده آمریکا است.

ایروانی ادامه داد: همچنین حمایت ایالات متحده آمریکا از گروه‌های تروریستی فهرست شده در فهرست سازمان ملل از جمله جبهه النصره در مناطق تحت اشغال این کشور در جمهوری عربی سوریه، نقض آشکار موازین سازمان ملل است. منشور، حقوق بین الملل و قطعنامه های مربوطه شورای امنیت. دیگر این واقعیت است که ایالات متحده آمریکا حامی اصلی تروریسم در منطقه است. با چنین سابقه تاریکی، ایالات متحده در موقعیتی نیست که سایر اعضای سازمان ملل را متهم یا سخنرانی کند.

سفیر ایران در سازمان ملل در نامه خود از رئیس شورای امنیت خواست تا این نامه را به عنوان سند شورای امنیت ضبط و توزیع کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=324502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.