افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

ورزش ایران در منطقه قدرتمند است

  • کد خبر : 324345
ورزش ایران در منطقه قدرتمند است

ورزش ایران در المپیک 2024 نه تنها دومین آمار حضور برتر در این رویداد را پشت سر گذاشت، بلکه بالاتر از بسیاری از کشورهای مدعی در جدول قرار گرفت. به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، بازی های المپیک 2024 پاریس بعدازظهر یکشنبه به پایان رسید و کاروان 40 نفره ایران با 3 مدال طلا، 6 […]

ورزش ایران در المپیک 2024 نه تنها دومین آمار حضور برتر در این رویداد را پشت سر گذاشت، بلکه بالاتر از بسیاری از کشورهای مدعی در جدول قرار گرفت.

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، بازی های المپیک 2024 پاریس بعدازظهر یکشنبه به پایان رسید و کاروان 40 نفره ایران با 3 مدال طلا، 6 نقره و 3 برنز در مجموع 12 مدال در رده بیست و یکم جدول توزیع مدال ها قرار گرفت.

این دومین رنکینگ برتر ایران در ادوار مختلف این بازی هاست. بهترین عملکرد ایران در لندن در سال 2012 بود که با 7 طلا، 5 نقره و 1 برنز در رده دوازدهم قرار گرفت.

کاروان خادم الرضا(ع) نتایج خوبی در بین کشورهای مسلمان و کشورهای منطقه داشت و همین موضوع می تواند ورزش ایران را به الگو تبدیل کند. در واقع آنچه که می تواند شاخص این مدل باشد، جمعیت کشورها، وجود امکانات و حضور استعدادهای ملی است که کشور ما را نماینده شاخص توسعه بین کشورهای مسلمان و منطقه کرده است.

1- ایران از نظر کیفیت مدال و جایگاه در جدول رتبه اول منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را کسب کرده است. (بیش از 17 کشور)

2- کشورهایی مانند ترکیه، عربستان سعودی، قطر، لهستان، آرژانتین و پرتغال در رتبه های پایین تر از ایران قرار دارند.

3- برخی از کشورها مانند قطر و بحرین از ورزشکاران سایر کشورها استفاده کرده اند اما در جدول رده بندی کمتر از ایران هستند. چهار مدال بحرین را ورزشکاران خارجی به دست آوردند و قطر نیز از ورزشکاران خارجی استفاده کرد، البته تنها مدال متعلق به معتز برشیم قطری الاصل بود.

4- عربستان سعودی که در سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی در ورزش انجام داده است، مدالی کسب نکرده است.

5- پراکندگی جغرافیایی ورزشکاران ایرانی از موارد مهمی است که باید به آن توجه کرد. مدال آوران ایران در این دوره از شمال، غرب، جنوب و پایتخت حضور داشتند و حضور استعدادهای مختلف در اقصی نقاط کشور را به نمایش گذاشتند.

6- نیمی از مدال های ایران (6 مدال) متعلق به متولدین دهه 80 بود که اگر از این ورزشکاران مراقبت و حمایت شود، آینده ورزش ایران تضمین می شود.

جدول زیر مقایسه ایران و برخی کشورها را نشان می دهد.

بدون شک امکاناتی که در برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس وجود دارد بسیار بیشتر از امکانات موجود در کشور ماست. با وجود این موضوع، آنها از نیروی انسانی و ظرفیت بالقوه این بخش بهره نمی برند و ایران از ظرفیت بسیار بالایی بهره می برد.

با این شرایط اگر ورزش ایران امکانات بیشتری داشته باشد قطعا حرف های بیشتری خواهد داشت. این امر نیازمند نگاه ویژه مسئولان به موضوع ورزش است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=324345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.