افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

امسال نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 324188
امسال نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، سهراب سهرابی ظهر دوشنبه در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی کشت پاییزه سال زراعی 1404-1403 که در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد، افزود: این میزان خرید تضمینی گندم تلاش، زحمت و تلاش است. تلاش کشاورزان، کارشناسان، مدیران و محققان و همه. تمرین کنندگان این بخش نشان می دهد […]

به گزارش خبرنگار مهر، سهراب سهرابی ظهر دوشنبه در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی کشت پاییزه سال زراعی 1404-1403 که در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد، افزود: این میزان خرید تضمینی گندم تلاش، زحمت و تلاش است. تلاش کشاورزان، کارشناسان، مدیران و محققان و همه. تمرین کنندگان این بخش نشان می دهد که طبق برآوردها، امسال رکورد خرید تضمینی گندم شکسته خواهد شد.

وی یادآور شد: بیشترین خرید تضمینی گندم در سال 1395 با 11 میلیون و 520 هزار تن بوده و در سال 1400 میزان خرید تضمینی گندم 4 میلیون و 500 هزار تن بوده و در آن سال 7 میلیون تن گندم داشته ایم. واردات برای کشور، ارزش گندم حدود 2.4 میلیارد دلار بوده است. امسال با تلاش کشاورزان واردات به صفر می رسد و نیازی به واردات نخواهیم داشت.

سهرابی با اشاره به اینکه در زمینه ارزیابی کیفی گندم 13 سال مطالعه انجام شده است، تصریح کرد: با وجود برنامه ریزی های موجود، روند افزایشی کیفیت داشتیم. متوسط ​​پروتئین در کشور به 13 درصد، گلوتن متوسط ​​به 28-30 درصد رسید. مهمترین دلیل این مشکل بذر است که خوشبختانه با تنوع پژوهشکده باران این کشور کیفیت بذر را بهبود بخشیده است.

وی به استفاده از کودهای شیمیایی اشاره کرد و گفت: در گندم آبی حدود 250 تا 300 کیلو کود اوره، 44 کیلو فسفات و 17.5 کیلو گرم است. پتاس ما مصرف می کنیم استان آذربایجان شرقی نیز از نظر مصرف کود وضعیت خوبی دارد اما در برخی موارد با بهینه فاصله دارد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: راستیتوسعه محصولات مکانیزه با همکاری مرکز توسعه مکانیزاسیون، همکاری با پژوهشکده ها و افزایش عملکرد با همکاری مدیریت ترویج کشاورزی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=324188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.