افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

درویش: مطالبات پرسپولیس با بدهی هایش برابر است/مشکلات اجازه نمی دهد به مسائل فرهنگی بپردازیم

  • کد خبر : 32402

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: مسائل فرهنگی باید دغدغه باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس باشد اما مشکلات اجازه رسیدگی به این مسائل را نمی دهد. جلسه هفتگی اعضای کارگروه ورزشی حزب موتلفه اسلامی با حضور رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و علی رغبتی مشاور وزیر ورزش و جوانان در حوزه ورزش قهرمانی برگزار شد. در این […]

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: مسائل فرهنگی باید دغدغه باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس باشد اما مشکلات اجازه رسیدگی به این مسائل را نمی دهد.

جلسه هفتگی اعضای کارگروه ورزشی حزب موتلفه اسلامی با حضور رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و علی رغبتی مشاور وزیر ورزش و جوانان در حوزه ورزش قهرمانی برگزار شد. در این جلسه محمدرضا تهرانی رئیس کارگروه ورزش با اشاره به اهمیت و تأثیر ماه محرم بر مبارزات مردم ایران در طول تاریخ و تقارن آن با تشکیل هیئت های اسلامی موتلفه در سال 42 که با نظر امام راحل تشکیل شد، نهضت عاشورا را الگویی برای مبارزات ملت آزادیخواه برشمرد.

در ادامه این جلسه طبق معمول اعضای کارگروه ورزش نقطه نظرات، دیدگاه ها و سوالات خود را با میهمانان حاضر در میان گذاشتند. با رویکردی انتقادی به موضوعاتی چون لزوم رعایت مبانی قانونی و جلوگیری از مشکلات بازیکنانی که در باشگاه ها قرارداد می بندند، رعایت سقف قرارداد، بی توجهی به ورزش در برنامه هفتم توسعه، دلایل عدم برگزاری جلسات شورای عالی ورزش، دلایل مغایرت اساسنامه برخی از فدراسیون ها با دلایل قابل قبول هیئت رئیسه هیئت رئیسه و مصوبه هیات رئیسه هیات رئیسه و مصوبه هیات رئیسه هیات مدیره و مصوبات شورای عالی ورزش، با رویکردی انتقادی، پرداختند. رفع مشکلات چند فدراسیون به ویژه ژیمناستیک در توجه به مسائل فرهنگی در ورزش و مواردی از این قبیل.

در ادامه جلسه رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ضمن تقدیر از دغدغه و توجه رئیس و اعضای کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: مواردی که در اینجا و توسط اتاق فکر مطرح شد قابل تامل و توجه است. من به نوبه خود وظیفه دارم هر کاری که ممکن است برای رفع این نگرانی ها که در واقع دغدغه های خودم است انجام دهم. با این حال یادمان باشد که تیم پرسپولیس تنها بخشی از فوتبال کشور است و طبیعتا سایر مراجع نیز درگیر سیاست اصول کلی فوتبال هستند. به محض اینکه توانستیم سوالات مالی و مشکلات مربوط به این بخش را مطرح کنیم، کار مهمی انجام داده ایم. وقتی نیاز ایجاب می کند که در مدت کوتاهی مقدار قابل توجهی را آماده کنم، قطعاً فرصت پرداختن به امور دیگر را نخواهم داشت. بدیهی است اگر من یا هر مدیر فوتبالی نتوانیم مشکلات مالی را حل کنیم متهم به ضعف مدیریت خواهیم شد.

وی افزود: من هم قبول دارم که اصول قانونی در باشگاه رعایت شود اما متاسفانه مشکلات اجازه نمی دهد فرصتی برای رسیدگی به این مسائل پیدا کنیم. وقتی به باشگاه پرسپولیس رسیدم با انباشت بدهی مواجه شدم. تو جای من بودی، اول سعی می کردی مشکلات مالی را حل کنی. خوشبختانه در حال حاضر شرایطی ایجاد شده که مطالبات ما تقریباً با بدهی هایمان برابری می کند. لطفاً توجه داشته باشید که وقتی ماشین تیمی که سه جام برده است توسط طلبکار بازپس گرفته می شود، چه باید بکنم؟ آیا می توانم روی دستانم بنشینم و نظاره گر باشم یا برای حل مشکلات تلاش کنم؟ همچنان در حال پرداخت بدهی چند سال اخیر باشگاه هستم، زیرا مسئولیت را پذیرفته ام و باید به تعهدات باشگاه عمل کنم. ما یک باشگاه صنعتی بدون مشکل مالی نیستیم. وقتی مشکل مالی داریم چاره ای نداریم جز اینکه شبانه روز در جایگاه مسئولیت تعهدی که داریم سخت تلاش کنیم. به من اعتماد کنید، بعضی شب ها خوب نمی خوابم، چون اداره باشگاهی مثل پرسپولیس کار ساده ای نیست.

درویش در پایان تاکید کرد: ما هم دوست داریم و معتقدیم مسائل فرهنگی باید دغدغه باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس باشد اما مشکلات اجازه نمی دهد به این مسائل بپردازیم. در واقع حواشی بر ما حاکم است، پس باید مدام سعی کنیم این حاشیه ها را به حداقل برسانیم. در هر صورت نظرات و دیدگاه های اعضای محترم کارگروه قابل تامل بود و در صورت فرصت آماده مطالعه و بررسی دقیق با شما هستم.

علی رغبتی مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور قهرمانی آخرین سخنران این نشست تخصصی بود که با اشاره به مشکلات کلان ورزش، خاطرنشان کرد: بسیاری از سوالات از درون ورزش نشات می گیرد، در حالی که اگر دقت کنید بیشتر مشکلات بیرونی است و این مهم به دلیل انتظاراتی است که وجود دارد، بنابراین ما با بسیاری از دعاوی خارج از حوزه ورزش مواجه هستیم که بیشتر به آن پرداخته می شود. از سوی دیگر برخی مسائل بین المللی نیز بر ما تأثیر می گذارد. بعضی ها دوست دارند در مورد همه چیز، حتی ورزش، نظر بدهند. طبیعی است تا زمانی که این فرهنگ در بین ما وجود داشته باشد، کمتر به نتیجه خواهیم رسید.

وی با تاکید بر برخی ناهنجاری ها در ورزشگاه ها خاطرنشان کرد: تماشاگری که در ورزشگاه حضور می یابد، تنها قسمت کمی از وقت خود را در چنین مکانی می گذراند. متاسفانه بدون توجه به مشکلات بیرونی مردم و بررسی برخی ناهنجاری های رفتاری تماشاگران از زوایای دیگر، همه مشکلات به مدت کوتاه حضور یک فرد در ورزشگاه گره خورده است و در نهایت وزارت ورزش باید پاسخگو باشد.

مشاور وزیر ورزش و جوانان درباره مشکلات اساسنامه فدراسیون ها گفت: معتقدم هر فدراسیونی با توجه به شرایطش باید اساسنامه خاص خودش را داشته باشد. آخرین اساسنامه فدراسیون ها که به تصویب هیأت وزیران و شورای محترم نگهبان رسیده است، همان اساسنامه سال 1400 است که طبق این اساسنامه موظف به رعایت برخی ملاحظات بین المللی هستیم. در واقع عضویت در فدراسیون های جهانی داوطلبانه است و چون فدراسیون های ملی کشورها با عضویت در فدراسیون جهانی موافقت می کنند، باید ملاحظات خود را نیز در نظر بگیرند. این در حالی است که برخی از فدراسیون های جهانی توجه چندانی به خشخاش ندارند اما از سوی دیگر برخی از آنها حساسیت بیشتری نسبت به خود نشان می دهند. اگرچه اساس اساسنامه این فدراسیون تفاوت چندانی با اساسنامه فعلی فدراسیون ها ندارد. در واقع پیش نویس اساسنامه فعلی که در سال 1395 تهیه و برای اظهار نظر به فدراسیون های ملی ارسال شده بود، توسط مسئولان وقت فدراسیون ژیمناستیک منعکس و به فدراسیون جهانی تایید می شود، در حالی که مسئولان مذکور باید منتظر می ماندند تا پس از نهایی شدن اساسنامه به فدراسیون جهانی ارسال شود. اما تلاش وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این است که موضوع ژیمناستیک حل شود. البته اگر فدراسیون جهانی نظر دیگری داشته باشد، سعی می کنیم با کمترین هزینه با آنها به اجماع برسیم.

وی در پایان ضمن بیان اینکه حقایق فدراسیون‌های دوومیدانی و اتومبیلرانی در حال بررسی است و در نهایت هر تصمیمی در کمیسیون قضایی در این زمینه اتخاذ شود، معتبر خواهد بود، به حق پخش تلویزیونی نیز اشاره کرد: تا جایی که اطلاع دارم این درآمد بین صدا و سیما و باشگاه‌ها تقسیم می‌شود، البته مبلغی که به باشگاه‌ها می‌رسد کم است، اما در آنجا کم است.

برای ثبت نظرات بدون نیاز به تایید در کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز عضو شوید (کلیک کنید)