افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

حفاظت از بناهای تاریخی با استفاده از ظرفیت ایلات و طوایف – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 323933
حفاظت از بناهای تاریخی با استفاده از ظرفیت ایلات و طوایف – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی تهرانی مقدم صبح امروز دوشنبه با فرمانده جدید انتظامی سیستان دیدار کرد. بلوچستانوی با تبریک انتصاب وی و آرزوی موفقیت برای وی گفت: این استان دارای بناها و اماکن تاریخی است. بسیاری و 1693 اثر غیر منقول در دل دارد که نقش نیروهاست لطفا در حفظ و حراست از آنها […]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی تهرانی مقدم صبح امروز دوشنبه با فرمانده جدید انتظامی سیستان دیدار کرد. بلوچستانوی با تبریک انتصاب وی و آرزوی موفقیت برای وی گفت: این استان دارای بناها و اماکن تاریخی است. بسیاری و 1693 اثر غیر منقول در دل دارد که نقش نیروهاست لطفا در حفظ و حراست از آنها ب جایگزین و انکارناپذیر و قابل تقدیر است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان: بلوچستان وی افزود: علاوه بر ماموریت خطیر و مهم حفاظت از هویت و شناسنامه اهالی استان توسط نیروی انتظامی، می توان با سایر ادارات ارتباط تنگاتنگ و مستحکمی برقرار کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه نگاه فرماندهی انتظامی استان به موضوعات مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بسیار ارزشمند است و می توان با تعامل دوجانبه برنامه های مشترکی را اجرا کرد.

به گفته تهرانی مقدم، یکی از حوزه های مهمی که نیروی انتظامی می تواند برای رونق صنعت اصیل بومی اجرا کند، اعطای هدیه و خرید مستقیم از صنعتگران سیستان است. بلوچستان این اقدام انگیزه خوبی برای فعالان این بخش برای ادامه مسیر فراهم می کند.

وی تاکید کرد: این آمادگی در زمینه تربیت پرسنل و نیروهای خدماتی استان وجود دارد و همچنین در این زمینه می توان اقدامات خوبی انجام داد.

ادامه: نیروهای سخت کوش لطفا در سیستان بلوچستان آنها با تدابیر 24 ساعته خود امنیت استان را به خوبی تضمین کرده اند و این امر نقش ویژه ای دارد. من در تردد و ورود گردشگران به استان ارزشی وجود دارد موفق باشید دارد

آماده سازی لطفا در اجرای برنامه های مشترک میراث فرهنگی.

فرمانده انتظامی سیستان بلوچستان وی همچنین در این نشست گفت: آموزش و پرورش نقطه مشترک و محور همه برنامه ها است و با تعامل دوجانبه و همکاری سایر نهادها باید کار به گونه ای پیش برود که عموم مردم به اهمیت و چرایی آن آگاه شوند. برای حفظ ساختمان سلام از تاریخ و دوران باستان کاملا آگاه شوید.

سردار محمدرضا اسحقی افزود: این استان با توجه به شرایط خاص خود دارای قابلیت های منحصر به فردی است و یکی از مهم ترین آنها وجود اقوام است و برای حفظ و حراست از بناهای تاریخی باید توان و قدرت اقوام و طوایف را در اختیار داشت. به خوبی استفاده شود و کار را با مشارکت مردم و قبایل انجام دهد.

فرمانده انتظامی سیستان بلوچستان وی بیان کرد: حوزه های زیادی بین نیروی انتظامی و میراث فرهنگی وجود دارد که می توان با تمرکز بر آنها اقدامات معنادار و موثری انجام داد و این آمادگی در نیروی انتظامی سیستان است. بلوچستان و رویدادهای مشترکی وجود دارد و ما به کار خود ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: از نظر آموزشی اگر بومیان مناطق، فعالان صنعت گردشگری و راهنمایان تور، آموزش های منظم و به روزی ببینند و از مزایا و مزایای حضور گردشگران آگاهی کامل پیدا کنند، طبیعتا دست به کار خواهند شد. برای تامین امنیت پایدار استان و منطقه سیستان با نیروی انتظامی و بلوچستان همکاری بیشتری خواهد داشت و امنیت اولیه جمعیت را تامین می کند.

به گفته اسحاقی، اگر فعالان گردشگری در کنار امنیت موجود در جهت معرفی توانمندی های منطقه گام بردارند و احساس امنیت واقعی از زبان آنها روایت شود، طبیعتا تاثیر مضاعف خواهد داشت و باید به این نقطه مطلوب برسیم و مردم نیز همچنین به این پیوست کامل خواهد رسید. چرا معتقدیم ورود و خروج گردشگران داخلی و خارجی به استان تضمین کننده امنیت است؟

وی تاکید کرد: در صورت اعلام اداره کل میراث فرهنگی سیستان بلوچستاناین تمایل نیروی انتظامی برای برگزاری جشنواره های فرهنگی ورزشی مناسب وجود دارد، همچنین آماده خرید مستقیم از صنعتگران بومی استان هستیم و با تعامل دوجانبه مشترک قطعا این مهم را در دستور کار قرار خواهیم داد زیرا آثار و صنایع دستی این افتخار صنعتگران است. خط پهناور برای مردم سایر نقاط کشور بسیار جذاب است و آنها می خواهند این آثار زیباسازی خانه مردم باشد و ما در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=323933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.