افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

اعتقادی به حذف خط B مترو قم نداریم/ تا آخر این نصیحت می مانم – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 323479
اعتقادی به حذف خط B مترو قم نداریم/ تا آخر این نصیحت می مانم – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر ، سید مرتضی سقائیان نژاد ظهر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان قم اظهار داشت: یکی از وظایف شوراهای اسلامی شهر انتخاب شهردار است و شورا مشخص می کند که چه کسی شهردار خواهد بود. دوره جدید شهردار قم تصریح کرد: برای ساماندهی قبرستان و باغ مزار جدید طراحی شده […]

به گزارش خبرنگار مهر ، سید مرتضی سقائیان نژاد ظهر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان قم اظهار داشت: یکی از وظایف شوراهای اسلامی شهر انتخاب شهردار است و شورا مشخص می کند که چه کسی شهردار خواهد بود. دوره جدید

شهردار قم تصریح کرد: برای ساماندهی قبرستان و باغ مزار جدید طراحی شده و قرار است در شورای اهدایی بررسی و تصویب شود و تکلیف آن مشخص شود.

سقائیان نژاد تاکید کرد: خط دوم مترو به هیچ عنوان حذف نمی شود و اعتقادی به حذف خط B مترو نداریم.

شهردار قم گفت: مدیریت شهری قم سرانه 800 هزار تومان است که ارزان ترین مدیریت شهری در کشور است و امروز باید مناطق شهر قم به 10 منطقه تقسیم شود تا خدمات متوازن به شهروندان ارائه شود.

وی بیان کرد: طرح های بلوار پیامبر کامل نیست و سال ها طول می کشد هرچند زیرساخت های آب و برق فراهم شده است.

شهردار قم تصریح کرد: شهرداری هیچ نقشی در پروژه فرودگاه قم ندارد و پیشنهادات شهرداری در این زمینه پذیرفته نشد.

وی گفت: قم 400 بوستان دارد و تلاش می شود تا اماکن ورزشی و فرهنگی و نمازخانه در این بوستان ها ساخته شود.

سقائیان نژاد گفت: در جریان اختلافات سکوت کردم و به فرزندانم توهین شد و سعی کردم کنار نروم و انتظار نقد منصفانه دارم اما تخریب جایی ندارد و باید از حق دفاع کرد.

وی گفت: تا پایان دوره شورای شهر قم ماموریت دارم و تلاش می کنم کارهای نیمه تمام را به پایان برسانم.

شهردار قم افزود: من به دنبال مقام نبودم و خوشحالی و خرسندی ما این است که برای آستان مقدس بانوی کرامت و مسجد مقدس جمکران تلاش کنیم و از این نظر به هیچ وجه احساس ضعف نمی کنم و دارم. به شدت به کار شهرداری ادامه خواهد داد.

وی در ادامه بیان کرد: در برنامه اول به زیرساخت های قم در شهرداری پرداختیم و در برنامه دوم به سمت نرم افزار و در عین حال پیگیری مسائل سخت افزاری رفتیم.

شهردار قم افزود: امروز به ازای هر شهروند تقریباً 21 متر مربع فضای سبز داریم و 35 تقاطع درجه بندی نشده بر اساس مستندات قبلی برای ایجاد در 5 شریان اصلی شهر قم پیش بینی شد که از این تعداد تاکنون 22 تقاطع ساخته شده است و در سال جاری ، 10 تقاطع به بهره برداری رسیده است.

شهردار قم گفت: در حوزه نیروی انسانی از روز اول 9 نفر از اصفهان همراه ما آمدند و امروز 4 نفر هستیم.

وی بیان کرد: 2 میلیارد تومان به سه بانک بابت اوراق شرکت بدهکار هستیم و از طرفی 2 میلیارد تومان چک داریم که نشان می دهد از نظر تراز و نقدینگی تراز مثبتی داریم.

شهردار قم افزود: قریب به 6 میلیارد تومان ذخایر ملکی داریم و 6 میلیارد تومان به دولت بدهکاریم و چندین میلیارد تومان هم برای راه و شهرداری بدهکار هستیم.

شهردار قم تصریح کرد: انسجام درونی و بیرونی شهرداری مطلوب است و در بالاترین سطح انسجام داخلی قرار داریم که 200 نفر از مدیران به صورت منسجم کار شهرداری را دنبال می کنند.

سقائیان نژاد تصریح کرد: از سال 1402 به دلیل وجود گروه های سیاسی اختلافاتی به شورا کشیده شد که مشکلاتی را به وجود آورد، اما اجازه نفوذ این اختلافات به بدنه شهرداری داده نشد و امروز با تمام قوا به فعالیت خود ادامه می دهند. توان و تلاش و خدمت به شهروندان.

سقائیان نژاد بیان کرد: بودجه امسال 15 میلیارد تومان است و در پروژه های عمرانی اقدامات خوبی انجام می شود.

وی افزود: کل مسیر بلوار غدیر که یکی از شریان های اصلی شهر قم است تا دو تا سه ماه آینده به طور کامل در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه 132 چادر از قبرستان جدید رهاسازی شد تا 5 هکتار از این مساحت در شهر به نمایش گذاشته شود، افزود: امروز 10 پروژه تحت عنوان 48 هکتار در هسته مرکزی شهر قم در حال انجام است و امروز یک پروژه داریم. وضعیت خوب در حمل و نقل عمومی

شهردار قم افزود: آخرین جلسه ای که در رابطه با مونوریل مطرح شد، جلسه ای با معاون اجرایی سابق رئیس جمهور بود که مسئولان دستگاه های مختلف در آن حضور داشتند و قرار شد مونوریل به طول 6.8 کیلومتر ساماندهی شود. .

و وی افزود: در جلسه ای با حضور رئیس جمهور شهید هم مطرح شد که شهردار قم مخالف مونوریل است و من گفتم ما مخالف مونوریل نیستیم اما مخالف کار غیر کارشناسی هستم. و امروز پروژه ای که 10 سال غیر فعال بود را نمی توان در یک ماه به اتمام رساند و از طرفی نمی توان بودجه مربوط به قطار شهری را به مونوریل اختصاص داد و جلوی توسعه مترو را گرفت.

وی بیان کرد: برای قطار شهری 2.5 میلیارد تومان پیش بینی شد که 1000 میلیارد تومان آن به تکمیل مونوریل اختصاص می یابد.

سقائیان نژاد تصریح کرد: ماموریت ما ساماندهی مونوریل 4.7 کیلومتری است که باید در میدان مطهری ایستگاه ترکیبی مترو و مونوریل ایجاد شود و این طرح به شورای عالی فنی کشور هدایت شد و این شورا باید پاسخگو باشد. چه اقداماتی باید انجام شود معلوم می شود که هنوز جوابش نیامده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مشاور بررسی کرده که دو خط مترو و مونوریل به پردیسان نمی رسد و مطالعاتی در این زمینه انجام شده است.

وی در خصوص ادامه فعالیت خود در شهرداری قم تصریح کرد: از ابتدا هم گفتم که تا زمانی که قانون اجازه دهد وظیفه شهردار قم را داریم در غیر این صورت هیچ تعهدی ندارم و حکم بازنشستگی من هم نبوده است. هنوز صادر شده است و در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان هستم و تاکنون حکمی در این خصوص صادر نشده است و طبق قانون اساتید برجسته تا سه سال خواهد بود. در سن بازنشستگی که البته باید به تایید هیات مدیره دانشگاه برسد.

وی ادامه داد: برخی برای اهداف خود حرف هایی می زنند که البته اعتباری ندارد و تا زمانی که قانون اجازه دهد به فعالیت خود ادامه می دهیم.

وی ادامه داد: پروژه های مختلفی در اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در حال انجام است که باید برای کاهش بار ترافیکی صفائیه تلاش شود.

وی ادامه داد: امسال تقاطع سپه پلازا در حال اجراست و این پروژه بخشی از ترافیک منطقه را کاهش می دهد.

وی در خصوص پروژه نیمه تمام شهید کاظمی نیز اظهار داشت: درخواست داریم پرونده قضایی پروژه شهید کاظمی به قم ارجاع شود و تا رفع مشکلات حقوقی آن در استان پیگیری شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=323479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.