افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

انتقاد محمد دادکان از رفتن کریم باقری

  • کد خبر : 32323

محمد دادکان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران در گفت وگویی انتقادی به وضعیت کنونی ایران در عرصه های مختلف پرداخته است. دادکان در گفت و گوی تصویری با آرمان ملی گفت: از سال 52 که بازیکن تیم ملی جوانان بودم در ابتدای مصاحبه ها بسم الله رحمان رحیم می گفتم اما الان در برنامه آنها […]

محمد دادکان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران در گفت وگویی انتقادی به وضعیت کنونی ایران در عرصه های مختلف پرداخته است.

دادکان در گفت و گوی تصویری با آرمان ملی گفت: از سال 52 که بازیکن تیم ملی جوانان بودم در ابتدای مصاحبه ها بسم الله رحمان رحیم می گفتم اما الان در برنامه آنها نگفتم. چون دوست ندارم مثل آنها باشم. می توانم بگویم زیباتر از اینها؟ بخشی از جامعه اعلام کردند که از بسم الله خارج شده اند. در کشور، هیچ کس سراغ 50000 نفر از آنها نمی رود.”

تیم ایران با مدیریت دادکان و مربیگری برانکو ایوانکوویچ بر سکوی سوم جام ملت های 2004 ایستاد. در دو دهه گذشته فوتبال ایران عنوانی بهتر از این دریافت نکرده است.

وی درباره اخراج کریم باقری گفت: ببینید دو سه ورزشکار را بیرون آوردند و گفتند با آنها قرارداد نبندید. من به مدیریت در پرسپولیس فحش می دهم. نشستند و کریم باقری را کنار زدند. کسی نمیپرسه چرا؟ فرض غیرممکن اگر من مربی باشگاه بودم و این اتفاق می افتاد، تیم نمی دادم. من اگر بازیکن بودم بازی نمی کردم. شما یک کلمه صحبت نمی کنید. چون از بیرون گفتند به بازیکن 3 میلیاردی 7 میلیارد بده. 10 تا 20 میلیارد بده. بازیکن تحت کنترل شماست. آنها همه چیز را با پول خریده اند. پس اخلاق، شرافت و دین چطور؟»

عضو سابق هیئت مدیره AFC ادامه داد: نتوانستید کریمی را نگه دارید و او رفت. شما به راحتی می توانید او را شکست دهید. تمرکز شما به محاسبات خودتان بستگی دارد و امیدها و رویاهایی دارید که از آنها کوتاهی می کنید و انجام می دهید. رفتار واریا بسیار بی رحمانه بود. من مصاحبه کردم و گفتم کسی که با او این کار را کرده به وسط فصل نمی رسد و ظلم ماندگار نیست. دیدی که {Ajurlo} رفت. هیچ کس از فساد ورزش صحبت نمی کند. اگر من بودم، مرا دار می زدند. اما اینها همه یکی هستند. پول را با هم خوردند و رفتند».

دادکان در پاسخ به روزنامه آرمان ملی گفت: در زمان ما محموله سمند را به او دادند که داخلی بود نه وارداتی. رئیس و نایب رئیس فدراسیون به دروغ می گویند که همیشه آنجا بوده است. معاونی که شما در زمان من داشتید و الان دارید دروغ می گویید. چقدر راحت به بازیکن یاد می دهند که دروغ بگوید. پول می دهند که یک سرود بخوانند، اما یکسان نمی خوانند، سیلی بر لبان هم می زنند. این ساختمان سقوط خواهد کرد.»

حضور تیم ایران در جام جهانی 2022 قطر با گذشته متفاوت بود و شرایط اجتماعی و سیاسی کشور بر وضعیت این تیم تاثیر گذاشته بود. فکر می کنی چرا تیم ملی در جام جهانی نتایج لازم را نگرفت؟ دادکان در پاسخ گفت: واقعیت این است که فدراسیون فوتبال استقلال کافی ندارد. مدیرانی در این بخش هستند که امضا و تایید می کنند. در چنین شرایطی اگر تیم ملی با آقای اسکوچیچ به جام جهانی می رفت همین نتایج را می گرفت.

وی در پاسخ به این سوال گفت: آیا این به این معناست که من و آقای اسکوچیچ 6 گل به انگلیس می زدیم؟ گفت: مطمئن باش میریم میخوریم. اگر شش گل نمی زدیم، چهار گل می زدیم. اینکه بگوییم او کار بزرگی انجام داده اینطور نیست. چون ایران با انگلیس و آمریکا هم گروه بود، بعضی ها می گفتند باید سرمربی جدید بیاید و این بازی ها را نباختیم و باید مقابل این تیم ها پیروز شویم. سخنان این افراد این بود که این کشورها دشمن ما هستند و بنابراین باید در مقابل آنها پیروز شویم. دوره قبل که قرار بود به کی روش بگویند دیگر در ایران کار نکن، آقای تاج با من تماس گرفت. آقای تاج از من خواست برای تماشای یکی از بازی های تیم ملی به خارج از کشور بروم اما من به او گفتم که نمی روم. به آقای تاج گفتم به هیچ عنوان کلید را در نیاورید. او گفت وزارت ورزش برای اخراج کی روش به من فشار می آورد. گفتم بگذار فشار بیاورند. در نهایت از بیرون فشار آمد و کی روش را بیرون آوردند. نکته قابل توجه این بود که در آستانه مسابقات جام جهانی همین آقای تاج به دنبال کی روش رفت و او را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد. اینجا هم فشارهای خارجی وجود داشت. البته به نظر من کی روش برای فوتبال ما خوب است و او می دانست چگونه این کار را انجام دهد. هدف از این انتخاب در آستانه جام جهانی، پیروزی انتخابی مقابل انگلیس و آمریکا بود که در نهایت شکست خورد. مهم این است که کلمه دشمنی که این افراد استفاده می کنند در فرهنگ لغت مشخص نیست. اگر امروز آقای دهخدا زنده بود و از او می پرسیدیم که معنی کلمه دشمن چیست، می گفت معنی آن مشخص نیست. در جام جهانی به دو دشمنمان آمریکا و انگلیس باختیم. ما در فدراسیون لابی کردیم و رئیس قبلی را برکنار کردیم تا فردی را بیاورد که بیشتر به نظرات ما احترام بگذارد.

دادکان درباره انتخاب امیر قلعه نویی گفت: واقعیت این است که نام برخی از مربیان از جمله آقای قلعه نویی روندی غیرواقعی بود. از قبل مشخص بود که آقای قلعه نویی سرمربی تیم ملی می شود. اسامی که در کنار آقای قلعه نویی آمده همه کذب بوده اند. فدراسیون فوتبال در انتخاب آقای قلعه نویی تنها یک نقش داشت و آن هم امضای قرارداد او بود و هیچ نقشی در انتخاب او نداشت. پانزده سال پیش که آقای قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد، با من تماس گرفت و گفت می خواهم مشورت کنم. در جواب گفتم اگر نظر من را می خواهید به شما می گویم سرمربی تیم ملی را قبول نکنید چون شما را ثابت نگه نمی دارند. گفتم به محض اینکه به بن بست بخورید، هرچند کوچک باشد، اخراج می شوید. به علی دایی هم همین را گفتم و گفتم می خواهند از موقعیت شما سوء استفاده کنند. علی دایی بعدها در یک برنامه تلویزیونی گفت: ای کاش به صحبت های آقای دادکان گوش می دادم. امروز به آقای قلعه نویی هم همین را می گویم. آقای قلانوی شما جایی را گرفته اید که اولین بازی رسمی اش در جام ملت های آسیا است، اگر به فینال نرسیدید کاری نکرده اید. اون روز ببین دوستت دارن یا نه؟ آن روز مشخص می شود که فدراسیون فوتبال انتخاب کرده یا از طرف دیگری انتخاب شده است.

برای ثبت نظرات بدون نیاز به تایید در کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز عضو شوید (کلیک کنید)