افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

آشنایی با مسجد سلطان احمد در قلب استانبول

  • کد خبر : 323002
آشنایی با مسجد سلطان احمد در قلب استانبول

به گزارش بازار، استانبول، پایتخت فرهنگی و تاریخی ترکیه که دو قاره آسیا و اروپا را در بر می گیرد، به خاطر مساجد متعددش مشهور است. اما هیچ یک از این مساجد به زیبایی و شکوه مسجد سلطان احمد نمی رسد. برای تجربه کامل بازدید از این جاذبه تاریخی، اقامت در هتل مناسب نزدیک این […]

به گزارش بازار، استانبول، پایتخت فرهنگی و تاریخی ترکیه که دو قاره آسیا و اروپا را در بر می گیرد، به خاطر مساجد متعددش مشهور است. اما هیچ یک از این مساجد به زیبایی و شکوه مسجد سلطان احمد نمی رسد. برای تجربه کامل بازدید از این جاذبه تاریخی، اقامت در هتل مناسب نزدیک این مسجد ضروری است. برای انجام این کار، در نزدیکی این مسجد معروف، هتل میلاس استانبول کسانی هستند که با ارائه امکانات برتر و موقعیت مکانی مناسب، اقامت مسافران را راحت تر می کنند. در ادامه به بررسی این شاهکار هنری می پردازیم.

تاریخچه ساخت و مناره های معروف مسجد سلطان احمد.

ساخت این مسجد در اوایل قرن هفدهم به دستور سلطان احمد اول به عنوان نمادی از قدرت ایمان و عظمت امپراتوری عثمانی آغاز شد. بر اثر سوء تفاهم به جای مناره های طلا، شش مناره برای مسجد ساخته شد که در آن زمان بسیار غیرعادی بود. سلطان برای جبران این موضوع دستور ساخت مناره هفتم در مکه را صادر کرد.

مسجد سلطان احمد با معماری برجسته توسط معمار صدفکر محمد آقا و کاشی های آبی ایزنیکی ملقب به مسجد آبی است. این مسجد در نزدیکی میدان قدیمی اسب دوانی و روبروی ایاصوفیه، به عنوان یکی از آثار تاریخی ارزشمند و میراث جهانی یونسکو شناخته شده است.

قسمت های مختلف مسجد آبی استانبول

مسجد کبود دارای چند قسمت است که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

حیاط مسجد کبود

وقتی از سمت غرب و از میدان اسب دوانی به مسجد کبود نزدیک می شوید، عظمت آن نمایان می شود. با گذر از درهای بلند چوبی وارد حیاط وسیع مسجد می شوید که در مقابل شما منظره زیبایی از گنبدهای مرمری خاکستری و مناره های طلایی رنگ است. صحن با رواق های پرآذین و گنبدهای برجسته، صحنه ای از شکوه و هنر را به نمایش می گذارد. برای ورود به مسجد مسیر ویژه ای برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است که از مومنان جدا شده است. این طرح باعث حفظ حریم نمازخانه می شود.

گنبدهای آبی

با ورود به مسجد سلطان احمد وارد فضایی مقدس و آرام می شوید که سکوت آن شما را از دنیای بیرون جدا می کند. نور ملایمی از شیشه های رنگی وارد می شود و فضایی معنوی ایجاد می کند. دیوارها با کاشی های آبی رنگ و چاپ های سبک پوشیده شده اند که به فضا آرامش می بخشد.

سقف مسجد با طاق های گنبدی و گچ بری های ظریف تزیین شده و آیاتی از قرآن با خط زیبا حکاکی شده است. فضای وسیع زیر هر گنبد برای عبادت در نظر گرفته شده و محراب با کاشی های ارزشمند و منبر مرمری به زیبایی تزیین شده است.

نمای بیرونی مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد به شکل آبشار با ساختاری مستطیل شکل و پنج گنبد اصلی طراحی شده است. گنبد مرکزی بزرگتر از گنبدهای دیگر است و در اطراف آن چهار گنبد کوچکتر وجود دارد. علاوه بر این، چهار نیم گنبد به زیبایی در اطراف گنبد اصلی اضافه شده است. علاوه بر این، مسجد با شش مناره یکسان و هشت گنبد کوچکتر جلوه خاصی دارد. این شش مناره، مسجد سلطان احمد را از سایر مساجد متمایز می کند و بر شکوه آن می افزاید.

راهنمای بازدید از مسجد سلطان احمد

نکات مهم برای بازدید از مسجد سلطان احمد که باید در نظر داشت:

رعایت وقت نماز.

مسجد کبود هنگام نماز جماعت بسته است. زمان دقیق اقامه نماز را می توانید در سایت مسجد یا در پنل های اطلاع رسانی آنجا مشاهده کنید. به منظور ایجاد مزاحمت برای مؤمنین توصیه می شود 30 دقیقه قبل و بعد از هر نماز از حضور در مسجد خودداری کنند.

برای بازدید برنامه ریزی کنید

مسجد سلطان احمد همه روزه به جز جمعه از ساعت 9 صبح تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب پذیرای بازدیدکنندگان است. بهترین زمان برای بازدید صبح زود یا اواخر بعد از ظهر است. وقتی جمعیت کمتر است. علاوه بر این، ممکن است مسجد به دلیل رویدادهای خاص یا شرایط غیرمنتظره به طور موقت تعطیل شود. برای دریافت به روزترین اطلاعات می توانید به سایت مسجد مراجعه کنید.

راهنمای بازدید

ورود به مسجد کبود رایگان است. اما کمک های بازدیدکنندگان پذیرفته می شود و می توانید به صندوق های داخل مسجد کمک نقدی کنید. مسجد آبی مکان مقدسی است و از بازدیدکنندگان انتظار می رود که احترام بگذارند. پوشیدن لباس هایی که شانه و زانو را بپوشاند الزامی است و خانم ها باید موهای خود را با روسری یا شال بپوشانند. برای این منظور، مسجد روسری و شال را به صورت رایگان ارائه می دهد. اما بهتر است پوشش خود را از قبل برنامه ریزی کنید.

هتل میلاس استانبول در نزدیکی مسجد سلطان احمد

هتل میلاس استانبول یک گزینه عالی برای اقامت در استانبول است. این هتل با دسترسی آسان به جاذبه های تاریخی معروف مانند مسجد سلطان احمد، ایاصوفیه و کاخ توپکاپی موقعیت مناسبی را برای گردشگران فراهم می کند. علاوه بر این، نزدیکی به ایستگاه های مترو و اتوبوس، بازار بزرگ و پل گالاتا، این هتل را از دیگر هتل های استانبول متمایز می کند. علاوه بر موقعیت مکانی، کارکنان هتل به زبان های آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، ترکی و اسپانیایی مسلط هستند و ارتباط با مهمانان بین المللی را آسان می کند.

خدمات هتل میلاس

هتل میلاس با ارائه خدمات و امکانات متنوع توانسته است امتیاز 8.9 از 10 را از مسافران خود دریافت کند که نشان از رضایت بالای آنها از اقامت در این هتل دارد. برخی از خدمات و امکانات این هتل عبارتند از:

  • اتاق های لوکس

  • رستوران

  • قهوه

  • مرکز آبگرم و سلامتی

  • خدمات ماساژ

  • بخواب

  • حمام ترکی

  • حمام بخار

  • استخر سرپوشیده

  • استخر کودکان

  • ورزشگاه

  • اتاق های کنفرانس و جلسات

  • اینترنت پرسرعت رایگان

  • سرویس اتاق 24 ساعته

  • خدمات خشکشویی

  • خدمات مراقبت از کودک

  • برنامه ها و فعالیت های ویژه برای کودکان.

  • ترانسفر فرودگاهی

  • تاکسی سرویس

آشنایی با مسجد سلطان احمد در قلب استانبول

حرف آخر

مسافران با رزرو بلیط هواپیما استانبول با سفر به این شهر و بازدید از مسجد سلطان احمد سفری خاطره انگیز را برای خود و خانواده خود رقم خواهند زد. برای اقامت در نزدیکی این جاذبه تاریخی، هتل میلاس استانبول یک گزینه مناسب و راحت است. برای رزرو این هتل و سایر خدمات مسافرتی به وبسایت “Fly Today” مراجعه کنید. Fly Today با ارائه خدمات آنلاین و قیمت های رقابتی، امکان رزرو هتل در استانبول را به بهترین و آسان ترین شکل ممکن به شما ارائه می دهد.

6

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=323002

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.