افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

شهرهای صنعتی قم; بهشت سرمایه گذاران صنعتی در انتظار افتتاح فرودگاه

  • کد خبر : 322696
شهرهای صنعتی قم; بهشت سرمایه گذاران صنعتی در انتظار افتتاح فرودگاه

هیفا پردل; بازار: استان کوچکی مانند قم، جدای از داشتن جایگاه مهمی از نظر گردشگری، قم را با حضور 8 شهرک صنعتی مهم که هر کدام جایگاه مهمی در حوزه دارند، به یکی از استان های مهم صنعتی کشور تبدیل کرده است. تولید و صنعت. ناگفته نماند که این شهرک ها زیر نظر «شرکت شهرک […]

هیفا پردل; بازار: استان کوچکی مانند قم، جدای از داشتن جایگاه مهمی از نظر گردشگری، قم را با حضور 8 شهرک صنعتی مهم که هر کدام جایگاه مهمی در حوزه دارند، به یکی از استان های مهم صنعتی کشور تبدیل کرده است. تولید و صنعت. ناگفته نماند که این شهرک ها زیر نظر «شرکت شهرک های صنعتی استان قم» شرکتی زیر مجموعه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اداره می شوند.

قم با ۷ شهر صنعتی شکوهیه، سلفچگان، محمودآباد، شهاب، دستجرد، الغدیر و فناوری اطلاعات و از سوی دیگر چهار ناحیه صنعتی خورآباد، زاغرد، سیرو و دستجرد و دو شهر دولتی پارس گستر. نزار و گرث سبز بهشت ​​سرمایه گذاران خارجی و داخلی است زیرا هر کدام از این شهرک ها قابلیت ها و مزیت های مهمی در زمینه سرمایه گذاری دارند.

تهیه نقشه راه برای مطالعه و شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری در شهرک ها

مدیرعامل شرکت شهرهای صنعتی استان قم که به مناسبت روز خبرنگار و 31 مرداد روز صنعت کوچک در حاشیه دیدار با جمعی از اصحاب رسانه در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: 98 درصد تعداد صنایع استان قم کوچک و متوسط ​​است و باید با در نظر گرفتن این ویژگی با هدف توسعه سرمایه گذاری در بخش خصوصی در شهرها و نواحی صنعتی مورد توجه قرار گیرد. استان راهنمای سرمایه گذاری در این بخش تهیه شده است که راهنمای خوبی برای مطالعه و بررسی فرصت ها و روش های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواهد بود.

وحید آشتیانی افزود: شهرستان الغدیر با 860 هکتار آماده واگذاری به سرمایه گذاران است. ما درخواست های سرمایه گذاری زیادی داریم. همچنین شهر فناوری اطلاعات برای سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه های خورشیدی آماده واگذاری است.

آشتیانی: فرودگاه قم در صورت تکلیف می تواند نقش مهمی در صادرات کالا داشته باشد. این فرودگاه نه تنها در حمل و نقل کالا بلکه در توسعه گردشگری نیز تاثیر مثبت خواهد داشت.

به گفته وی، در شهرهای صنعتی استان قم بیش از 1700 واحد تولیدی در زمینه تولید انواع محصولات فعال هستند و زمینه اشتغال 41 هزار نفر را فراهم کرده اند. هر کدام از این شهرها به دلیل اینکه شهرهای صنعتی استان قم هستند جایگاه ویژه ای در کشور دارند. این استان با موقعیت ویژه ای نزدیک به بازارهای بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، مورد استقبال گسترده سرمایه گذاران و علاقمندان به تاسیس شرکت های تولیدی قرار گرفته است.

مدیرکل شرکت شهرک های صنعتی قم افزود: با توجه به تعهد ایجاد فرصت اشتغال در این شهرک ها تا سال 1402 که 5 هزار نفر بود، بر اساس پایش های انجام شده در ابتدای سال 1403، تعهد اشتغال بیش از 5 هزار. 171 مورد.

98 درصد صنایع استان کوچک و متوسط ​​است

آشتیانی گفت: شهرک های صنعتی قم در سال های اخیر با حمایت های این شرکت عملکرد خوبی داشتند. در این شهرک ها انواع محصولات در هر یک از واحدهای تولیدی مستقر تولید و به بازارهای مصرف داخلی و خارجی عرضه می شود. در حوزه صادرات نیز بازارهای خوبی وجود دارد که به کشور امکان کسب ارز را داده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر نقش فرودگاه در این صنعت گفت: فرودگاه قم در صورت تخصیص می تواند نقش مهمی در صادرات کالا داشته باشد و از مسئولان می خواهیم که تعیین تکلیف این پروژه را پیگیری کنند. . این فرودگاه نه تنها در حمل و نقل کالا بلکه در توسعه گردشگری نیز تاثیر مثبت خواهد داشت.

همچنین به مناسبت روز خبرنگار تور رسانه ای برای بازدید از پروژه هایی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مکان های صنعتی ایجاد شده است برگزار شد و خبرنگاران با هر یک از این پروژه ها آشنا شدند.

شهرهای صنعتی قم; بهشت سرمایه گذاران صنعتی در انتظار افتتاح فرودگاه

تصفیه خانه آب برای مدیریت بحران کم آبی

در این تور مطبوعاتی خبرنگاران برای اولین بار از تصفیه خانه جدید شهر شکوهیه بازدید کردند. تصفیه خانه که فاضلاب را بازیافت می کند، آب مناطق سرسبز شهر شکوهیه را تامین می کند. این تصفیه خانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده است.

معاون امور فنی شرکت شهرک های صنعتی استان قم در این بازدید گفت: با هدف حفظ محیط زیست و مدیریت آب با توجه به بحران آب استان، شرکت شهرک های صنعتی استان قم تصمیم به اخذ مجوز ساخت تصفیه خانه جدید با ظرفیت 2000 ساخت 500 متر مکعب در روز.

امره: نیروگاه برق مقیاس کوچک شهرستان محمودآباد با مشارکت و سرمایه بخش خصوصی احداث شد و می توان گفت مصداق بارز تحقق مشارکت مردمی است.

نبی الله امره در ادامه افزود: در حالی که در شهر صنعتی سوخویه صنایعی مانند متالورژی وجود دارد. ساخت و ساز مکانیکی و الکترونیکی وجود دارد، علاوه بر محصولات شیمیایی و غیر فلزی، منسوجات و پوشاک، زیرساخت ها در زمینه محیط زیست مورد نیاز است. در حال حاضر مدول اول و دوم تصفیه خانه فاضلاب دارای ظرفیت 2500 متر مکعب در روز می باشد. ماژول سوم آن با ظرفیت 1000 متر مکعب در روز با پیشرفت فیزیکی 90 درصد به زودی با خرید تجهیزات آن با حضور مسئولان به بهره برداری می رسد.

نیروگاه کوچک محمودآباد، نمونه بارز دستیابی به مشارکت مردمی

در ادامه بازدید خبرنگاران از قم، از نیروگاه مهم کوچک مقیاس شهر محمود آباد بازدید کردند. این کارخانه نیز با مشارکت و سرمایه بخش خصوصی ساخته شده و می توان گفت مصداق بارز تحقق مشارکت مردمی است. در شرایطی که کشور با عدم تعادل جدی برق مواجه است، ساخت چنین نیروگاه هایی می تواند برق صنایع را تامین کند و محدودیت های برق واحدهای صنعتی را کاهش دهد.

نیروگاه کوچک مقیاس 28 مگاواتی در شهرک صنعتی محمود آباد مستقر و به پست محمود آباد قم متصل شد و هم اکنون به طور کامل به بهره برداری رسیده و با ظرفیت کامل در مدار تولید قرار دارد. این نیروگاه با سرمایه گذاری یک شرکت خصوصی در این شهرک صنعتی ساخته شده و شامل 14 ژنراتور دو مگاواتی است که با راندمان 44.4 درصد و بالاتر از میانگین راندمان نیروگاه های حرارتی شبکه برق تولید می کند.

شهرهای صنعتی قم; بهشت سرمایه گذاران صنعتی در انتظار افتتاح فرودگاه

این نیروگاه بی نظیر است زیرا توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است. اگر دولت از سرمایه گذاران در تولید برق حمایت کند، می توان درگیری هایی را که برای کشور بحران تلقی می شود، کاهش داد. در شرایطی که تامین برق شهرهای صنعتی یکی از نیازهای اساسی در مقطع کنونی است و دغدغه اصلی صنایع تامین برق است، سرمایه گذاری در این بخش فرصت طلایی بسیار مهمی تلقی می شود.

همچنین نیروگاه 25 مگاواتی با ظرفیت کامل تولیدی قادر است با احداث واحدهای تولیدی پراکنده، ضمن کاهش تلفات شبکه، بهبود پروفیل ولتاژ و افزایش قابلیت اطمینان سیستم، بیشتر برق شهر صنعتی محمود آباد را تامین کند. به دلایل خاصی مانند عدم احداث ترانسفورماتور ولتاژ و خطوط انتقال فشار قوی، هزینه کل برق تولید شده توسط شبکه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

این نیروگاه علاوه بر نزدیک بودن به خطوط گاز و بازار مصرف، برای تولید برق باکیفیت و همچنین قابلیت کاهش تلفات و آزادسازی ظرفیت خطوط انتقال نیرو را دارد. این نیروگاه با زیربنای 6500 متر مربع و زیربنای 3600 متر مربع با سرمایه گذاری 6301000296 ریال و ظرفیت اشتغالزایی بیش از 25 نفر احداث شده است.

گفتنی است در این بازدید رسانه ای از درمانگاه صنعت واقع در شهرک شکوهیه بازدید به عمل آمد. این کلینیک در راستای عارضه یابی و ارائه خدمات مشاوره ای به سرمایه گذاران، کارآفرینان و همچنین نظارت بر پروژه های صنعتی فعالیت می کند و چندین واحد تولیدی را از رکود و ورشکستگی نجات داده و مجددا فعال کرده و به تولید بازگردانده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=322696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.