افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

خبر خوش کنفدراسیون فوتبال آسیا برای گل محمدی/ شاگردان پرسپولیس با VAR اجاره ای در لیگ قهرمانان

  • کد خبر : 32257

اگرچه کمتر از دو ماه تا شروع فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده است، اما پرسپولیس و سایر نمایندگان ایران می توانند از یک چیز خوشحال باشند. یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های پرسپولیس و سایر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا بحث استفاده از کمک داور ویدیویی و محرومیت تیم‌هایی بود که در ورزشگاه‌های خود […]

اگرچه کمتر از دو ماه تا شروع فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده است، اما پرسپولیس و سایر نمایندگان ایران می توانند از یک چیز خوشحال باشند.

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های پرسپولیس و سایر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا بحث استفاده از کمک داور ویدیویی و محرومیت تیم‌هایی بود که در ورزشگاه‌های خود به این فناوری دسترسی ندارند، هرچند در آیین‌نامه لیگ قهرمانان آسیا، داشتن این سیستم یکی از الزامات دریافت مجوز حرفه‌ای نبود. البته این تیم ها به طور کامل از حضور در لیگ قهرمانان محروم نخواهند شد اما شایعاتی مبنی بر محرومیت آنها از میزبانی وجود داشت اما حالا به نظر می رسد اتفاقات دیگری در شرف وقوع است که شرایط را برای پرسپولیس و سه تیم ایرانی دیگر حاضر در لیگ قهرمانان بهتر خواهد کرد.

VAR اجاره ای

کنفدراسیون فوتبال آسیا اصرار دارد که فصل جدید لیگ قهرمانان با سیستم کمک داور ویدیویی برگزار شود، اما به دلیل رکود ویروس کرونا و حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها، نمی‌خواهد تیم‌های میزبان را به دلیل کمبود چنین امکاناتی محروم کند.

در همین حال یکی از مدیران فدراسیون با تایید این خبر گفت: کنفدراسیون نمی‌خواهد تیم‌ها سرمایه‌گذاری کلان خود را از طرف تماشاگران خود به دلیل عدم داوری ویدیویی از دست بدهند. این قانون برای تیم های ایرانی نیز صدق می کند و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، در صورتی که ورزشگاه های ایران تا زمان شروع فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا که شهریورماه امسال خواهد بود، به این سیستم مجهز نباشند، روش دیگری برای استفاده از آن در نظر گرفته می شود. به این ترتیب فناوری VR یا کمک داور ویدیویی توسط شرکت‌هایی که جزو قرارداد کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند برای هر مسابقه به تیم‌های ایرانی اجاره داده می‌شود و تکنسین‌های مرتبط با این کار به همراه تجهیزات خود چند روز قبل از مسابقه برای نصب این دستگاه‌ها و استفاده از آن‌ها در طول مسابقه وارد ایران می‌شوند. البته موضوع در کمیته برگزاری کنفدراسیون 100 درصد قطعی نشده است اما امکان استفاده از آن روش زیاد است.

در یکی دو ماه گذشته پرسپولیس، یحیی گل محمدی و هواداران این تیم به شدت نگران بودند که به دلیل تعمیر کمک داور ویدیویی و ورزشگاه آزادی از حضور در محل محروم شوند و بازی های خود را در کشوری بی طرف برگزار کنند، اما اکنون با توجه به طرح پیشنهادی و بحث بر سر بازسازی لیگ قهرمانان آسیا و لیگ قهرمانان آسیا، به نظر می رسد لیگ قهرمانان آسیا از لیگ قهرمانان آسیا میزبانی نمی کند. می توان انتظار داشت که هزاران هوادار برای هر بازی آسیایی این تیم از ماه سپتامبر به ورزشگاه بروند.

برای ثبت نظرات بدون نیاز به تایید در کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز عضو شوید (کلیک کنید)