افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
2

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در زمان غیبت خود فردی را برای تصدی مقام رهبری تعیین کرده است.

  • کد خبر : 32254
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در زمان غیبت خود فردی را برای تصدی مقام رهبری تعیین کرده است.

آفتاب نیوز: آیت الله لطف الله دژکام با محکومیت قرآن سوزی در سوئد افزود: متاسفانه جهل، لجاجت و دشمنی دولت خونین سوئد با بی احترامی به کلام خداوند و قرآن کریم تکرار شده است. این جسارت و بی ادبی نسبت به قرآن تکرار شد. امام جمعه شیراز گفت: مردم با اینکه به شأن پیامبر بی […]

آفتاب نیوز:

آیت الله لطف الله دژکام با محکومیت قرآن سوزی در سوئد افزود: متاسفانه جهل، لجاجت و دشمنی دولت خونین سوئد با بی احترامی به کلام خداوند و قرآن کریم تکرار شده است. این جسارت و بی ادبی نسبت به قرآن تکرار شد.

امام جمعه شیراز گفت: مردم با اینکه به شأن پیامبر بی احترامی کردند، بیش از هزار سال است که به قرآن و اسلام وفادار مانده اند.

آیت الله دژکام خطاب به دشمنان اسلام گفت: آبروی آنها را تباه نکنید و به قرآن بی احترامی نکنید، این دشمنی به درد شما نمی خورد.

وی با بیان اینکه این حادثه باعث شد جمهوری اسلامی دشمنان خود را بشناسد، گفت: اگر امت اسلامی حرکت نکند، دشمنان به اقدامات خود ادامه می دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس گفت: امروز به همراه همه جامعه بزرگ اسلامی که از شرق تا غرب جهان حضور دارند با صدای بلند به دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و دشمنان جامعه اسلامی اعلام می کنیم که اگر می خواهند با این توطئه ها به استکبار خود ادامه دهند باید بدانند که دوران آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهان به پایان رسیده است.

آیت الله دژکام افزود: امروز این امت و ملتی که عزت و عظمتش در مشت های گره کرده جوانان می پیچد، برای از بین بردن کفر و ظلم صهیونیست ها به دنیا می آیند.

وی با اشاره به سالروز اقامه نماز جمعه تهران گفت: پنجشنبه آینده سالگرد اقامه اولین نماز جمعه تهران پس از انقلاب اسلامی است و باید این روز را گرامی بداریم.

وی ادامه داد: روز به روز بر تعداد نمازگزاران افزوده شده است و این نشان دهنده موفقیت جمهوری اسلامی است و پاسخی به مردمی است که معتقد بودند دوران ایمان به خدا به پایان رسیده است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: پنجشنبه و جمعه هفته آینده تاسوعا و عاشورای حسینی است و این روزها فرصت تجدید عهد با حضرت عباس و امام حسین علیه السلام است و بدون شک مردم فارس مثل همیشه در این ایام به شکلی خاص می درخشند.

آیت الله دژکام افزود: امسال برای جبران سال های شیوع کرونا که با محدودیت هایی در برگزاری مراسم محرم مواجه بودیم، در گوشه و کنار شهر شیراز که سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) است، حرکت های زنجیر زنی و سینه زنی شکل گرفته است. در حال حاضر شاهد برگزاری این مراسم در محله های مختلف از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب هستیم و جا دارد از جوانان و نوجوانان هیئت های مذهبی که در این ایام با حضور خود عشق خود را به امام حسین (ع) نشان می دهند، تشکر ویژه داشته باشم.

امام جمعه شیراز گفت: باید دست همه جوانان را ببوسیم، این محبتی که جوانان به امام حسین(ع) دارند برای آنها یک ارزش محسوب می شود.

آیت الله دژکام افزود: حضور جوانان در هیئت های مذهبی مایه مباهات ما و مایه شرمساری دشمنی است که سعی کرده نسل جدید را از محبت امام حسین (ع) دور کند. ، هر وقت فرصتی شد سعی کنیم جبران کنیم، حیف یعنی استفاده از فرصت ها تا سفر ما به آخرت هموار باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه موضوع امامت و ولایت به عنوان یکی از پایه های اصلی اندیشه اسلامی شکل گرفته است، گفت: امامت و ولایت قابل تفکیک نیست، اگر جدا شود دلیلی بر وجود عالم وجود ندارد زیرا هدف عالم این است که ائمه اطهار به عنوان امام ظهور کنند.

آیت الله دژکام افزود: همان گونه که وجود امام لازم است، وجود پیروان واقعی نیز لازم است، اما هدف نهایی این است که پیروان امام آنقدر زیاد شوند که اداره جامعه بشری با هدف ایجاد امامت از ائمه معصومین (ع) انجام شود. روزی امام حسین علیه السلام در جمع یاران خود بود و به آنان گفت: مردم بدانید و بدانید که خداوند متعال بندگان خود را جز برای شناخت خدا نیافریده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس با بیان اینکه بدون معرفت و معرفت کامل خداوند عبادت ارزشی ندارد، گفت: بندگی با معرفت و معرفت خدا حاصل می شود و اگر انسان خدا را نشناسد گمراه می شود. با علم است که آنچه خدا می خواهد انجام می شود.

آیت الله دژکام با بیان اینکه عبادت یک نیاز عمومی انسان است و مستلزم انجام صحیح علم است، افزود: نتیجه معرفت و عبادت، بندگی خداست؛ عبادت و عبادت، عبادت و علم است. وقتی عبادت خدا انجام می شود، انسان وقار می شود و در واقع، کرامت انسان در پرتو بندگی خدا داده می شود.

وی افزود: رسیدن به معرفت مورد قبول خداوند زمانی حاصل می شود که به معرفت امام برسیم چرا که امام منصوب خداوند است.

نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر امروز از امامی که خداوند ما را مجبور به اطاعت کرده است اطاعت نکنیم دچار مشکل می شویم، امام علم دارد و بسم الله صحبت می کند.

آیت الله دژکام با بیان اینکه انسان برای شناخت خدا باید امام را بشناسد، یادآور شد: در زمان غیبت پیامبر اکرم(ص) خود پیامبر(ص) فردی را برای تصدی مقام رهبری منصوب کردند. اگر امام زمان خود را می شناسیم علم ما نزد خداوند واجب است و امام کامل کننده دین است، پس باید برای کسب علم امام به ویژه در ایام محرم بکوشیم و به صورت خالصانه و آشنا برای نسل جدید تبیین شود.

امام جمعه شیراز افزود: مومنان و کسانی که در ایام محرم هیئات تشکیل می دهند و مجالس برپا می کنند باید با استفاده از سخنرانان در مجالس، سخنرانانی که کلام خدا و رسول و اهل بیت علیهم السلام را برای مردم تبیین می کنند، راهگشا باشند و موجب فیض مردم شوند.

آیت الله دژکام تصریح کرد: این روزها نباید جلسات بدون سخنران باشد، مداحی خوب است، بلکه باید معرفت هم شکل بگیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=32254

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.