افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

خرید تضمینی گندم در استان کردستان از مرز یک میلیون تن گذشت

  • کد خبر : 322426
خرید تضمینی گندم در استان کردستان از مرز یک میلیون تن گذشت

پیمان اسکندری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تداوم طرح خرید تضمینی گندم در استان کردستان گفت: از نخستین روزهای تیرماه خرید تضمینی گندم بیش از نیاز کشاورزان کردستان آغاز شد و این روند در سراسر استان ادامه دارد. وی ادامه داد: از ابتدای اجرای این فرآیند تا 30 مرداد مجموع خرید تضمینی […]

پیمان اسکندری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تداوم طرح خرید تضمینی گندم در استان کردستان گفت: از نخستین روزهای تیرماه خرید تضمینی گندم بیش از نیاز کشاورزان کردستان آغاز شد و این روند در سراسر استان ادامه دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای این فرآیند تا 30 مرداد مجموع خرید تضمینی گندم بیش از نیاز کشاورزان کردستان به بیش از یک میلیون تن رسیده و پیش بینی می شود به بیش از یک میلیون و 200 هزار تن برسد. مقدار زیادی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به خرید روزانه گندم گفت: نرخ خرید روزانه گندم در استان کردستان به 12 هزار تن رسیده است که با توجه به روزهای پایانی برداشت این رقم طبیعی است.

وی بیشترین خرید تضمینی گندم در استان کردستان را مربوط به شهرستان بیجار عنوان کرد و گفت: تاکنون 261 هزار و 965 تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

اسکندری گفت: شهرستان دهگلان با 172 هزار تن شکر در رتبه دوم قرار دارد و پس از آن بیشترین میزان خرید مربوط به شهرستان های قروه، دیواندره و کامیاران است.

وی با بیان اینکه روند خرید تضمینی گندم بیش از نیاز کشاورزان استان کردستان همچنان ادامه دارد، گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از یک میلیون و 200 هزار تن گندم در این استان خریداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان میزان خرید تضمینی سایر محصولات را در این استان برشمرد و افزود: میزان خرید کلزا به بیش از 9 هزار تن رسیده و البته روند خرید این محصول ادامه دارد. .

اسکندری تصریح کرد: خرید تضمینی محصولات جو در استان کردستان همچنان ادامه دارد و تا 30 مرداد ماه میزان خرید این محصول به 2 هزار و 450 دستگاه رسید.

استان کردستان در سال گذشته در رتبه دوم بیشترین خرید تضمینی گندم از کشاورزان قرار گرفت و پیش بینی می شود امسال نیز رتبه دوم را به خود اختصاص دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=322426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.