افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
4

اگر می خواهید درون گرا شاد باشید، این عادات روزانه را دنبال کنید

  • کد خبر : 32242
اگر می خواهید درون گرا شاد باشید، این عادات روزانه را دنبال کنید

آیا می توان یک درون گرا شاد بود؟ درون گرایی و برون گرایی یکی از ویژگی های شخصیتی هر فردی است، اما جامعه انسانی ما بر اساس روابط و ساختارهای برون گرا شکل گرفته است و سازگاری با این شرایط و ساختارها برای افراد درون گرا بسیار دشوارتر است. به همین دلیل است که این […]

آیا می توان یک درون گرا شاد بود؟ درون گرایی و برون گرایی یکی از ویژگی های شخصیتی هر فردی است، اما جامعه انسانی ما بر اساس روابط و ساختارهای برون گرا شکل گرفته است و سازگاری با این شرایط و ساختارها برای افراد درون گرا بسیار دشوارتر است. به همین دلیل است که این ذهنیت وجود دارد که زندگی به عنوان یک درونگرا شاد کار آسانی نیست. این عدم تطابق باعث می شود افراد درونگرا در ارتباطات و زندگی روزمره با مشکلاتی مواجه شوند و بیش از پیش به دنیای ذهنی خود پناه ببرند. اما این یک سرنوشت اجتناب ناپذیر نیست و شما به عنوان یک درونگرا می توانید زندگی شادی داشته باشید بدون اینکه از واقعیت خود دور شوید. در این مقاله به معرفی عاداتی می پردازیم که در ایجاد شادی و نشاط در افراد درون گرا موثر است تا با گنجاندن این عادات و رفتارها در زندگی روزمره به فردی درونگرا و شاد تبدیل شوید.

عاداتی که در این مقاله توضیح داده شده، کلی و کلی هستند که شامل همه افراد درونگرا می شود. علاوه بر این موارد، هر فردی بر اساس علایق و سبک زندگی خود می تواند عادات و رفتارهایی داشته باشد که به او کمک می کند تا زندگی شاد و پرباری داشته باشد. برای مثال، اگر به نویسندگی علاقه دارید، احتمالاً دوست دارید تمام روز را پشت سر کامپیوتر خود بگذرانید، اما قطعاً این سبک زندگی برای سلامت روحی و جسمی شما مناسب نخواهد بود. شما به عادات و رفتارهایی نیاز دارید که این سبک زندگی را تعدیل کند، انگیزه را در شما زنده نگه دارد و از شما یک درونگرا شاد و موفق با زندگی متعادل و متعادل بسازد.

انعکاس افکار

دنیای درونگراها در اطراف ذهن شما شکل می گیرد. آنها دائماً در دنیای درون خود هستند و مشغول فکر و خیال پردازی هستند. این مشکل باعث می شود که استرس و نگرانی در اعماق روح و جسم شما جذب شود و احساس شادی و لذت زندگی در آنها عمق و تأثیر کافی نداشته باشد. برای حل این مشکل، شما به عنوان یک درون گرا باید ذهن خود را برای فعالیت های روزانه آماده کنید. این را می توان به روش های مختلف انجام داد، از جمله:

  • رویاها را بنویسید (بلافاصله پس از بیدار شدن)
  • اهداف و باورها را بنویسید.
  • مراقبه
  • یوگا
  • جملات مثبت را جلوی آینه تکرار کنید.
  • نماز خواندن
  • نفس عمیق و متمرکز بکشید (ده بار)

می توانید یک یا دو یا حتی همه این موارد را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا استرس و نگرانی هایی که روزانه در ذهن شما ایجاد می شود را از بین ببرید. این کارها خلاقیت و تمرکز را در طول روز افزایش می دهد و شما را به یک درون گرا تبدیل می کند.

فعالیت های مایع

انجام فعالیت های روان باعث می شود که تمرکز بیشتری روی ذهن خود داشته باشید و احساس گذر زمان را فراموش کنید. بعد از انجام چنین فعالیت هایی باور نمی کنید که چندین ساعت گذشته باشد و متوجه آن نشده باشید. به عنوان مثال، اگر به نوشتن علاقه دارید، می توانید این احساس جریان را در هنگام نوشتن در ذهن خود ایجاد کنید. فعالیت های دیگر مانند نقاشی، آشپزی، انجام کارهای مختلف و غیره. همچنین می توانند در افزایش شادی و نشاط ذهنی شما و همچنین کمک کننده و کاهش استرس بسیار موثر باشند. اگر تا به حال فعالیت جریان مناسبی را برای خود انتخاب نکرده اید، در مورد آن فکر کنید، سعی کنید به خاطر داشته باشید که در دوران کودکی و نوجوانی از انجام چه کارهایی بیشتر لذت می بردید. با افزودن این موارد به برنامه روزانه و تبدیل آنها به یک عادت و فعالیت مفید، زندگی شما بسیار شادتر و لذت بخش تر خواهد شد. حتی می توانید با انجام حرفه ای این فعالیت ها آن را به یک فعالیت مفید و مستمر و انگیزه ای جدید برای زندگی خود تبدیل کنید.

اگر می خواهید درون گرا شاد باشید، این عادات روزانه را دنبال کنید

در حال حرکت

فراموش نکنید که برنامه روزانه شما به عنوان یک درونگرا بدون حرکت و فعالیت بدنی کامل نخواهد بود. واقعیت این است که افراد درونگرا علاقه چندانی به فعالیت های بدنی ندارند و ترجیح می دهند بیشتر وقت خود را روی مبل یا تخت یا پشت کامپیوتر خود بگذرانند. این بی حرکتی های طولانی مدت نه تنها برای سلامتی بدن بسیار مضر است، بلکه باعث رکود روانی نیز می شود. در واقع مشکل به اینجا ختم نمی شود، زمانی که شما مدت طولانی را بدون تحرک و فعالیت سپری می کنید، ذهن شما روی افکار بیمار و مضطرب متمرکز می شود و شرایط سخت تر از قبل می شود. پس سعی کنید تحت هر شرایطی فعالیت بدنی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. این فعالیت‌ها لزوماً نباید سخت یا پیچیده باشند، اما یک پیاده‌روی کوتاه یا ورزش ساده می‌تواند سطح انرژی ذهن و بدن شما را افزایش دهد و شما را به یک درون‌گرا تبدیل کند.

برقراری ارتباط

فرد درونگرا تنها بودن را به بودن با دیگران ترجیح می دهد و این ویژگی افراد درونگرا را از برونگراها متمایز می کند، زیرا درونگراها در گروه و هنگام برقراری ارتباط انرژی خود را از دست می دهند در حالی که برونگراها برعکس عمل می کنند. مشکل زمانی به وجود می آید که افراد درونگرا مدت زمان طولانی را بدون هیچ گونه تعامل اجتماعی طی می کنند و به تدریج ارتباط خود را با دوستان و خانواده از دست می دهند. مهم نیست چقدر درونگرا هستید، شما یک انسان هستید و به عنوان یک موجود اجتماعی، انسان ها نیاز به برقراری ارتباط دارند. البته قرار نیست تمام وقت خود را در جمع بگذرانید و انرژی خود را از دست بدهید، اما نباید در گوشه تنهایی فرو رفت و به طور کلی ارتباطات اجتماعی را فراموش کرد. سعی کنید همیشه یکی دو دوست صمیمی برای خود داشته باشید، با افراد مختلف حتی غریبه ها صحبت کنید و از ارتباطات کلامی و تصویری اینترنت بهره ببرید.

اگر می خواهید درون گرا شاد باشید، این عادات روزانه را دنبال کنید

صلح ایجاد کند

در پایان هر روز، شما نیاز به استراحت و استراحت مانند دیگران دارید، اما این آرامش برای افراد درونگرا بسیار مهمتر است. مغز شما از فعالیت مداوم، سر و صدا و ارتباطات اجتماعی خسته شده است و برای شروع دوباره باید آزاد شود. بنابراین به عنوان یک درونگرا باید ذهن خود را کنترل کنید و در زمان مناسب به آرامش روحی لازم دست یابید. این کار را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد، به عنوان مثال، می‌توانید یادداشت برداری را شروع کنید و ذهن خود را از چیزهایی که در طول روز به آن‌ها مشغول بوده‌اید آزاد کنید. مدتی را در سکوت کامل بگذرانید و با مدیتیشن استراحت کنید. تماشای تلویزیون، کار با تلفن و غیره را فراموش کنید. و سعی کنید روی خود و آرامش خود تمرکز کنید. این تنها راه برای استراحت پس از یک روز پر استرس است.

تصاویر قبل از خواب

آیا تا به حال متوجه شده اید که فکر کردن به چیزهای خاصی قبل از خواب روی رویاهای شما در شب تأثیر می گذارد؟ اگر خواب خوب و شیرینی ببینید، روزی شاد و پرانرژی را آغاز می کنید و این حس خوب بر تمام فعالیت های روزانه شما تاثیر می گذارد. بنابراین می توانید کنترل ذهن و ضمیر ناخودآگاه خود را به دست بگیرید و رویاهای مورد نظر خود را قبل از خواب تجسم کنید. می توانید خاطرات خوش چند روز گذشته خود را مرور کنید و تصویری را در ذهن خود تداعی کنید. ضمیر ناخودآگاه شما در حالت بین خواب و بیداری قوی ترین است و کنترل آن دشوار نخواهد بود، به خصوص برای ذهن درونگرا و قدرتمند شما. با این کار می توانید یک درون گرا شاد و موفق باشید و هر طور که می خواهید زندگی کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=32242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.