افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

افزایش سرمایه گذاری در تولید با تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه

  • کد خبر : 32236
افزایش سرمایه گذاری در تولید با تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه

به گزارش بازار به نقل از ایبِنا، احسان عسکری فیروزجایی، کارشناس بازار سرمایه، گفت: حجم نقدینگی در کشور رو به افزایش است، بنابراین بانک مرکزی و دولت به دنبال هدایت نقدینگی به سمت بازارهای مولد هستند که به رشد اقتصادی و رشد اشتغال کمک می کنند و همچنین این نقدینگی را در جهت افزایش تامین […]

به گزارش بازار به نقل از ایبِنا، احسان عسکری فیروزجایی، کارشناس بازار سرمایه، گفت: حجم نقدینگی در کشور رو به افزایش است، بنابراین بانک مرکزی و دولت به دنبال هدایت نقدینگی به سمت بازارهای مولد هستند که به رشد اقتصادی و رشد اشتغال کمک می کنند و همچنین این نقدینگی را در جهت افزایش تامین مالی مالیاتی شرکت ها و تامین مالی لازم برای دولت به تصویب رساندند.

عسگری گفت: مالیات بر عایدی سرمایه از سال ها پیش در کشورهای توسعه یافته مطرح شد، تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه می تواند در کاهش سفته بازی در بازارهای غیرمولد یعنی بازار ارز، طلا، خودرو و مسکن کمک زیادی کند.

این تحلیلگر بازار مالی بیان کرد: با اعمال قانون مالیات بر عایدی سرمایه، بخشی از نقدینگی به صورت سپرده وارد شبکه بانکی می شود و بخشی دیگر برای سرمایه گذاری در شرکت های پذیرفته شده در بورس و همچنین در صندوق های بورسی وارد بازار سرمایه می شود.

این فعال بازار سرمایه تاکید کرد: بخشی از پولی که وارد بازار سرمایه می شود صرف اوراق تامین مالی شرکت های سهامی عام می شود و همچنین بخشی از نقدینگی صرف طرح های سرمایه گذاری می شود که مجوز آنها توسط سازمان بورس و اوراق بهادار یا وزارت اقتصاد یا بانک مرکزی صادر می شود.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: مخالفان مالیات بر عایدی سرمایه کار سختی را سپری کردند و این مخالفان به دنبال منافع خود در بازارهای غیرمولد بودند و از سفته بازی استفاده می کردند، در نتیجه این افراد با لابی گری دولت و مجلس برای تصویب نشدن قانون مالیات بر عایدی سرمایه، اما خوشبختانه این قانون در مجلس فعلی به تصویب رسید.

احسان عسکری فیروزجایی در پایان تاکید کرد: امیدواریم آثار قانون مالیات بر عایدی سرمایه در سال های آینده بیشتر در اقتصاد کشور نمایان شود و رشد اقتصادی تقویت شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=32236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.