افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
4

سولانا بار دیگر از قطع شدن شبکه خود جلوگیری کرد

  • کد خبر : 321744
سولانا بار دیگر از قطع شدن شبکه خود جلوگیری کرد

به گزارش بازار، توسعه دهندگان Solana روز گذشته اعلام کردند که یک آسیب پذیری امنیتی حیاتی پیدا کرده و پس از کار با اعتبار سنجی آن را برطرف کردند. به نظر می رسد که این آسیب پذیری در 7 آگوست کشف شد و یک وصله مهم برای رفع آن منتشر شد. بر اساس اطلاعات موجود، […]

به گزارش بازار، توسعه دهندگان Solana روز گذشته اعلام کردند که یک آسیب پذیری امنیتی حیاتی پیدا کرده و پس از کار با اعتبار سنجی آن را برطرف کردند. به نظر می رسد که این آسیب پذیری در 7 آگوست کشف شد و یک وصله مهم برای رفع آن منتشر شد.

بر اساس اطلاعات موجود، این آسیب پذیری می توانست باعث از کار افتادن شبکه سولانا شود. اعتبار سنجی سولانا تایید کرد که این وصله به تنهایی آسیب پذیری را برطرف می کند. شایان ذکر است که وقتی 70 درصد از اعضای اکوسیستم سولانا پچ مذکور را اجرا کردند. این آسیب پذیری عمومی شد.

پس از این اتفاق، شبکه سولانا با انتقادات زیادی مواجه شد. این شبکه قطعی های زیادی را تجربه کرده و به عنوان مثال در تاریخ 15 بهمن (17 بهمن) تولید بلوک آن بیش از 5 ساعت متوقف شد. این حتی صرافی ها را تحت تأثیر قرار داد و برخی از آنها سپرده گذاری و برداشت توکن های مبتنی بر سولانا را به حالت تعلیق درآوردند.

همین موضوع باعث شد تا بسیاری از کاربران نسبت به عدم تنوع کلاینت ها و وضعیت بتا شبکه سولانا انتقاد کنند. منتقدان Solana بر این باورند که عدم تنوع مشتری باعث این قطع‌ها می‌شود و توسعه‌دهندگان Solana باید توجه بیشتری به آپ‌تایم شبکه داشته باشند. علاوه بر این، بسیاری از منتقدان تاکید کردند که دلیلی برای ماندن چنین شبکه بزرگی در حالت بتا وجود ندارد.

با این حال، آستین فدرا، مدیر ارشد استراتژی بنیاد سولانا، هفته گذشته اعلام کرد که پروتکل سولانا در حالت بتا باقی می ماند. وی تاکید کرد که شبکه فعلی سولانا هنوز به اهداف توسعه دهندگان خود دست نیافته است. دولت فدرال حتی اعلام کرد که بقیه شبکه های لایه 1 و 2 که فرآیند توسعه آنها هنوز به پایان نرسیده است، باید از نسخه بتا استفاده کنند. شایان ذکر است که قیمت سولانا ⮟ SOL: 153663 دلار، 2 درصد کاهش به محدوده 154 دلار.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=321744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.