افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

اتباع غیرمجاز دلیل رشد اجاره بهای مسکن نقش دلالان در افزایش قیمت ها.

  • کد خبر : 321603
اتباع غیرمجاز دلیل رشد اجاره بهای مسکن نقش دلالان در افزایش قیمت ها.

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: گزارش های غیررسمی حاکی از آن است که بازار اجاره مسکن در تیرماه سال جاری از سقف اجاره کاذب عبور کرده و از میانگین 43.2 درصد فراتر رفته است. اگرچه دولت افزایش قیمت اجاره در قراردادهای تابستان امسال را حداکثر تا 25 درصد نسبت به سال گذشته تصویب […]

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: گزارش های غیررسمی حاکی از آن است که بازار اجاره مسکن در تیرماه سال جاری از سقف اجاره کاذب عبور کرده و از میانگین 43.2 درصد فراتر رفته است. اگرچه دولت افزایش قیمت اجاره در قراردادهای تابستان امسال را حداکثر تا 25 درصد نسبت به سال گذشته تصویب کرده بود، اما برخی از مالکان معتقدند تابستان امسال همچنان شاهد رشد قیمت اجاره خواهیم بود.

نه تنها قیمت دستوری جواب نداده، بلکه کمبود پرونده و عرضه مسکن در بازار باعث شده تا تقاضا از عرضه فاصله بگیرد و قیمت اجاره بها افزایش بیشتری پیدا کند.

برخی از مشاوران املاک نیز بر این باورند که قیمت دستوری نه تنها جواب نداده است، بلکه کمبود پرونده و عرضه مسکن در بازار باعث دور شدن تقاضا از عرضه و افزایش بیش از پیش قیمت اجاره شده است.

فعالان بازار مسکن می گویند: سازوکار بازار مسکن مانع از توجه معاملات به نرخ دستوری شد. تورم شدید اجاره مسکن به دلیل تورم عمومی بالا و افزایش های قبلی قیمت مسکن است. بنابراین برای کاهش آن لازم است نقش این دو عامل روشن شود. اما چون نرخ مصوب دولت نیمی از تورم عمومی و واقعیت بازار اجاره و تورم اجاره بها در نظر گرفته شده است، قابل قبول نیست.

ما شاهد نارضایتی گسترده مستاجران از وضعیت فعلی مسکن هستیم، بنابراین شنیدن شرایط این قشر مظلوم روحیه ما را آزار می دهد.

جهانبخش مالکی عضو اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با بازار با بیان اینکه موضوع مسکن به موضوعی مهم برای اقشار پایین جامعه تبدیل شده است، گفت: شاهد نارضایتی گسترده مستاجران از وضعیت فعلی هستیم. وضعیت مسکن، بنابراین شنیدن شرایط این گروه مظلوم روحیه ما را خدشه دار می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال راه حل جامع برای یکی از مهمترین مشکلات رفاهی جامعه باشیم، گفت: یکی از اصلی ترین راهکارهایی که همه کارشناسان اقتصادی بر آن اتفاق نظر دارند، تولید مسکن است.

ملکی افزود: اگر به اردیبهشت ماه سال 1397 مصادف با ماه مبارک رمضان مراجعه کنیم، می بینیم که مقام معظم رهبری فرموده اند که بخش مسکن یکی از بخش های کارآفرینان کشور است، تولید مسکن بسیاری از صنایع را به کار می گیرد و آن را به خود اختصاص داده است. کار می کند اما تا امروز مسئولان ذیربط در اجرای منویات رهبری آن گونه که شایسته این ملت است عمل نکرده اند.

وی با بیان اینکه این اظهارات صدای همه مردم بود که همه بر سر تولید مسکن موافقیم، گفت: در دولت رئیس جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی اقدامات بزرگی در حوزه مسکن انجام شد و اکنون من امید است بیش از هر زمان دیگری در دولت توانمند پزشکان موضوع تولید مسکن با جدیت بیشتری نسبت به گذشته در دستور کار دولت قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون اگر نگاهی به اصل 3، اصل 31 و اصل 43 قانون اساسی بیندازیم، می بینیم که مسئولان هر از چند گاهی به قانون اساسی مراجعه می کنند، شاید هوشیارتر شوند. از آنجا که کل مطالب بر این اساس استوار است که هر فرد در همه جا باید به مسکن دسترسی داشته باشد، این بدان معناست که حق مسکن و سرپناه یکی از نیازهای اساسی بشر از آغاز زندگی تا امروز بوده و عاقلانه خواهد بود. در قانون اساسی ما این مسئله به عنوان اصل حقوق ملت مطرح شده است.

از نظر تمامی مشاوران املاک در تمامی مناطق تهران، تعداد زیادی از مسکن های گران قیمت مربوط به اجاره خانه توسط شهروندان غیرمجاز است.

ملکی تاکید کرد: باید سدی در برابر مشکلات گرانی مسکن شویم که از دید همه همکارانم در تمام مناطق تهران حجم زیادی از گرانی مسکن مربوط به اجاره خانه توسط شهروندان غیرمجاز است. ، چند خانواده می شوند و خانه ای دربست اجاره می کنند و مزاحمت های بی شماری را برای اهالی کوچه و همسایه ها ایجاد می کنند.

عضو اتحادیه مشاوران املاک افزود: اولین و بزرگترین پیامد حضور اتباع خارجی این است که خانه برای افراد جامعه کم می شود. البته به درایت شورای اسلامی که قانون را تصویب کرد، امید است. قانون دیوار کشی در مرزهای شرقی کشور و اخراج اتباع غیرمجاز. موضوعات مرتبط در حال اجراست و به زودی نهایی خواهد شد.

مشاوران املاک تاثیر بسزایی در افزایش قیمت ها داشته اند و متاسفانه هنوز راه حل مناسبی برای رفع آنها اعمال نشده است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی که قابل ذکر است بحث دلالان ملکی است که تاثیر بسزایی در افزایش قیمت ها داشته اند و متاسفانه هنوز راهکار مناسبی برای رسیدگی به آنها اعمال نشده است. امید است که مشکل مسکن یک بار برای همیشه پایان یابد. البته به معنای واقعی ما به آینده مسکن در سال های آینده بسیار خوش بین هستیم و امیدواریم مشاوران املاک یک بار برای همیشه نگاه ملی به مسکن داشته باشند و از نظرات شخصی خودخواهانه پرهیز کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=321603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.