افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

حضور بیش از 3000 داوطلب در چهار آزمون گروه علوم پزشکی – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان

  • کد خبر : 32125
حضور بیش از 3000 داوطلب در چهار آزمون گروه علوم پزشکی – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان

به گزارش خبرنگار مهر، امروز چهار آزمون ارتقای دستیار دندانپزشکی، دستیار دندانپزشکی، دکتری تخصصی داروسازی و پذیرش دانشجوی پزشکی در مقطع کارشناسی به طور همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد. مسابقه 1000 نفری در اولین آزمون مستقل دکتری داروسازی آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی برای سال تحصیلی 1402-1403 امروز 8 تیر 1402 […]

به گزارش خبرنگار مهر، امروز چهار آزمون ارتقای دستیار دندانپزشکی، دستیار دندانپزشکی، دکتری تخصصی داروسازی و پذیرش دانشجوی پزشکی در مقطع کارشناسی به طور همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد.

مسابقه 1000 نفری در اولین آزمون مستقل دکتری داروسازی

آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی برای سال تحصیلی 1402-1403 امروز 8 تیر 1402 در 10 مرکز بزرگ علوم پزشکی برگزار شد.

برای اولین بار آزمون دکتری رشته داروسازی برای سال تحصیلی 1402-1403 از آزمون دکتری گروه علوم پزشکی جدا شد. هزار و 20 نفر در آزمون دکتری تخصصی رشته داروسازی در سال تحصیلی 1402-1403 شرکت کردند. هستند.

پس از برگزاری آزمون کتبی در 8 تیرماه، کلید آزمون مقدماتی روز شنبه 10 تیرماه منتشر می شود و داوطلبان تا پایان هفته فرصت دارند تا با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعتراض خود را به صورت آنلاین ثبت کنند.

آزمون دکتری در رشته های داروسازی برای سال تحصیلی 1403-1402 در رشته های اقتصاد و مدیریت دارو، کنترل دارو، داروخانهشیمی دارویی، فارماکوگنوزیبیوتکنولوژی دارویی، سم شناسی، فارماکولوژی بالینی، فارماکولوژی سنتی، فارماکولوژی هسته ای، نانوتکنولوژی دارویی، بیومواد دارویی، شیمی مواد غذایی و هیدرولوژی پزشکی.

ظرفیت پذیرش اولیه دکتری داروسازی در سال 1402 در مجموع 235 نفر اعلام شده است که از این تعداد 169 نفر ظرفیت عادی و 66 نفر ظرفیت ثبت نام می باشند. پرداخت کننده هستند.

برگزاری آزمون دستیاری و ارتقای دستیاران دندانپزشکی.

سی و هفتمین آزمون دستیاری دندانپزشکی و آزمون ترفیع دستیار دندانپزشکی روز پنجشنبه 8 تیرماه به صورت همزمان برگزار شد.

سی و هفتمین آزمون دستیاری دندانپزشکی در 17 حوزه دانشگاه علوم پزشکی شامل اصفهان، اهواز، بابل، ساری، تبریز، ارومیه، تهران، زاهدان، کرمانشاه، شیراز، بندرعباس، قزوین، کرمان، رشت، مشهد، همدان و یزد برگزار شد.

1480 داوطلب در زمینه پروتزهای دندانی، آسیب شناسی دهان و فک و صورت، ارتودنسی، ریشه دندان، پریودنتیکسبیماری های دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی جامعه نگر و مواد دندانپزشکی به رقابت پرداختند.

داوطلبان این دوره پس از برگزاری آزمون کتبی از روز شنبه 10 تیرماه می توانند کلید آزمون خود را مشاهده کرده و در صورت داشتن هرگونه سوال یا اعتراض می توانند آن را به صورت آنلاین به مرکز سنجش آموزش پزشکی ارسال کنند.

همچنین آزمون ارتقای دستیار تخصصی دندانپزشکی در 18 حوزه دانشگاه علوم پزشکی که دوره های تخصصی دستیاری دندانپزشکی را برگزار می کنند، انجام شده است.

782 دستیار دندانپزشکی در آزمون ارتقای دستیار تخصصی دندانپزشکی شرکت می کنند. دستیاران سال اول تا چهارم جراحی دهان و فک و صورت و دستیار سال اول و دوم سایر رشته ها در این آزمون شرکت کنند.

تکمیل درس 16 آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی

شانزدهمین دوره آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی مقطع کارشناسی سال تحصیلی 1403-1402 امروز پنجشنبه 8 تیر 1402 در تالار شهدا و کلاس های درس و ساختمان اداری دانشکده پزشکی و تالارهای دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

دفترچه آزمون پس از پایان آزمون در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. مهلت اعتراض داوطلبان حداکثر تا ساعت 13 روز یکشنبه 10 مرداد 1402 است. نتایج آزمون کتبی در تاریخ 31 مرداد 1402 اعلام می شود.

حداکثر ظرفیت نهایی برای پذیرش دانشجو 20 دانشجو می باشد. در صورت عدم احراز شرایط تحصیلی لازم، ظرفیت پذیرش کمتر از 20 نفر خواهد بود.

پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی پزشکی مختص دانشگاه علوم پزشکی تهران و کارشناسی ارشد می باشد. فارغ التحصیلان فارغ التحصیلان پیوسته یا ناپیوسته یکی از گروه های آزمایشی علوم تجربی و علوم ریاضی و فنی می توانند در این دوره شرکت کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=32125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.