افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

آغاز روزهای شلوغ مهران/ سفرهای صبح و عصر زائران اربعین – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 321067
آغاز روزهای شلوغ مهران/ سفرهای صبح و عصر زائران اربعین – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: مرز بین المللی مهران این شهر که در استان ایلام قرار دارد، یکی از پرترددترین مرزهای عتبات عالیات است که سالانه پذیرای میلیون ها زائر از سراسر کشور است. زائران اربعین امسال زودتر از سال های گذشته سفر خود را آغاز کردند و به دلیل گرمای بیش از حد […]

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: مرز بین المللی مهران این شهر که در استان ایلام قرار دارد، یکی از پرترددترین مرزهای عتبات عالیات است که سالانه پذیرای میلیون ها زائر از سراسر کشور است.

زائران اربعین امسال زودتر از سال های گذشته سفر خود را آغاز کردند و به دلیل گرمای بیش از حد در مهران، زائران اربعین عمدتاً در دو نوبت صبح و عصر از مرز مهران تردد می کنند.

بر اساس پیش بینی هواشناسی امروز دمای هوا در مهران 47 درجه است.

گزارش میدانی خبرنگار مهر از وضعیت پایانه مرزی مهران

آخرین وضعیت زیرساخت های اربعین در مهران به گفته سعید هژبری معاون عمرانی استاندار ایلام

از ابتدای صفر تاکنون 118 هزار نفر از مرز مهران عبور کرده اند

علی عباس شفیعی فرماندار مهران اظهار داشت: تردد زائران اربعین حسینی به آرامی در حال انجام است.

وی گفت: از ابتدای صفر تاکنون 118 هزار نفر از مرز مهران تردد کرده اند که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

شفیعی گفت: 400 هکتار پارکینگ در مرز مهران برای ترخیص خودروهای زائران اربعین در نظر گرفته شده است.

توقف و پارک خودرو در تمامی محورهای منتهی به مهران ممنوع است.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راه استان ایلام اعلام کرد برو وی به خبرنگاران گفت: بنابراین مصوبات و اقدامات قرارگاه اربعین حسینی؛ توقف و پارک خودروها در مسیرهای ورودی و خروجی شهر مهران و منتهی به پایانه مرزی ممنوع است و در این راستا پارکینگ های موجود در شهرستان مهران برای استقرار خودروهای زائران آمادگی کامل دارند. پارکینگ ها

کهزادی وی افزود: در این پارکینگ و توقف; اتوبوس ها و جاذبه هایی برای انتقال زائران به پایانه مرزی مستقر شده و زائران محترم را به پایانه مرزی شهید سلیمانی منتقل خواهند کرد.

این افسر پلیس در ادامه بیان کرد: در تمامی این مسیرها با نصب بنر و پوستر ممنوعیت توقف و پارک خودروها اعلام شده است، بنابراین خودروهای پارک شده در مسیرهای مذکور با استفاده از جرثقیل به پارکینگ های معین منتقل می شوند.

فعالیت گشت های پلیس 112 در استان ایلام

سرهنگ مهرداد علی محمدی رئیس پلیس پیشگیری ایلام در گفت برو با خبرنگاران در این بار وی بیان کرد: با تمهیدات پلیس پیشگیری استان، 7 کلانتری و بیش از 112 گشت کلانتری در تمامی مسیرها و شهرهایی که زائران حسینی تردد می کنند، وظیفه خدمات رسانی پلیس را بر عهده دارند و در صورت نیاز این گشت ها افزایش می یابد.

وی به تشکیل 9 ستاد در سطح استان و تقسیم شهرستان مهران به 5 بلوک و بکارگیری 70 گشت اداری در سطح شهرستان مهران اشاره کرد و افزود: در سال 1385 در سطح شهرستان مهران به بهره برداری رسید. ماموریت اربعین برای ارائه خدمات خوب پلیسی به زائران آموزش های لازم را دیده است و امیدواریم خدمتگزاران خوبی برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان ساماندهی 133 پارکینگ در راستای رفاه حال و سهولت تردد زائران اربعین حسینی را برجسته کرد. و او انجام داد وی بیان کرد: ایجاد آرامش و آسایش برای زائران از اهداف اصلی برنامه های پلیس در اربعین است و گشت های پلیس مشخص به صورت شبانه روزی در تمامی جاده ها و مسیرهای تردد زائران حسینی مستقر هستند.

آماده سازی 10 بیمارستان در ایلام برای ارائه خدمات درمانی در اربعین

هدایت حیدری زاده مدیر دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در بازدید از پایانه مهران گفت: خوشبختانه این مرکز در سال گذشته توسط وزیر بهداشت افتتاح شد و کمک شایانی به درمان اولیه زائران به ویژه زائران گرما شد. سکته.

وی افزود: علاوه بر اقدامات اورژانسی، ویزیت پزشک نیز در این مرکز انجام می شود، دو اتاق مجزا برای بانوان و آقایان تعبیه شده و داروخانه نیز در این مرکز مستقر است.

حیدری زاده ادامه داد: 10 بیمارستان در استان، تمامی مراکز بهداشتی و درمانی و مرکز کنترل بیماری ها. سندرمی داروخانه های واقع در مرز مهران و سطح شهرستان آماده ارائه خدمات به زائران هستند.

برنامه کوچک برای مقابله با گرمازدگی

این مدیر دانشگاه گفت: امسال پیش بینی می شود بیش از 60 درصد زائران از مرز مهران تردد کنند و بر اساس اعلام کارشناسان هواشناسی هوا گرم خواهد بود و اقدامات لازم انجام می شود. اقداماتی برای درمان گرمازدگی انجام شده است.

وی گفت: با توجه به حجم زیاد تردد زائران در مسیرهای منتهی به مرز مهران از شما تقاضا داریم زمان سفر خود را مدیریت کنید تا بهورزان بتوانند بهترین خدمات را به زائران ارائه دهند.

آغاز به کار پارکینگ بزرگ اربعین در مهران

حیدر ناصری ناظر شهرداری مهران از آغاز به کار پارکینگ بزرگ اربعین شهرداری مهران خبر داد.

وی افزود: تمام تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران حسینی و تکمیل زیرساخت های لازم در پارکینگ اربعین اندیشیده شده است.

ناصری با بیان این مطلب و با توجه به آغاز پذیرش خودروها در پارکینگ، واحدهای مختلف خدماتی، آتش نشانی، پلیس، تعزیرات، موکب در پارکینگ مستقر هستند.

تصاویری از حضور زائران اربعین حسینی در مرز مهران

آغاز روزهای شلوغ مهران/ سفرهای صبح و عصر زائران اربعین

آغاز روزهای شلوغ مهران/ سفرهای صبح و عصر زائران اربعین

آغاز روزهای شلوغ مهران/ سفرهای صبح و عصر زائران اربعین

آغاز روزهای شلوغ مهران/ سفرهای صبح و عصر زائران اربعین

آغاز روزهای شلوغ مهران/ سفرهای صبح و عصر زائران اربعین

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=321067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.