افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

اعزام 500 کاروان پزشکی ایران در اربعین / ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به عراق

  • کد خبر : 321050
اعزام 500 کاروان پزشکی ایران در اربعین / ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به عراق

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه زائران حسینی با ثبت نام در سامانه «سماح» مشمول اربعین حسینی می شوند، اظهار داشت: با ثبت نام در این سامانه خدمات بیمه ای ارائه می شود. دکتر علی مرعشی در گفت وگو با ایسنا. وی با بیان اینکه در استان اربعین حسینی […]

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه زائران حسینی با ثبت نام در سامانه «سماح» مشمول اربعین حسینی می شوند، اظهار داشت: با ثبت نام در این سامانه خدمات بیمه ای ارائه می شود.

دکتر علی مرعشی در گفت وگو با ایسنا. وی با بیان اینکه در استان اربعین حسینی هستیم، گفت: هلال احمر در مراسم اربعین حسینی خدمات «امداد و نجات»، «بهداشت» و «درمان» را در عراق ارائه می کند. برای ارائه خدمات از مرز مهران تا شهر نجف هر 60 کیلومتر در خاک عراق یک پایگاه امدادی ایجاد کرده ایم.

استقرار 25 کاروان پزشکی در جاده نجف به کربلا

خدمت رسانی به 4 بیمارستان صحرایی در اربعین حسینی

وی با بیان اینکه برپایی موکب های پزشکی از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر است، گفت: 25 موکب پزشکی را در مسیر نجف به کربلا مستقر کرده ایم. علاوه بر موکب های پزشکی از نجف تا کربلا، 4 بیمارستان صحرایی با ساختار عادی به زائران حسینی خدمات رسانی می کنند. 2 بیمارستان از مجموع 4 بیمارستان صحرایی خدمت رسانی به زائران حسینی ساختاری و 2 بیمارستان دیگر ساختاری هستند.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با تاکید بر موکب های پزشکی خاطرنشان کرد: موکب های پزشکی هلال احمر ایران در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و امامزاده سید محمد حضور دارند و به ارائه خدمات می پردازند.

خدمات رسانی به 500 موکب پزشکی در اربعین

مرعشی درباره فعالیت کلینیک ها و موکب های درمانی در اربعین حسینی و در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا توضیح داد: اکثر درمانگاه ها به صورت 24 ساعته و برخی 16 ساعته فعالیت می کنند. در مجموع 500 موکب درمانی در مراسم اربعین به زائران حسینی راعی خدمات رسانی می کنند.

حضور متخصصان ایرانی در بیمارستان های عراق

وی با بیان اینکه با نزدیک شدن به ایام اربعین جمعیت پیک افزایش می یابد، گفت: با توجه به اینکه با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی جمعیت پیک افزایش می یابد، تعداد درمانگاه ها نیز افزایش می یابد. علاوه بر 500 موکب فعال در مراسم اربعین، نیروهای ایرانی طبق برنامه در بیمارستان های عراق حضور دارند. مثلاً بیمارستان امام علی (ع) از جمله بیمارستان هایی است که نیروهای ایرانی در آن حضور دارند.

ارائه خدمات در کلینیک های سطوح مختلف.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با تاکید بر اینکه کلینیک ها به سطوح مختلف تقسیم می شوند، تاکید کرد: تعداد پرسنل حاضر در هر درمانگاه بر اساس سطوح درمانی تعیین می شود، بر این اساس 19 نفر در کلینیک های سطح یک، 36 نفر. در کلینیک های سطح 2 و 67 نفر در کلینیک های سطح 3 به ارائه خدمات می پردازند.

حمل و نقل دارو و تجهیزات پزشکی.

اعزام 200 آمبولانس به عراق

مرعشی با بیان اینکه برای ایام اربعین حسینی دارو و اقلام مصرفی خریداری شد افزود: دارو و مواد مصرفی را به کشور عراق ارسال کرده ایم. در حال حاضر بخشی از داروها در شهر نجف بسته بندی شده و تحویل مواقب می شود. علاوه بر دارو، 200 دستگاه آمبولانس و خودروی امدادی نیز به عراق اعزام کرده ایم.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در سال های اخیر داروهایی بر اساس آسیب شناسی تهیه کرده و آنتی بیوتیک، مسکن، داروهای گوارشی، سرماخوردگی و گرمازدگی را به کشور عراق ارسال کرده ایم.

خطر گرمازدگی و نیاز به رعایت توصیه های بهداشتی

مرعشی با اشاره به افزایش دما و احتمال ابتلا به گرمازدگی در بین زائران حسینی تاکید کرد: شدت گرما زیاد است و احتمال گرمازدگی وجود دارد. با توجه به اینکه گرمازدگی یکی از مشکلات مراسم اربعین امسال است، برنامه ریزی پیرامون این چالش ضروری است.

اهمیت واکسیناسیون علیه سرخک در کودکان زیر 15 سال

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به وضعیت بیماری در عراق گفت: وزارت بهداشت واکسیناسیون سرخک را برای کودکان زیر 15 سال با توجه به همه گیر شدن این بیماری در عراق توصیه کرد که این واکسیناسیون معتبر است. و توصیه موثر بنابراین در این گروه سنی افرادی که قصد حضور در اربعین حسینی را دارند باید واکسن سرخک را تزریق کنند.

وی گفت: وزارت بهداشت در مراسم اربعین در کنار جمعیت هلال احمر حضور دارد. تیم های «پزشکی» و «بهداشت محیط» وزارت بهداشت بر روند اجرا نظارت می کنند تا از حوادث احتمالی جلوگیری شود.

مرعشی با بیان اینکه به دلیل گرما و ازدحام جمعیت در مراسم اربعین احتمال شیوع برخی بیماری‌ها وجود دارد، گفت: احتمال شیوع «آفتاب‌زدگی»، «بیماری‌های اسکلتی عضلانی» به دلیل راهپیمایی و «پیش‌بینی» بیماری‌های تنفسی وجود دارد. ازدحام مردم و بیماری های تنفسی واگیردار. زائران حسینی توصیه های بهداشتی اجتماعی و فردی را رعایت کنند تا از سفر خود نهایت استفاده را ببرند.

دسترسی به اربعین از طریق سامانه «سماح».

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ثبت نام در سامانه «سماح» برای زیارت اربعین ضروری است، خاطرنشان کرد: به تمامی زائران حسینی که قصد زیارت اربعین را دارند توصیه می کنم در سماح ثبت نام کنند. . مراسم اربعین برگزار شود. زائران حسینی با ثبت نام در سامانه سماح خدمات بیمه ای دریافت می کنند و در صورت نیاز می توانند از بیمه نامه استفاده کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=321050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.