افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
3

حق دفاع از خود ایران هیچ ربطی به آتش بس در غزه ندارد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 320921
حق دفاع از خود ایران هیچ ربطی به آتش بس در غزه ندارد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترنماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در پاسخ به این سوال که آیا ایران پاسخگویی به رژیم اسرائیل را تا مذاکرات آتش بس هفته آینده و همچنین کانال های پخش موجود بین ایران و ایالات متحده به تعویق می اندازد آتش بس پایدار در غزه […]

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترنماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در پاسخ به این سوال که آیا ایران پاسخگویی به رژیم اسرائیل را تا مذاکرات آتش بس هفته آینده و همچنین کانال های پخش موجود بین ایران و ایالات متحده به تعویق می اندازد آتش بس پایدار در غزه اولویت ماست.

نماینده ایران در سازمان ملل افزود: در اقدام تروریستی اخیر رژیم اسرائیل، امنیت ملی و حاکمیت ما نقض شده است، ما حق دفاع از خود داریم و این ربطی به آتش بس در غزه ندارد؛ اما «ما حق دفاع داریم و این ربطی به آتش بس در غزه ندارد. امیدواریم پاسخ ما به موقع و به گونه ای باشد که به آتش بس احتمالی لطمه ای وارد نشود.»

نماینده ایران در سازمان ملل درباره کانال های موجود انتقال پیام بین ایران و آمریکا نیز گفت: همواره کانال های رسمی مستقیم و واسطه ای برای انتقال پیام بین ایران و آمریکا وجود داشته است. ترجیح طرفین این است که جزئیات مسکوت بماند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره تلاش های دیپلماتیک واشنگتن و نحوه واکنش ایران به تجاوزات اسرائیل و کشته شدن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در این کشور گفت: تهران: ما نمی توانیم درباره مذاکرات دیپلماتیک صحبت کنیم یا درباره تصمیم ایران اظهار نظر کنیم. چند روزی است که سعی کرده ایم از طریق تعاملات دیپلماتیک خود به ایران به صراحت بگوییم که نباید برای افزایش تنش گام بردارد. تشدید تنش به نفع ایران و هیچ کس دیگری نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: سکه دو روی است. ما معتقدیم که توافق آتش‌بس برای صلح و آرامش منطقه در دراز مدت مفید خواهد بود و می‌تواند به میزان قابل توجهی تنش‌ها را در منطقه کاهش دهد و به خانواده‌های گروگان‌ها کمک کند تا به بستگان خود برسند و همچنین صلح نسبی را برای مردم فلسطین در آنجا به ارمغان بیاورند. بود. قبل و بعد از مرگ اسماعیل هنیه، یحیی السنوار تصمیم گیرنده مذاکرات بود و همچنان باقی است.

میلر همچنین گفت: از سوی دیگر، اگر به روی دیگر سکه توجه کنیم، افزایش تنش در منطقه به بدتر شدن اوضاع برای مردم فلسطین و همچنین دشواری رسیدن به آتش بس در منطقه منجر می شود. غزه. . ما بر تلاش برای متقاعد کردن همه طرف ها در منطقه متمرکز شده ایم تا اقدامات اضافی برای تشدید درگیری انجام ندهند.

در پی حمله اسرائیل به حومه جنوبی بیروت و ترور فؤاد شکر از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان و پاسخ حزب الله به تل آویو، این مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: ما مستقیما با حزب الله در ارتباط نیستیم، اما شرکای داریم. در منطقه ای که با آنها صحبت می کنند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره‌کننده این جنبش برای توافق آتش‌بس، صبح روز چهارشنبه ۱۹ مرداد هنگام ورود به تهران برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر حماس به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه (10 تیر 1393 برابر با 19 مرداد 1403) طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و ملت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران صبح امروز (چهارشنبه) محل سکونت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد حمله و در نتیجه این حادثه و یکی از محافظان وی قرار گرفت. شهید شد

یحیی السنوار که اسرائیل معتقد است حملات 7 اکتبر (15 مهر) را سازماندهی کرد، پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس منصوب شد.

او 62 ساله رئیس جنبش حماس در نوار غزه بود. در سال 1989، دادگاه اسرائیل السنور را به چهار حبس ابد به اضافه 25 سال حبس محکوم کرد، اما او سرانجام پس از 22 سال زندان در سال 2011 در تبادل زندانی آزاد شد. او یکی از رهبران حماس است که نامش در فهرست ادعایی افراد تحت تعقیب ایالات متحده آمده است.

مسعود مزکیان رئیس جمهور در پیامی در واکنش به شهادت «اسماعیل هنیه» نوشت: جمهوری اسلامی ایران در حفظ تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، عزت و حیثیت خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به زودی شاهد این امر خواهد بود. نتیجه اقدامات بزدلانه و تروریستی اوست.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد همچنین در نامه ای خطاب به شورای امنیت سازمان ملل متحد در پی حمله تروریستی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران و شهادت اسماعیل هنیه رئیس جمهور دفتر سیاسی حماس که این رژیم تروریستی و حامیانش مسئول این اقدامات هستند. جمهوری اسلامی ایران در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع، بر اساس ماده 51 منشور ملل متحد، برای ارائه پاسخی قاطع و فوری تردید نخواهد کرد.

پیش از این جنایت شنیع، رژیم اسرائیل حملات تروریستی در جنوب بیروت لبنان علیه غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی انجام داد و در شب سه شنبه 30 ژوئیه 2024 به یکی از حومه بیروت حمله کرد و ساختمانی مسکونی در یکی از آن را هدف قرار داد. محله ها، در نتیجه تعدادی از شهروندان شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند. بر اثر این حمله تخریب بسیاری از طبقات ساختمان وارد شد و فواد شکر (حاج محسن) از فرماندهان ارشد مقاومت که در آن زمان در این ساختمان حضور داشت به شهادت رسید.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در 31 ژوئیه (10 اوت 1403) به دنبال درخواست ایران با حمایت چین، الجزایر و روسیه برای ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در ایران، تشکیل جلسه داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=320921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.