افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

قیمت جهانی طلا امروز کاهش یافت

  • کد خبر : 320600
قیمت جهانی طلا امروز کاهش یافت

بر اساس گزارش های بازار، قیمت طلا در روز پنجشنبه بیش از یک درصد افزایش یافت، اما امروز جمعه اندکی کاهش یافته است. افزایش تقاضا برای طلای امن و امید به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر از قیمت طلا حمایت کرده است. قیمت هر اونس طلا امروز با 0.16 درصد […]

بر اساس گزارش های بازار، قیمت طلا در روز پنجشنبه بیش از یک درصد افزایش یافت، اما امروز جمعه اندکی کاهش یافته است. افزایش تقاضا برای طلای امن و امید به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر از قیمت طلا حمایت کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.16 درصد کاهش به 2423 دلار و 75 سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با 0.09 درصد کاهش به 2461 دلار و 20 سنت رسید.

آنچه از قیمت طلا حمایت کرده است، افزایش ترجیح سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری‌های مطمئن‌تر، مانند طلا، نسبت به سرمایه‌گذاری‌های پرخطر است.

تحلیلگران بر این باورند که چشم انداز طلا مثبت است، اما بسته به تأثیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، نوسانات بیشتری در پیش است. کاهش نرخ بهره بیشتر از بازار فلزات گرانبها حمایت خواهد کرد.
در زمینه ژئوپلیتیک، ترور اعضای ارشد حماس و حزب الله در هفته گذشته، احتمال حمله تلافی جویانه ایران به رژیم صهیونیستی را افزایش داده است.

طلا در طول بی ثباتی های ژئوپلیتیکی و اقتصادی همواره پشتوانه ای مطمئن بوده و در محیطی با نرخ بهره پایین رشد خواهد کرد.

بانک های سرمایه گذاری جی پی مورگان، سیتی گروپ و ولز فارگو انتظار دارند که فدرال رزرو پس از انتشار آمار مشاغل ایالات متحده در هفته گذشته، نرخ بهره را در ماه سپتامبر 50 واحد کاهش دهد.

اکنون 72 درصد احتمال دارد که بازارها نرخ بهره را در ماه سپتامبر کاهش دهند. این رقم در روز دوشنبه 70 درصد بود. انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا در ماه دسامبر دوباره نرخ بهره را کاهش دهد.

داده های اشتغال ایالات متحده نشان می دهد که درخواست های دریافت مزایای بیکاری در این کشور در هفته گذشته به 233000 نفر رسیده است، در حالی که انتظار می رود این رقم به 240000 نفر افزایش یابد.

قیمت طلا روز دوشنبه به دلیل ترس از رکود اقتصادی آمریکا بیش از 3 درصد کاهش یافت.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.36 درصد افزایش به 27.71 دلار و پلاتین با 0.18 درصد افزایش به 938.37 دلار رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=320600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.