افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

ابلاغ دستورالعمل مرکز تغذیه سالم مدارس تا 24 شهریور/ آیا بوفه مدارس می تواند غذای خانگی بفروشد؟

  • کد خبر : 32041
ابلاغ دستورالعمل مرکز تغذیه سالم مدارس تا 24 شهریور/ آیا بوفه مدارس می تواند غذای خانگی بفروشد؟

مدیر کل دفتر سلامت و بهزیستی وزارت آموزش و پرورش پیش بینی کرد: تا 24 شهریور دستورالعمل مرکز تغذیه مدارس سالم ابلاغ شود. اعظم گودرزی در گفت وگو با ایسنا. وی با اشاره به اینکه دستورالعمل مراکز تغذیه سالم در مدارس هر ساله با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به روز می شود، […]

مدیر کل دفتر سلامت و بهزیستی وزارت آموزش و پرورش پیش بینی کرد: تا 24 شهریور دستورالعمل مرکز تغذیه مدارس سالم ابلاغ شود.

اعظم گودرزی در گفت وگو با ایسنا. وی با اشاره به اینکه دستورالعمل مراکز تغذیه سالم در مدارس هر ساله با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به روز می شود، گفت: دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با همکاری سایر ادارات وزارت بهداشت، تعیین اقلام مجاز و غیرمجاز مراکز تغذیه سالم در مدارس را در دستور کار قرار داده است و پیش بینی می کنم تا 15 شهریور دستورالعمل جدید آموزش و پرورش استان با دستورالعمل های سری جدید آموزش و پرورش ابلاغ نشود. گنجاندن اقلام مجاز و غیر مجاز برای توزیع در مدارس.

وی تصریح کرد: در صورت توزیع اقلام غیرمجاز در مراکز تغذیه سالم مدارس، این مراکز توسط کارشناسان بهداشت محیط وزارت بهداشت پلمب می شود.

به گفته مدیرکل دفتر سلامت و رفاه وزارت آموزش و پرورش، بر اساس دستورالعمل مرکز تغذیه سالم که از سوی این وزارتخانه به ادارات آموزش و پرورش تابعه استان های کشور ارسال شده است، مدیر مدرسه تعیین می کند که بر اساس این ضوابط، چه کسی صلاحیت مدیریت مرکز تغذیه سالم (بوفه) را دارد.

گودرزی در پاسخ به این سوال که آیا بوفه‌های مدارس می‌توانند غذاهای خانگی مانند عدس، حبوبات، آش، ماکارونی و … را به فروش برسانند، توضیح داد: با توجه به اینکه دستورالعمل‌های مربوطه در این خصوص حدود ۲۴ شهریورماه ابلاغ می‌شود، می‌توان گفت که متصدی این پایگاه‌ها باید بر اساس دستورالعمل‌های تهیه و تدوین شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مجاز و غیرمجاز این پایگاه‌ها و اپراتورهای مجاز و غیرمجاز مدارس به مراکز غذای سالم عمل کنند. این مقررات را رعایت کنید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=32041

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.