افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

ساعت صفر حمله مشخص شد – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 320181
ساعت صفر حمله مشخص شد – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

حسن هانی زاده، کارشناس سیاسی منطقه غرب آسیا در گفت وگویی برو با خبرنگار مهر درباره لزوم پاسخگویی به رژیم صهیونیستی در قتل شهید اسماعیل هانیه وی در تهران گفت: ایران بر اساس قوانین بین المللی و بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل حق دارد رژیم صهیونیستی را به دلیل ارتکاب جنایت قتل شهید […]

حسن هانی زاده، کارشناس سیاسی منطقه غرب آسیا در گفت وگویی برو با خبرنگار مهر درباره لزوم پاسخگویی به رژیم صهیونیستی در قتل شهید اسماعیل هانیه وی در تهران گفت: ایران بر اساس قوانین بین المللی و بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل حق دارد رژیم صهیونیستی را به دلیل ارتکاب جنایت قتل شهید اسماعیل مجازات کند. هانیهجواب قاطع بده

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از همه توان و توان دیپلماتیک خود استفاده کرده است، از جمله درخواست ایران از شورای امنیت برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت که اکثریت کشورهای عضو شورای امنیت در آن شرکت خواهند کرد امنیت ملل به جز ایالات متحده ایالات متحده، انگلیس و فرانسه این جنایت را محکوم کردند، این نشان می دهد که آن سه کشور حق دارند وتو آنها در شورای امنیت هستند، در ترور اسماعیل هانیه آنها با رژیم صهیونیستی همکاری مستقیم و غیرمستقیم داشتند.

این کارشناس سیاسی غرب آسیا تصریح کرد: در واقع ترور اسماعیل هانیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران از سوی رژیم صهیونیستی منصوب شد که نقض حاکمیت دوگانه ایران و قطر تلقی می شود. این نقض حاکمیت به دلیل این است که اولاً اسماعیل هانیه وی به دعوت رسمی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب به تهران سفر کرده بود و ترور وی نقض آشکار حاکمیت ایران است. از طرفی اسماعیل هانیه وی با گذرنامه سیاسی قطری به تهران سفر کرد و از مهمانان ویژه جمهوری اسلامی ایران به شمار می رفت و مانند سایر مهمانانی که از سراسر جهان به تهران سفر کردند از مصونیت سیاسی برخوردار بود.

تمایل افکار عمومی جهان به واکنش ایران به رژیم صهیونیستی

هانی زاده با اشاره به آمادگی افکار عمومی منطقه و جهان برای پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی گفت: میدان افکار عمومی برای پاسخ قهرآمیز جمهوری اسلامی ایران بسیار مناسب و آماده است و ایران این کار را انجام خواهد داد. در زمان و مکان مناسب که تصمیم می گیرد.

وی با اشاره به تعامل ایران با محور مقاومت، ادامه داد: رایزنی ها بین ایران و محور مقاومت آغاز شده و ساعت صفر حمله تعیین شده است، زیرا به هر حال محور مقاومت و ایران همزمان عمل خواهند کرد اما در پاسخ ، شرایط منطقه ای و بین المللی را در نظر گرفت و شرایط داخلی سرزمین های اشغالی را در نظر گرفت، زیرا اینها جزء اجزای آن است، بنابراین باید به همه مسائل و جوانب توجه شود.

این کارشناس در میان بین المللی غرب آسیا با اشاره به شرایط داخلی سرزمین های اشغالی خاطرنشان کرد: از یک هفته قبل و بعد از ترور اسماعیل هانیه شرایط در سرزمین های اشغالی تغییر کرده است، بنابراین همه پروازها به فرودگاه بن گوریون در همیشه آویو لغو شده است. صهیونیست ها وارد فروشگاه ها شدند و شروع به احتکار مواد غذایی کردند. همچنین بیش از یک میلیون صهیونیست در شمال سرزمین های اشغالی حدود یک هفته است که در پناهگاه ها به سر می برند.

هانی زاده ادامه داد: مراکز صنعتی و اقتصادی رژیم صهیونیستی طی هفته گذشته به دلیل این احتمال ایران تعطیل شد. از سوی دیگر ایران تمامی امکانات حیاتی و راهبردی رژیم صهیونیستی را برای پاسخ شناسایی کرده است و لحظه پایانی حمله با نظر مقامات سیاسی و نظامی مشخص خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=320181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.