افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

موافقت معاون رئیس جمهور برای حضور چند مرد از دولت سیزدهم در دولت پزشکان/ بیکار نمی مانند/ ارتباطی با «دولت سایه» ندارم.

  • کد خبر : 320090
موافقت معاون رئیس جمهور برای حضور چند مرد از دولت سیزدهم در دولت پزشکان/ بیکار نمی مانند/ ارتباطی با «دولت سایه» ندارم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نام دولت ائتلافی نامی است که پزشکان برای دولت چهاردهم انتخاب کرده اند. . ادعایی که قبلاً توسط ناصر قوامی مطرح شده بود. چهره اصلاح طلب مطرح شد و امروز از زبان سید محمد حسینی مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس دولت سیزدهم شنیده می شود. سید محمد حسینی که چند سالی […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نام دولت ائتلافی نامی است که پزشکان برای دولت چهاردهم انتخاب کرده اند. . ادعایی که قبلاً توسط ناصر قوامی مطرح شده بود. چهره اصلاح طلب مطرح شد و امروز از زبان سید محمد حسینی مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس دولت سیزدهم شنیده می شود.

سید محمد حسینی که چند سالی هم معاون پارلمانی بود، حتی درباره حضورش در دولت می گوید که مستقیماً پیشنهاد نشد، اما اگر رئیس دولت بخواهد می ماند.

وی که روزهای پایانی مشاور ریاست جمهوری را سپری می کند، از رابطه خود با دولت در سایه می گوید و تاکید می کند که با همه اعضای کابینه رابطه نداشته و حداقل خودش هیچ ارتباطی با دولت نداشته است. جلیلی در دوران مسئولیتش. زمان معاونت پارلمانی

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با سیدمحمد حسینی مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس دولت سیزدهم می خوانیم:

****

* آقای حسینی! برنامه شما بعد از دولت سیزدهم چیست؟ آیا قرار است در سازمانی فعالانه شرکت کنید یا…؟

من هیأت علمی دانشگاه تهران هستم و هیچ وقت ارتباطم را با دانشگاه از دست نداده ام، حتی زمانی که وزیر فرهنگ و ارشاد بودم هر ترم دو واحد تدریس می کردم، به همین ترتیب در دوره ریاست دانشگاه، یعنی شغل اصلی کارمند دانشگاه، اگر از سر ناچاری وارد کار اجرایی شویم، در غیر این صورت علاقه ما آموزش و ارتباط با جوانان است تا بتوانیم نیروهایی تربیت کنیم که مسیر را ادامه دهند، البته بسیاری از نهادها، سازمان ها و نهادها طبیعتا امیدوارم در جلسات آنها شرکت کنیم و نظرات خود را بیان کنیم.

مثلا هفته گذشته آقای مرندی من را به جلسه ای در فرهنگستان علوم پزشکی دعوت کردند. کارگروه سلامت در قرآن و عترت دارند که پیشنهادهای عملیاتی و اجرایی به آن ها دادم. برخی از متولیان حتی در مکان های مختلفی هستند که می توانیم به دوستان خود کمک کنیم. همانطور که در سطح ملی شناخته شده ام، برای سخنرانی و جلسات پرسش و پاسخ به دانشگاه ها و محافل مختلف دعوت می شوم. همین چند روز پیش کرمان بودم و این آخر هفته می روم مشهد. یعنی نمی گذارند بیکار باشیم.

من تا زمانی که آنها بخواهند در دولت می مانم.

*پیشنهاد آیا باید در دولت چهاردهم شرکت می کردید؟

در حال حاضر مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس جمهور هستم. ما تا زمانی که نخواهند در خدمتشان هستیم. انشالله از اول مهر در دانشگاه ادامه می دهم اما همانطور که رهبری فرمودند. موفقیت این دولت موفقیت همه و نظام است. همچنین پیشنهادات و انتقادات خود را به هر نحوی که بتوانیم چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم بیان می کنیم تا دولت قطعا موفق شود.

*در مورد حضور در دولت چهاردهم با شما صحبتی داشته اند؟

بحثی در کار نبوده است.

* از چیدمان مطب اطلاع دارید؟

مردم با میانجی صحبت کردند، اما نه، ما فرصت صحبت با آقای مدزیکیان را نداشته ایم.

شنیدم برخی از اعضای دولت سیزدهم در دولت چهاردهم می مانند.

* برای چه سمت هایی با شما تماس گرفته شده است؟

افرادی که با من صحبت کردند پیشنهاداتی از آنها داشتند و گفتند: می رویم، صحبت می کنیم. هیچ بحثی وجود ندارد. اما شنیدم برخی از اعضای دولت سیزدهم قصد دارند در دولت چهاردهم از دو یا سه نفر استفاده کنند.

مثلا صحبت از تصدی وزارت نیرو توسط علی آبادی است. من قبلاً معاون وزیر نیرو بودم، اگر این کار انجام شود خوب است زیرا شعار پزشکان دولت وحدت ملی است نه جناحی در دولت مانند اوایل انقلاب در دولت در دوران در جنگ، هر دو طیف سیاسی حضور دارند.

*شما به حکومت وحدت ملی اشاره کردید، ارزیابی شما از انتصاباتی که تاکنون در دولت چهاردهم صورت گرفته است، چیست؟

در بین گزینه های مختلفی که مطرح شد، دکتر سعی کرد افرادی را انتخاب کند که با رویکرد خودش هماهنگ باشد که با معیارهای کلی همخوانی داشته باشند، شاید برخی انتظار داشتند افرادی که رویکرد سیاسی تندتری دارند انتخاب شوند، اما پزشکان او افرادی مانند عارف را انتخاب کرد که اگرچه فردی سیاسی است اما فردی منطقی و معقول و در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، اما قطعا با سیاست های کلی نظام هماهنگ است.

پزشکان مایلند از دیدگاه های مختلف استفاده کنند.

*آقای سعید جلیلی بعد از انتخابات رسما اعلام کرد که در قالب دولت سایه و حتی گاهی با تعیین دولت رقیب به حیات سیاسی خود ادامه خواهد داد و از سوی دیگر اعلام کرد که حزب تشکیل نمی دهد. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا یک چهره است؟ آیا بهتر نیست افراد و به ویژه رقبای انتخاباتی پس از پایان انتخابات پیشنهادات و نظرات خود را در قالب احزاب و تشکل های خاص به دولت ارائه کنند؟

هرکسی می تواند به هر نحوی مشکلات کشور را رصد کند، با تحولات کشور همراه باشد، منصفانه نظرات خود را بیان کند و پیشنهادات خود را مطرح کند، راه حل مشکلات را بیان کند، این اتفاق خوبی است، ممکن است این فعالیت به شکلی باشد. رسانه یا حزب

البته این افراد خود را دولت سایه می نامند، فکر می کنند کار کارشناسی انجام می دهند، فعال هستند و به نظر من نباید روی این نام خیلی حساس باشیم. بلکه باید دید نتیجه کار این دوستان چیست و به نفع کشور است یا خیر. امیدوارم رهبری در دولت باشد که به نظرات و نقطه نظرات مختلف گوش دهد و در صورت لزوم از آنها استفاده کند. البته با برخورد پزشکان فکر می کنم حاضرند از دیدگاه های مختلف بهره ببرند.

دولت در سایه به شخص رئیس جمهور مربوط می شد.

*دولت سایه در دولت سیزدهم هم فعال بود، آیا در آن زمان نظرات و پیشنهادات خود را به دولت ارائه کرد یا مانع تراشی کرد؟

ما زیاد ارتباط نداشتیم، ظاهراً با خود آقای رئیسی ارتباط داشتند و نامه و پیشنهاد می دادند، اینطور نیست که با تک تک اعضای دولت ارتباط داشتند، مثلاً من نماینده مجلس بودم و من. تماس با این دوستان نداشت.

27211

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=320090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.