افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

تلاش شورای نگهبان در تمام ادوار این بوده است که وظایف قانونی را به نحو احسن انجام دهد.

  • کد خبر : 31993
تلاش شورای نگهبان در تمام ادوار این بوده است که وظایف قانونی را به نحو احسن انجام دهد.

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان ، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه 7 تیر 1402) به سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: این نهاد جایگاه بسیار مهمی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد و تاکید مکرر امام بر این است […]

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان ، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه 7 تیر 1402) به سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: این نهاد جایگاه بسیار مهمی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد و تاکید مکرر امام بر این است که رحمت خداوند متعال با ایشان است.

وی در ادامه گفت: واقعیت این است که اعضای شورای نگهبان در همه دوره ها تلاش کردند وظایف قانونی خود را به نحو احسن انجام دهند.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: من به نوبه خود از همه مردم و رسانه هایی که در روزهای اخیر برای ارائه شورای نگهبان تلاش کردند تشکر می کنم.

جنتی در پایان این بخش از سخنان خود خاطرنشان کرد: واقعیت این است که آشنایی جامعه با جایگاه قانونی و وظایف سازمان ها و نهادها و بویژه آشنایی جامعه با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به اجرای صحیح قانون و عملکرد بهتر سازمان ها و نهادها کمک شایانی می کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری شیفتگان حضرت سیدالشهدا را تسلیت می گویم و این مصیبت دردناک را که درد آن همیشه در دل مومنان زنده است تسلیت می گویم و امیدوارم عزاداری هایی که در این ایام برگزار می شود مورد قبول خداوند متعال قرار گیرد.

دبیر شورای نگهبان در این خصوص افزود: عزاداری با معرفت برای امام حسین (علیه السلام) تربیت بشری است و در طول تاریخ همواره به حفظ مفاهیم اصیل اسلام و مایه رستگاری و کرامت کمک کرده است.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه آشنایی با فلسفه معاد امام حسین (علیه السلام) هر آزاده ای را مجذوب ایشان می کند، گفت: مهمترین هدف از برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) ایجاد این معرفت است.

وی بیان کرد: متولیان فرهنگی و مسئولان هیئات مذهبی باید این ایام را که هر دو دل به معنویت می رود و جوامع دینی فراوانی شکل می گیرد را گرامی بدارند و از آن برای تعمیق باورهای دینی جامعه به ویژه جوانان استفاده کنند.

دبیر شورای نگهبان عزاداری در ماه محرم را عامل مهمی در ترمیم و احیای فضای فرهنگی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل دشمنان اسلام همواره انحطاط و انحراف از این سنت حسنه را برنامه ریزی کرده اند، اما حقیقت این است که عظمتی که در نهضت الهی حضرت سیدالشهداء(ع) وجود دارد، دلیل شکست طرح الشهداء بوده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=31993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.