افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
3

اسمارتک نیوز » کنکور پایان دنیا نیست

  • کد خبر : 31976
اسمارتک نیوز » کنکور پایان دنیا نیست

روزنامه ایران: کنکور سراسری 1402 بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حواشی موجود به پایان رسید. روحیه داوطلبان در این مدت تحت فشار بود، از این رو انتظار می رود خانواده ها پس از قبولی در این آزمون با فرزندان خود همذات پنداری کنند و نتیجه آزمون را تنها راه موفقیت در زندگی […]

روزنامه ایران: کنکور سراسری 1402 بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حواشی موجود به پایان رسید. روحیه داوطلبان در این مدت تحت فشار بود، از این رو انتظار می رود خانواده ها پس از قبولی در این آزمون با فرزندان خود همذات پنداری کنند و نتیجه آزمون را تنها راه موفقیت در زندگی خود ندانند. زیرا تحمیل نظر والدین و فشار روحی و روانی به آنها می تواند صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. علی امرایی، عضو کمیسیون آموزشی دیده بان شفافیت و عدالت کشور در گفت و گو با «ایران» در خصوص مراقبت والدین از داوطلبان پس از شرکت در آزمون سراسری، گفت: داوطلبان پس از تحمل یک سال تلاش و تحمل شرایط خاص و سخت مانند نداشتن تفریح، مسافرت و تفریح، این دوره را پشت سر گذاشتند. اما متأسفانه برخی از داوطلبان بعد از کنکور با فشارهای جدیدی مواجه می شوند و داوطلبانی داریم که تک تک سؤالات و سطح سؤالات را بعد از کنکور بررسی می کنند یا تعداد پاسخ های صحیح و نادرست سؤالات را می سنجند که درست نیست».
وی ادامه داد: اگر آزمون سخت بود برای همه سخت بود و اگر آسان بود برای همه آسان بود. البته کنکور 1402 به خصوص در رشته ریاضی سخت بود، به همین دلیل استرس داوطلبان نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است، به طوری که بسیاری از خانواده ها یا افرادی که در کنکور شرکت کرده اند با ما صحبت می کنند و می گویند که میزان استرس و سختی این آزمون نسبت به سال های گذشته بیشتر بوده است. بنابراین، این آزمایش برای همه سخت است، بنابراین استرس نداشته باشید.
یکی از اعضای کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت کشور گفت: صحبت من با اولیای کاندیداها همین است، اولیای دم به هیچ وجه نباید به داوطلب فشار بیاورند چون نتیجه ای حاصل نمی شود، هر چه داوطلب در ابتدای جلسه آزمون به سوالات پاسخ داد همان است، بنابراین داوطلب نباید استرس داشته باشد زیرا داوطلب در مراحل بعدی از جمله انتخاب رشته فعالیت خواهد کرد. پس بهتر است این کار را در آرامش انجام دهید و تصمیم درستی بگیرید.»
وی افزود: در این فصل تا زمان اعلام نتایج باید به تفریح ​​و ورزش بپردازند و بعد از کنکور هر کاری غیر از استراحت نتیجه ای ندارد زیرا استرس و اضطراب را افزایش می دهد و قدم های معقول بعدی را از دست می دهند و زمانی که نتایج اولیه می آید داوطلبان استرس نداشته باشند بلکه باید علاقه خود را در چند رشته مشخص کنند تا بتوانند با توجه به رتبه انتخاب رشته مناسب را انتخاب کنند.
امرایی گفت: اولین توصیه ما به والدین داوطلبان این است که تحت هیچ شرایطی به فرزندان خود فشار نیاورند و استرس نداشته باشند زیرا نتیجه زحمات یک ساله آن فرد هر چه باشد باید از این رفتار پرهیز کنند. از طرفی برخی از والدین با فرزندانشان کاری ندارند اما خود داوطلبان استرس زیادی دارند.
وی در پاسخ به این سوال که وقتی داوطلب دچار استرس می شود چه باید کرد، گفت: در چنین مواقعی حتماً داوطلب باید با متخصصان مشورت کند و داوطلبان باید با خانواده و والدینی که به دانشگاه رفته اند مشورت کنند، زیرا آن افراد قطعاً به آنها توصیه می کنند که دست از خودآزاری بردارند و آرام باشند.
امرایی گفت: به خصوص برای کنکور امسال که نسبتاً سخت بوده است، مردم به دنبال این هستند که در فلان درس چه نمره ای کسب کرده اند، این محاسبات و کتاب ها استرس شدیدی ایجاد می کند که نتیجه ای نخواهد داشت. بنابراین لازم است داوطلبان در تابستان به مسافرت بروند و برای کار خود برنامه ورزشی داشته باشند.»
وی بیان کرد: گاهی در بین دانش‌آموزان فردی را دیده‌ایم که 80 کیلو وزن در روزهای تحصیل در کنکور 130 کیلو اضافه وزن داشته است، بنابراین باید در فصل تابستان ورزش و این برنامه را داشته باشند.
امرایی ادامه داد: البته برخی از داوطلبان حق دارند مضطرب باشند، مثلاً نامه ای در مورد سن پذیرش دانشگاه فرهنگیان تنظیم کردیم، زیرا یکی از مشکلات استرس برخی از داوطلبان این بود که سازمان سنجش آموزش کشور هنگام پذیرش در دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد که شرط سنی 24 سال است، اما آموزش و پرورش اعلام کرده است که داوطلبان این حق را دارند که 22 سال باشند. ers.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=31976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.