افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

نرخ جریمه طرح ترافیک در سال 1403 چقدر است؟

  • کد خبر : 319643
نرخ جریمه طرح ترافیک در سال 1403 چقدر است؟

به گزارش بازار، اخیرا میزان جریمه های رانندگی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی افزایش یافته است. یکی از مهمترین تخلفات رانندگی برای شهروندان تهرانی جریمه طرح ترافیک است. عوارض طرح ترافیک برای خودروهای دارای معاینه فنی عادی که قبل از ساعت 10 وارد حریم می شوند و بعد از ساعت 16 خارج می شوند معادل […]

به گزارش بازار، اخیرا میزان جریمه های رانندگی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی افزایش یافته است. یکی از مهمترین تخلفات رانندگی برای شهروندان تهرانی جریمه طرح ترافیک است. عوارض طرح ترافیک برای خودروهای دارای معاینه فنی عادی که قبل از ساعت 10 وارد حریم می شوند و بعد از ساعت 16 خارج می شوند معادل جریمه طرح ترافیک 1403 است. جریمه خودرویی که رزرو نکرده است. هر کدام از طرح های ماهانه یا روزانه 168750 تومان می باشد.

جریمه طرح ترافیک

نرخ طرح ترافیک در سال 1403 با سه عامل تعیین می شود. این عوامل شامل زمان ورود و خروج، نوع بازرسی خودرو و محل زندگی شما می باشد. نرخ طرح ترافیک در کمترین حالت برای خودروهای دارای معاینه فنی بالاتر 63 هزار تومان است. این نرخ برای خودروهای دارای معاینه فنی عادی به 168750 تومبا می رسد. این هزینه همان جریمه رانندگی است. مبلغ این جریمه به ازای هر تردد افزایش می یابد. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل باید طرح ترافیک را خریداری کنید تا مشمول نرخ های گزاف نشوید.

برای اینکه بابت طرح ترافیک جریمه نشوید باید بسته طرح ترافیک را خریداری کنید. این بسته به صورت ماهانه، سه ماهه و شش ماهه به فروش می رسد. نرخ این پکیج ها برای خودروهای با معاینه فنی معمولی و بالاتر متفاوت است.

تعداد بسته ها

بسته طرح ترافیک در سه حالت ماهانه، سه ماهه و شش ماهه به بازار عرضه می شود و برای خودروهای دارای معاینه فنی عادی و بالاتر متفاوت خواهد بود. قیمت بسته طرح ترافیک یک ماهه خودرو با معاینه فنی عادی یک میلیون و 655 هزار و 300 تومان است. 4 میلیون و 485 هزار و 700 تومان برای بسته سه ماهه طرح تردد عادی خودروها و 8 میلیون و 443 هزار و 300 تومان برای برنامه شش ماهه تردد خودروهای عادی مصوب شد.

قیمت بسته طرح ترافیک برای خودرو با معاینه فنی بالاتر از یک میلیون و 324 هزار و 200 تومان در یک ماه شروع می شود که این رقم برای بسته سه ماهه سه میلیون و 588 هزار و 600 تومان و برای یک ترم شش میلیون و 754 هزار تومان است. بسته. به 600 تومان می رسد. البته بسته طرح ترافیک نیز روزانه به فروش می رسد و این رقم در سال جاری 75 هزار تومان خواهد بود.

کدام مناطق تهران مشمول طرح ترافیک هستند؟

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری و از جنوب به خیابان شوش متصل می شود. در غرب خیابان کاگر محدوده محدوده طرح ترافیک و در شرق تهران خیابان 17 شهریور و شریعتی در محدوده طرح ترافیک قرار دارند. طرح کنترل آلودگی هوا اما به ترتیب از شمال و جنوب بین بزرگراه همت و بزرگراه بعث واقع شده است. شرق تهران طرح کنترل آلودگی هوا از بزرگراه امام علی(ع) آغاز می شود و بزرگراه چمران و نواب در طرح کنترل آلودگی هوا گنجانده شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=319643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.