افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

تداوم شیردهی در هرمزگان 75.4 درصد است.

  • کد خبر : 316754
تداوم شیردهی در هرمزگان 75.4 درصد است.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر عبدالجبار زکاری روز سه شنبه گفت: برای ترویج تغذیه با شیر مادر، افزایش آگاهی عمومی و فعال سازی واحدهای مشاوره شیردهی به 30 کارشناس آموزش دیده مشاوره شیر مادر در استان از جمله 13 نفر در معاونت بهداشت و 17 نفر نیاز است. آنها در بخش درمان 28 واحد مشاوره شیردهی […]

به گزارش خبرآنلاین، دکتر عبدالجبار زکاری روز سه شنبه گفت: برای ترویج تغذیه با شیر مادر، افزایش آگاهی عمومی و فعال سازی واحدهای مشاوره شیردهی به 30 کارشناس آموزش دیده مشاوره شیر مادر در استان از جمله 13 نفر در معاونت بهداشت و 17 نفر نیاز است. آنها در بخش درمان 28 واحد مشاوره شیردهی کار می کنند.

هدف از ایجاد مراکز مشاوره شیردهی را برای آموزش و حمایت مادران برای شروع به موقع شیردهی، ادامه شیردهی و ارائه راهکار برای رفع مشکلات شیردهی اعلام کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: با توجه به اهمیت تغذیه با شیر مادر در دین مبین اسلام و توصیه های دینی و همچنین نقش تداوم شیردهی تا 2 سالگی در کاهش مرگ و میر نوزادان و ارتقای سلامت آنها، وزارت بهداشت، ترویج و تغذیه، تغذیه با شیر مادر را راهکاری جهانی برای شروع زندگی برابر و عادلانه برای همه و اساس سلامت و بقای زنان و کودکان دانست و بر برگزاری این هفته همچون سال های گذشته با شعار تاکید کرد. “حمایت همه جانبه از ترویج تغذیه با شیر مادر برای همه.”

شورای اسلامی قانون ترویج تغذیه با شیر مادر و حمایت از مادران در دوران شیردهی را در سال 1374 و قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت را در سال 1400 به تصویب رساند.

10 تا 16 آگوست از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر نامگذاری شده است.

46

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=316754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.