ارتباط علی دایی و محمد مایلی خان حالا چند سالی است که خوب و محترمانه است، اما در سال های اخیر طرفین مواضع محکمی علیه یکدیگر گرفتند و حتی موضوع را به دادگاه کشاندند.

در 25 مرداد 1368 زمانی که پرسپولیس را هدایت می کرد، پس از پیروزی مقابل سایپا، در رابطه با مصاحبه پیش از بازی محمد مایلی خان سرمربی وقت نارنجی پوشان، علی دایی موضع گیری کرد و در واکنش به اظهارات او. اینکه دایی با توجه به نتایج در تیم ملی باید از مردم عذرخواهی کند، در جمع خبرنگاران گفت: چرا باید عذرخواهی کنم؟ چرا باید این کار را انجام دهم؟ اجازه دادند در تیم ملی به کارم ادامه دهم؟ از کجا معلوم اگر من بمانم تیم ملی به جام جهانی 2010 نمی رسد؟ در مسابقات مقدماتی جام جهانی 1998 خود آقای مایلی خان اخراج شد و والدیر ویرا تیم ما را به جام جهانی رساند. می خواهم بدانم آیا این مرد دروغگو است که در مورد همه چیز صحبت می کند؟ او به چه حقی قبل از بازی با حرف هایش به من و پرسپولیس پای می نشیند؟ مایلی کوهن گذشته خود را فراموش کرده و فراموش کرده است که سابقه مربیگری اش چیست.

علی دایی ادامه داد: کشور قانون دارد و من باید جوابگوی افراد دیگر باشم نه این آقا. آقای مایلیکهن نباید در مورد مسائلی که به ایشان مربوط نمی شود اظهار نظر کند.