افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

200 نفر از جوانان مددکاری اجتماعی در اردوی حرفه آموزی شرکت کردند – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 316633
200 نفر از جوانان مددکاری اجتماعی در اردوی حرفه آموزی شرکت کردند – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، 200 نوجوان اعم از کودکان و مددجویان بهزیستی برای اولین بار در اردوی جذابی حضور یافتند تا بستری برای مهارت یابی و استعدادیابی ایجاد کنند. به اردوگاه یک تکه هندوانه یادواره شهید شیرودی 16 تا 19 مرداد در اردوگاه ملی حضرت حبیب بن مظاهر (ع) شهرستان تنکابن برگزار شد. در این […]

به گزارش خبرگزاری مهر، 200 نوجوان اعم از کودکان و مددجویان بهزیستی برای اولین بار در اردوی جذابی حضور یافتند تا بستری برای مهارت یابی و استعدادیابی ایجاد کنند.

به اردوگاه یک تکه هندوانه یادواره شهید شیرودی 16 تا 19 مرداد در اردوگاه ملی حضرت حبیب بن مظاهر (ع) شهرستان تنکابن برگزار شد.

در این برنامه 200 نوجوان 14 تا 15 ساله از 31 استان کشور با همراهی مربیان متخصص شرکت کردند. با توجه به محوریت ارتقای مهارت و تشویق نوجوانان به کسب دانش و مهارت، برنامه های متنوعی در 6 محور ارائه شد.

قبل از شرکت در این برنامه، نوجوانان شرکت کننده در این اردو، سه تست شخصیت و هوش را در استان خود انجام دادند و سپس با رهبری معاونت توانمندسازی سازمان، کارگاه هایی را برای مشاهده بیشتر و همچنین شروع زندگی پایه برگزار کردند. آموزش مهارت ها در ادامه این کارگاه، دوره ویژه ای برای آموزش مهارت های پروازی و آشنایی با سازه های فضایی مانند هواپیما و موشک های آبی برگزار شد.

در روز دوم محور برنامه های دیگر یعنی اجرای کارگاه سواد رسانه ای و محور چهارم یعنی کارگاه مهارت های امداد و نجات هلال احمر در 3 مرحله آموزشی ارزیابی علائم حیاتی و بیماری قلبی. احیاء، بانداژ و آتل بندی، و پانسمان، انتقال مجروحین.

در روز سوم و چهارم اردو، محورهای پنجم و ششم اردو با اجرای آموزش های ویژه بقا در طبیعت شامل جهت یابی، افروختن آتش، یافتن آب، ساخت سرپناه، انواع گزش ارائه شد. و پختن غذا در جنگل در بازی های المپیک با هماهنگی فدراسیون تیراندازی در مسابقات ورزشی فوتبال، پینگ پنگ، دارت، فوتبال دستی، بازی فکری و تیراندازی با کمان شرکت کردند و برترین های استان مشخص شدند.

از نکات جالب این اردو نامگذاری روزهای بزرگداشت یکی از قهرمانان کشور بود. ایده این مدل از محل کمپ برخاسته است. اردوگاه تنکابن در ورودی محله شیرود زادگاه و محل دفن شهید سرافراز شیرودی قرار دارد.

در نتیجه طی چهار روز از آرش کمانگیر به عنوان اسطوره ایرانی تا شهید عباس بابایی، شهید علی اکبر شیرودی و شهید حسن تهرانی مقدم و نشان روز به تیم هایی که بیشترین فعالیت و داوطلبانه را در طول روز داشتند اعطا شد. . . حضور بر مزار شهدا در شیرود محله و امامزاده شهر و برپایی مراسم عزاداری در شب شهادت امام سجاد (ع) از دیگر برنامه های این اردو بود.

در آخرین روز این اردو که با حضور دکتر موسوی معاون بهداشت اجتماعی کشور و سید محمد جواد حسینی رئیس مرکز مشارکت های مردمی و ارتقای ظرفیت های اجتماعی برگزار شد، فرزندان اردوگاه او طبق آموزش خود در جستجوی گنجینه های پنهان در اردوگاه شرکت کرد. دکتر موسوی در مراسم اختتامیه با قدردانی از برگزاری این دوره ابراز امیدواری کرد که این دوره ها به سایر رده های سنی نیز گسترش یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=316633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.