افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

دوره اتحاد برخی از قدرت های جهان از جمله آمریکا به پایان رسید – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 316298
دوره اتحاد برخی از قدرت های جهان از جمله آمریکا به پایان رسید – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود مزکیان از آقای دکتر عیادت کرد. سرگئی شایگو دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه با بیان اینکه روسیه یکی از کشورهایی در شرایط سخت ملت ایران بوده است، توسعه روابط با این شریک استراتژیک را از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست. جمهوری ایران و بر لزوم تسریع […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود مزکیان از آقای دکتر عیادت کرد. سرگئی شایگو دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه با بیان اینکه روسیه یکی از کشورهایی در شرایط سخت ملت ایران بوده است، توسعه روابط با این شریک استراتژیک را از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست. جمهوری ایران و بر لزوم تسریع در اجرای توافقات انجام شده بین دو کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه بر اهمیت همکاری های منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران و روسیه تاکید کرد و تصریح کرد: معتقدیم دوران برتری برخی قدرت ها از جمله آمریکا در جهان به پایان رسیده است و همگرایی تبادل نظر می شود. مواضع و همکاری ایران و روسیه در راستای ارتقای جهان چندقطبی قطعاً به ارتقاء بیشتر امنیت و صلح جهانی منجر خواهد شد.

دکتر در بخشی دیگر از سخنان خود به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه و اقدامات این رژیم برای ایجاد آتش در منطقه اشاره کرد و گفت: جنایی این رژیم علیه مردم مظلوم و بی دفاع غزه است و سعی در ترور شهید اسماعیل نیز داشت. هانیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در کشورمان مصداق بارز نقض تمامی قوانین و موازین بین المللی است.

رئیس جمهور با انتقاد شدید از حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی به عنوان مدعیان حقوق بشر از جنایات رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش دامنه جنگ و بحران در منطقه نیست. منطقه، اما این رژیم قطعا پاسخ جنایات و استکبار شما را خواهد داد.

دکتر دکتر ضمن قدردانی از مواضع روسیه در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت این اقدامات. جنایی اسرائيل، برازمو جمهوری اسلامی ایران برای توسعه تعاملات دو کشور وی بر مسائل سیاسی و اقتصادی تاکید ویژه داشت.

سرگئی شایگو در این دیدار دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه ضمن تبریک مجدد انتخاب دکتر البادیشیان به عنوان رئیس جمهور ملت ایران، جمهوری اسلامی ایران را یکی از نکات کلیدی و راهبردی دانست. دارایی های روسیه وی با ابراز خرسندی از تلاش های مشترک دو کشور برای ایجاد دنیای چندقطبی و همچنین تامین امنیت منطقه، تصریح کرد: روابط دو کشور در همه بخش ها و آنجا رو به رشد است. چشم اندازهای بسیار خوبی برای توسعه تعاملات وجود دارد.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه همچنین بر علاقه کشورش برای تسریع در تکمیل پروژه های مشترک دو کشور از جمله کریدور شمال-جنوب تاکید کرد و تصریح کرد: روسیه آماده همکاری با جمهوری اسلامی ایران است. سازمان های سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل ترمز و شانگهای برای آن اهمیت زیادی قائل است و ما سعی خواهیم کرد این همکاری را گسترش دهیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=316298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.