افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

افزایش 9 درصدی مصرف برق در کشور به دلیل تغییرات آب و هوایی

  • کد خبر : 315761

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان امروز در نشست خبری به موضوع تغییر اقلیم اشاره کرد و گفت: موضوع تغییر اقلیم بسیار جدی است، این پدیده شرایط مرزی هر جامعه را تغییر می دهد و موضوع آب و انرژی بخشی از آن است. این موضوع. وزیر نیرو افزایش تعداد و شدت سیلاب ها و همچنین […]

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان امروز در نشست خبری به موضوع تغییر اقلیم اشاره کرد و گفت: موضوع تغییر اقلیم بسیار جدی است، این پدیده شرایط مرزی هر جامعه را تغییر می دهد و موضوع آب و انرژی بخشی از آن است. این موضوع.

وزیر نیرو افزایش تعداد و شدت سیلاب ها و همچنین گسترش خشکسالی را از اثرات تغییر اقلیم در جهان عنوان کرد و افزود: تغییرات اقلیمی که با افزایش دمای هوا در جهان همراه است و در ایران باعث شد مصرف برق در تابستان امسال از 4 به 9 درصد در سال افزایش یابد. زیرا 9 درصد از 80 هزار مگاوات، رقم بالایی است، معادل 7000 مگاوات، یعنی 7 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت نیروگاهی.

وی با اشاره به ارائه برنامه‌ریزی‌ها و خاموشی‌های برق در برخی از کشورها، گفت: برای عبور موفقیت‌آمیز ایران از پیک تابستان و تامین برق پایدار برای تمام بخش‌ها در سراسر کشور، سه سناریوی خوش‌بینانه (رشد مصرف 3 درصد)، متوسط ​​(مصرف برنامه‌ریزی شده) وجود دارد. از 4.5٪. درصد رشد) و بدبینانه (6 درصد رشد مصرف)؛ این سناریوها بر اساس میزان رشد مصرف در 30 تا 50 سال گذشته تحلیل و با آخرین فناوری‌ها تدوین شده‌اند، در حالی که رشد مصرف به 9 درصد رسیده است.

عصر تغییرات اقلیمی و رشد آینده مصرف برق در کشور

محرابیان افزایش میانگین دمای کشور و افزایش حداقل دمای هوا را دو عامل مهم در رشد فزاینده مصرف برق عنوان کرد و گفت: افزایش میانگین دما در مرداد ماه امسال 2.6 درجه افزایش یافت، این در شرایطی است که با هر درجه افزایش دمای هوا 1800 مگاوات به مصرف برق اضافه می شود.

وزیر نیرو همچنین تاثیر افزایش حداقل دمای هوا در کشور بر مصرف آب و برق را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در سال های اخیر که دمای هوا به عنوان مثال در شب و در پیک ساعات غیرفعال کاهش یافته است. اگر خنک کننده اگر سیستم تهویه مطبوع بود به طور خودکار خاموش می شد و اگر قبلاً کولر آبی در سمت راه دور قرار می گرفت باعث کاهش مصرف آب و برق می شد اما اکنون به عنوان حداقل دمای هوا در در کشور، سیستم های خنک کننده خاموش نمی شوند و مصرف برق به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: در شرایط نرمال و حداقل دمای هوا پیش بینی می شود سیستم های سرمایشی در بعدازظهر و عصر به مدت 12 ساعت در حالت کند و خاموش باشند، اما با افزایش این شاخص، چیلرهای آب و گاز 24 ساعته فعال هستند. روز روز که مصرف آب را افزایش می دهد. و برق گنجانده شده است.

وزیر نیرو در ادامه سخنان خود ریشه هر نوع نارضایتی را اقتصادی دانست و افزود: نارضایتی در حوزه انرژی ناشی از عدم تعادل در بحث اقتصادی است. “نرخ” مانند ترمز خودرو در پس زمینه عدم تعادل عمل می کند. مدیریت مصرف برق در کشورهای توسعه یافته از طریق قیمت گذاری پیک مصرف دنبال می شود، به طوری که قیمت انرژی در زمان اوج مصرف گاهی از 6 سنت در شرایط عادی به دو دلار افزایش می یابد که باعث می شود مصرف کنندگان به طور خودکار مصرف خود را کاهش دهند.

و افزود: این امر به پایداری شبکه برق کمک می کند. و در اوج مصرف، صنایع انرژی بر در کشورهایی مانند کانادا مصرف خود را تا 50 درصد کاهش می دهند.

محرابیان از راه اندازی نیروگاه های خود تامین برق توسط صنایع گفت و گفت: برق رسانی به صنایع با استفاده از این امکان در سال جاری بسیار خوب انجام شد. نکته اینجاست که سال آینده نیروگاه های صنعتی خودکفا زیادی وارد مدار تولید خواهند شد.

وی افزود: تعطیلات در شهرهای صنعتی به جای روز جمعه به روزهای دیگر هفته منتقل شد که تاثیر بسزایی در مدیریت مصرف انرژی در زمان پیک مصرف داشت.

محرابیان همچنین به مدیریت منابع آبی کشور اشاره و بیان کرد: قانون تامین حجم آب کشاورزان 40 سال پیش تصویب شد و وزارت نیرو موظف است در این زمینه اقدام کند. بر این اساس سامانه هوشمند دو طرفه با استفاده از کنتور هوشمند ایجاد شد و آب معادل پروانه بهره برداری به هر کشاورز تحویل داده می شود.

میزان بارندگی در ایران یک سوم میانگین جهانی است

وزیر نیرو با بیان اینکه میزان بارندگی ایران نسبت به میانگین جهانی یک سوم است، تصریح کرد: در این شرایط تلاش شد تا با اجرای به موقع پروژه ها، سرعت بخشیدن به پیشرفت آنها و استفاده از پروژه های اضطراری آب مورد نیاز همه هموطنان تامین شود. آرام

وی همچنین افتتاح بزرگترین کارخانه آب شیرین کن غیرساحلی سیستان و بلوچستان را در مدت کمتر از هشت ماه با ظرفیت 100 هزار متر مکعب در روز برشمرد. قدردانی می کنیم که با جدیت پیگیر افتتاح بزرگترین کارخانه آب شیرین کن غیر ساحلی هستید. کارخانه آب شیرین کن.

بزرگترین کارخانه آب شیرین کن خوزستان آماده افتتاح شد

وزیر نیرو با بیان اینکه بزرگترین آب شیرین کن خوزستان با ظرفیت 22 هزار مترمکعب آماده افتتاح است، تاکید کرد: نمی توان منتظر ماند تا افغانستان برای تامین آب شرب منطقه سیستان تصمیم بگیرد، این کار در یک طرح انجام می شود. منطقه ای که دسترسی به آب صدها کیلومتر دورتر است. نداشتن منابع آب پایدار عاقلانه نیست.

حق آبه هیرمند حق واقعی ایران است

محرابیان گفت: حق آبه هیرمند حق مسلم ایران است و ما از آن دفاع می کنیم اما مهم این است که نمی توانیم جان مردم را به تصمیم یک دولت پیوند بزنیم.

وی در این زمینه توضیح داد: بر این اساس طرح سه سطحی برای تامین آب منطقه سیستان تعریف شد. عمق آبخوان دشت سیستان بسیار زیاد است و آب آن شورتر از آب دریای خزر است. در این راستا 150 حلقه چاه عمیق به عمق 350 متر در فواصل طولانی حفر شد.

وی با بیان اینکه مطالعات آبخوان شرقی انجام شده است، گفت: این پروژه با سرعت مهمی اجرا شد به طوری که پیشرفت اجرایی آن امروز به بیش از 50 درصد می رسد.

محرابیان در پایان به استفاده از ظرفیت و توان بانوان در پست های مدیریتی وزارت نیرو و شرکت های زیرمجموعه آن اشاره کرد و خاطرنشان کرد: استفاده از این ظرفیت در دولت سیزدهم بی نظیر بود، از این رو بهره مند شدیم. فرصت در سطح معاون وزیر، مدیر کل و مدیر کل. وی در این دوره به عنوان اولین مدیر اجرایی زن برق منطقه ای در تاریخ ایران انتخاب و منصوب شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=315761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.