افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

قیمت نفت برنت به 77 دلار و 26 سنت افزایش یافت ادامه جنگ در غزه از قیمت نفت حمایت کرد.

  • کد خبر : 315190
قیمت نفت برنت به 77 دلار و 26 سنت افزایش یافت ادامه جنگ در غزه از قیمت نفت حمایت کرد.

به گزارش رویترز، نفت روز دوشنبه در حدود کمترین رقم در 8 ماه گذشته معامله می شود. ترس از رکود در ایالات متحده به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، نگرانی ها در مورد افزایش تنش ها در خاورمیانه و تأثیر آن بر عرضه نفت منطقه را خنثی کرده است. قیمت هر بشکه نفت برنت […]

به گزارش رویترز، نفت روز دوشنبه در حدود کمترین رقم در 8 ماه گذشته معامله می شود. ترس از رکود در ایالات متحده به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، نگرانی ها در مورد افزایش تنش ها در خاورمیانه و تأثیر آن بر عرضه نفت منطقه را خنثی کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۵ سنت معادل ۰.۵۹ درصد افزایش به ۷۷ دلار و ۲۶ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 0.54 درصد افزایش، 40 سنت به 73.92 سنت رسید.

ادامه جنگ در غزه از قیمت نفت حمایت کرده است. رژیم صهیونیستی روز یکشنبه یک روز پس از پایان بی نتیجه مذاکرات آتش بس در قاهره، در حمله به دو مدرسه دست کم 30 نفر را کشت.

رژیم صهیونیستی و آمریکا پس از ترور رهبر حماس در ایران و وعده انتقام از سوی ایران و متحدانش منتظر تشدید درگیری ها در منطقه هستند.

تحلیلگران بر این باورند که اگر درگیری ها در خاورمیانه تشدید شود، صادرات نفت خام تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

علیرغم نگرانی‌ها در مورد تحولات خاورمیانه، نفت برنت و نفت آمریکا بیش از 3 درصد کاهش یافت و در روز جمعه به پایین‌ترین حد در سال گذشته رسید. هر دو شاخص نفتی چهارمین هفته متوالی کاهش قیمت را تجربه کردند که طولانی ترین روند زیان آنها از نوامبر است.

ترس از رکود در ایالات متحده و تصمیم اوپک پلاس برای افزایش تدریجی تولید از ماه اکتبر قیمت نفت را کاهش داده است. بازارها انتظار داشتند که ائتلاف افزایش تولید خود را به تاخیر بیندازد. با وجود کاهش تولید اوپک پلاس، تولید نفت اوپک در ماه جولای افزایش یافت.

داده های ضعیف اقتصادی از سراسر جهان بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است. این نگرانی وجود دارد که رشد ضعیف در اقتصاد جهانی باعث کاهش مصرف سوخت شود.

داده های اقتصادی ایالات متحده حاکی از رشد ضعیف شغل در ایالات متحده در ماه گذشته بود و تولید کارخانه ها در ایالات متحده، چین و اروپا به دلیل تقاضای ضعیف کاهش یافت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=315190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.