افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
1

سمت وزیر ارشاد قبل از احکام صادر شده برای برخی سلبریتی ها

  • کد خبر : 31519
سمت وزیر ارشاد قبل از احکام صادر شده برای برخی سلبریتی ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از این پس کمیته مشخصی با حضور نمایندگان اقشار مختلف تشکیل می شود تا دولت در راستای شفافیت حرکت کند و امکان دفاع و اعتراض به حکم را برای همه اهالی فرهنگ فراهم کند. . هنر و رسانه محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از این پس کمیته مشخصی با حضور نمایندگان اقشار مختلف تشکیل می شود تا دولت در راستای شفافیت حرکت کند و امکان دفاع و اعتراض به حکم را برای همه اهالی فرهنگ فراهم کند. . هنر و رسانه

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه تولید کاغذ مجموعه هایی که نیاز به وام دارند در مرحله تامین منابع هستند بنابراین مجموعه های جدیدی به تولید کاغذ در سال جاری اضافه می شود. خودکفایی تولید کاغذ در حوزه نشر بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر اختصاص یک درصد از بودجه جاری شرکت های دولتی به تولیدات فرهنگی، ادامه داد: کارگروهی تشکیل و دو نماینده از گروه های مردمی و رئیس کارگروه و نمایندگان وزارتخانه ها انتخاب شدند. نیز به کارگروه اضافه شده است. وزارت نفت اولین وزارتخانه ای است که شرکت های زیرمجموعه خود را برای مشارکت در این یک درصد معرفی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: تفاوتی که با کاری که شروع کردیم این است که 50 درصد آن به صندوق اعتباری هنر تعلق می گیرد تا نهادهای فرهنگی در مقابل شرکت های دولتی صف نکشند و محترمانه، دقیق، بدون تبعیض و مطابق با استانداردهای علمی.

اسماعیلی با اشاره به برنامه های وزارت ارشاد برای ایام سوگواری محرم یادآور شد: از شب گذشته برنامه های تعزیه در اکثر سالن های کشور اجرا شده و در فضای باز نیز اجرا می شود. فضای مجموعه تئاتر شهر. در حوزه موسیقی چند نمایندگی مذهبی مهم خواهیم داشت. کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز طرح های دقیقی دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد در پاسخ به دستورات صادر شده مبنی بر مراجعه برخی سلبریتی ها به مراکز توجیهی، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که اقدامات مختلفی که انجام می شود بر اساس یک رویه مشخص باشد. ما در وزارت فرهنگ این روال را دنبال می کنیم که اگر یک بازیگر یا یک هنرمند و فرهنگی اشتباه کند، به نوعی طرد شده از محیط کارش محسوب می شود و این کار در گذشته انجام شده است.

اسماعیلی تاکید کرد: معتقدم این اتفاق باید در یک روند مشخص رخ دهد. در برنامه هفتم توسعه، رسیدگی به تخلفات عوامل فرهنگی، هنری و رسانه ای را در قالب کمیته بدوی و تجدیدنظر آوردیم. این کارگردان و بازیگر گفت: وقتی می خواهم از کشور بروم متوجه می شوم ممنوع الخروج هستم یا تلفنی به من می گویند ممنوع الخروج هستم.

وی تاکید کرد: از این پس کمیته ای مشخص با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف تشکیل می شود تا دولت در راستای شفافیت حرکت کند و امکان دفاع و اعتراض به حکم را برای همه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه فراهم کند. اگر بازیگری دچار مشکل شود یا حقوقش تضییع شود و حقوق معنوی آثارش رعایت نشود، همه چیز می تواند به آن سمت برود.

وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به تجمیع رسانه های دولتی گفت: چهار خبرگزاری در این زمینه هستند که کارشان انجام شده است و به دنبال کاهش کار نیستیم، بلکه به دنبال افزایش کار هستیم. استانداردها با این اقدام ما دستکاری ساختاری در وضعیت فعلی نداریم و خبرنگاری را اخراج نمی کنیم، اما با رعایت استانداردها به دنبال این هستیم که گروهی از خبرگزاری ها را که واقعاً خبرگزاری هستند، صدا کنیم.

اسماعیلی در پاسخ به این پیشنهاد که سران قوا موافق بازگشت گشت رهبری هستند، تصریح کرد: آقای رئیسی در تمامی جلسات مربوط به حوزه عفاف و حجاب تنها تاکید ایشان بر اجرای صحیح است. حجاب هم یک موضوع شرعی و هم قانونی است. همه دستگاه ها باید وظایف خود را در چارچوب قانون انجام دهند. اکنون در مجلس لایحه مربوطه آماده ارجاع به صحن است که امیدواریم به زودی نهایی شود. با اجرای قانون همه مردم به راحتی می توانند حقوق خود را بشناسند، با تضییع حقوق خود مخالفت کنند و نهادهای قانونی کارشان تعریف شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=31519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.