افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

ماموریت ویژه ظریف در دولت پزشکان

  • کد خبر : 315006
ماموریت ویژه ظریف در دولت پزشکان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی که محمدجواد ظریف یکی از محتمل ترین گزینه های «معاونت سیاسی» محسوب می شد، مسعود مزکیان با صدور حکمی وی را به سمت معاونت راهبردی و رئیس مرکز مطالعات راهبردی منصوب کرد. مسعود ظریف در این حکم انتصابی با استناد به اصل 124 قانون اساسی، محمدجواد ظریف را به […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی که محمدجواد ظریف یکی از محتمل ترین گزینه های «معاونت سیاسی» محسوب می شد، مسعود مزکیان با صدور حکمی وی را به سمت معاونت راهبردی و رئیس مرکز مطالعات راهبردی منصوب کرد.

مسعود ظریف در این حکم انتصابی با استناد به اصل 124 قانون اساسی، محمدجواد ظریف را به سمت معاون راهبردی رئیس جمهور منصوب کرد و از وی خواست تا رابط اتاق فکر و نخبگان با دولت باشد.

این جایگاه و جایگاه قبل از دولت چهاردهم وجود نداشت و به نظر می رسد ایجاد چنین جایگاهی به دلیل تشریفات و خوش گذرانی های ظریف و پزشکان نیست، بلکه بیشتر برای برجسته کردن جایگاه مرکز مطالعات راهبردی به عنوان تفکر دولتی است. . تانک از یک سو و نقش جدی ظریف به عنوان مشاور رئیس جمهور. رایزنی بر اساس نظرات کارشناسان و جامعه نخبگان و دانشگاهی کشور.

این رایزنی ها با حضور مرکز بررسی راهبردی آشکارتر خواهد شد، زیرا مرکز بررسی راهبردی ریاست جمهوری یکی از سازمان های زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری ایران است که می تواند به «اتاق فکر» دولت تبدیل شود.

مأموریت تعریف شده برای این مرکز بر انجام مطالعات، تحقیقات و بررسی های راهبردی و بین نهادی در دولت و ارائه طرح ها و پیشنهادات مرتبط با راهبردهای ملی در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست خارجی با رعایت اصول کلی تاکید دارد. سیاست های نظام

27219

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=315006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.