افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

خبر مهم برای بازنشستگان حقوق بازنشستگان امسال چقدر افزایش یافت؟

  • کد خبر : 314994
خبر مهم برای بازنشستگان  حقوق بازنشستگان امسال چقدر افزایش یافت؟

شرایط فعلی معیشتی و درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی چندان مناسب نیست و این قشر سالانه قسمت زیادی از حقوق خود را صرف درمان می کنند. بازنشستگان از دولت جدید می خواهند هر چه سریعتر به وضعیت سلامت و معیشتی آنها رسیدگی کند. به گزارش ایرنا، تورم در کشور از مرز 40 درصد گذشت، بازنشستگان از […]

شرایط فعلی معیشتی و درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی چندان مناسب نیست و این قشر سالانه قسمت زیادی از حقوق خود را صرف درمان می کنند. بازنشستگان از دولت جدید می خواهند هر چه سریعتر به وضعیت سلامت و معیشتی آنها رسیدگی کند.

به گزارش ایرنا، تورم در کشور از مرز 40 درصد گذشت، بازنشستگان از وضعیت معیشتی مناسبی برخوردار نیستند و دخل و خرج آنها همخوانی ندارد. افزایش حقوق بازنشستگان دولتی تاثیر چندانی بر زندگی این قشر نداشته است.

قیمت مواد غذایی ماهانه افزایش می یابد و در این شرایط از افزایش چندین برابری تورم و هزینه های اساسی و ضروری زندگی، بیشترین آسیب را مستمری بگیران متحمل می شوند.

وضعیت معیشتی و درمانی فعلی بازنشستگان تامین اجتماعی چندان مناسب نیست و بازنشستگان شایسته شرایط سخت کنونی نیستند. مسئولان تامین اجتماعی باید به این نکته توجه داشته باشند که حل مشکلات بازنشستگان در اولویت کاری خود قرار گیرد.

بارها پیش آمده است که حقوق بازنشستگان با تاخیر چند هفته ای پرداخت می شود و در این شرایط حتی تاخیر یک روزه نیز برای این قشر مشکلات زیادی ایجاد می کند.

بازنشستگان بهترین سال های عمر خود را برای سربلندی کشور سپری کرده اند و بازنشستگان از دولت جدید می خواهند هر چه سریعتر به وضعیت درمانی و معیشتی آنها رسیدگی کند.

یک بازنشسته در گفت و گو با خبرنگار ایلانا گفت: معیشت بازنشستگان در شرایط بحرانی قرار دارد و مسئولان اصلا به فکر مشکلات این قشر از جامعه نیستند. بازنشستگان فرزند و نوه دارند و هزینه های آنها بسیار بالاست.

اکبر هدایتی ادامه داد: دولت هر سال حقوق بازنشستگان ما را افزایش می دهد اما قیمت ها به سرعت افزایش می یابد و افزایش حقوق تاثیری در زندگی ما ندارد. دولت باید نظارت بیشتری بر بازار داشته باشد تا مردم اینقدر تحت فشار نباشند.

وی بیان کرد: دولت هر ساله به چند بازنشسته 20 تا 30 میلیون تومان وام اعطا می کند. چگونه می توان با وام 30 میلیونی توکن در این شرایط تورمی زندگی کرد؟

وی گفت: تورم در کشور رو به افزایش است و از دولت می خواهیم 100 تا 200 میلیون تومان وام با سود کم به بازنشستگان پرداخت کند. وضعیت معیشتی فعلی بازنشستگان مال آنها نیست.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان گلستان در گفت و گو با ایلنا گفت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان مردم نهاد است و دومین مرکز درمانی کشور است. در حال حاضر دو بیمارستان تامین اجتماعی در گرگان و گنبدکاووس در استان داریم.

محمد کوهستانی ادامه داد: درخواست کردیم هر چه سریعتر دستگاه ام آر آی بیمارستان حکیم جرجانی افتتاح شود. ۷۵ هزار بازنشسته، مستمری بگیر و از کار افتاده در استان داریم و دولت چهاردهم باید به بازنشستگان توجه ویژه داشته باشد.

وی گفت: سالانه بازنشستگان زیادی در طرح کرامت رضوی به مشهد مقدس اعزام می شوند و سال گذشته نیز حدود هزار و 400 نفر اعزام شدند. همچنین هر ساله المپیاد ورزشی بازنشستگان را برگزار می کنیم که سال گذشته در شهرستان ارومیه برگزار شد و در استان گلستان عنوان قهرمانی والیبال را کسب کرد.

کوهستانی افزود: سال گذشته 61 میلیارد تومان وام شخصی به بازنشستگان پرداخت کردیم که از ابتدای امسال بازنشستگان 30 میلیون تومان از 13 میلیارد تومان وام ثبت کردند و در مرحله بازپرداخت است.

وی خاطرنشان کرد: حقوق بازنشستگان در سال گذشته 35 درصد و امسال نیز افزایش یافته است و تمام تلاش خود را می کنیم تا شرایط ایده آلی برای مستمری بگیران تامین اجتماعی فراهم شود./ ایرنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=314994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.