افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

آب آشامیدنی و بهداشتی پایدار مورد نیاز مرزها تامین شد

  • کد خبر : 31499
آب آشامیدنی و بهداشتی پایدار مورد نیاز مرزها تامین شد

به گزارش بازار، اتابک جعفری، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران در جمع مشترک مشکلات تامین آب از طریق کامیون های تانکری گفت: با توجه به هوای گرم و دسترسی آسان زائران به آب پایدار، تامین سیار آب می تواند بیشتر شود. ناامن از آب پایدار دلیل آن این است که با توسعه شبکه […]

به گزارش بازار، اتابک جعفری، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران در جمع مشترک مشکلات تامین آب از طریق کامیون های تانکری گفت: با توجه به هوای گرم و دسترسی آسان زائران به آب پایدار، تامین سیار آب می تواند بیشتر شود. ناامن از آب پایدار دلیل آن این است که با توسعه شبکه توزیع و خطوط انتقال در مرزها، تامین آب از طریق کامیون های تانکر به شدت کاهش یافته است و به منظور کنترل هر چه بیشتر کیفیت با حفر چاه، ایجاد خطوط انتقال، ساخت مخازن و اتصال به منابع آب مطمئن، آب به صورت دائم و مستمر در دسترس زائران در مرزها بود.

وی افزود: از مرز ریمدان در سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از مرزهای ورود زائران به کشور تا مرز مهران که پرترددترین مرز کشور است از روز اربعین آب پایدار و بهداشتی برقرار است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران با بیان اینکه کیفیت و کمیت خدمات باید در شأن امام حسین (ع) باشد، تاکید کرد: در مرز مهران نیز خط جمع‌آوری فاضلاب به نحوی مناسب ایجاد شده است. فاضلاب به طور کامل به تصفیه خانه فاضلاب مهران هدایت شد.

جعفری با بیان اینکه مرز مهران پرترددترین مرز در ایام اربعین با تردد بیش از 70 درصد زائران است، گفت: انشعاب آب مورد نیاز کولرهای آبی نصب شده در مرزها توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تامین شد. برای امسال تعداد کولرهای آبی افزایش می یابد.

وی ادامه داد: تمامی موکب ها و امکانات شهر مهران به آب پایدار دسترسی دارند و حتی پارکینگ بزرگ با ظرفیت 40 هزار خودرو دارای آب شرب و آب سرویس های بهداشتی با کیفیت پایدار و مناسب است.

جعفری به 6 استان مرزی درگیر در مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: در سیستان و بلوچستان 2 مرز ریمدان و میرجاوه، در خوزستان مرز چذابه و شلمچه، در کرمانشاه مرز سومار و خسروی، در ایلام مرز مهران است. در کردستان مرز باشماق و در آذربایجان غربی مرز تمرچین را شامل می شود، اماکنی وجود دارد که آبرسانی و خدمات آب با استاندارد مناسب ارائه می شود.

وی افزود: تیم های کنترل کیفی صنعت آب و فاضلاب نیز بر کیفیت آب توزیع شده از شبکه و تانکرها در ایام اربعین نظارت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران خاطرنشان کرد: آبرسانی در گذشته عمدتاً به صورت سیار و توسط کامیون های تانکر انجام می شد که به سختی و مشکل و با امکان ایجاد آلودگی ثانویه در بین بازدیدکنندگان انجام می شد. اما با برنامه ریزی و مطالعات مناسب، آب در هر 9 پایانه مرزی به صورت مطمئن برقرار شده است و حتی الامکان از آبرسانی سیار فقط در مواقع ضروری استفاده می شود.

هدف اول تامین آب با کیفیت خوب و مطبوع و هدف بعدی ایجاد امکانات برای بازدیدکنندگان از اماکن مرتفع بود.

جعفری همچنین به خدمات شرکت آب و فاضلاب کشور در شهرهای زیارتی عراق اشاره کرد و گفت: در شهر کربلا، شرکت آب و فاضلاب استان تهران وظیفه ارائه خدمات را بر عهده دارد و اقداماتی که شامل ایجاد فضای کافی و کافی است. شعبه هایی برای موکب ها و مراکزی که نیاز به آب دارند، ما در نظر داریم 1000 دوش، آبرسانی به سرویس های بهداشتی، کمک به توزیع آب بسته بندی شده و حمل کامیون های تانکر به شهرهای زیارتی ایجاد کنیم.

وی در پایان حضور پر افتخار کارکنان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مرزها و شهرهای زیارتی عراق را برشمرد و تصریح کرد: یکی از نکات بارز حضور خیرخواهانه برخی از شرکت های پیمانکاری، کارکنان و حتی بازنشستگان برای کمک به زائران است. مرزها و شهرهای زیارتی که توجه زائرین را بسیار تسهیل کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=31499

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.