افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
1

بیوگرافی بازیگران و بازیگران سریال جذاب پاییز صحرا + عکس و اسامی خاطره انگیز

  • کد خبر : 314840
بیوگرافی بازیگران و بازیگران سریال جذاب پاییز صحرا + عکس و اسامی خاطره انگیز

این سریال یکی از سریال های معروف دهه 1360 بود که بازیگرانی چون جمیلا شیخی، شهلا میرباختیار، داریوش مودبیان، جمشید مشایخی، اسماعیل داورفر و مهری ودادیان در آن حضور داشتند. این سریال درامی خانوادگی و در عین حال دلهره آور درباره داستان زندگی یک زوج جوان و دخالت اطرافیان به خصوص مادرشوهر بود. جمیله شیخی […]

این سریال یکی از سریال های معروف دهه 1360 بود که بازیگرانی چون جمیلا شیخی، شهلا میرباختیار، داریوش مودبیان، جمشید مشایخی، اسماعیل داورفر و مهری ودادیان در آن حضور داشتند. این سریال درامی خانوادگی و در عین حال دلهره آور درباره داستان زندگی یک زوج جوان و دخالت اطرافیان به خصوص مادرشوهر بود. جمیله شیخی در این سریال نقش منفی ماندگاری داشت و شهلا میرباختیار با بازی صحرا به یادگار ماند.

جمیله شیخی بازیگر ایرانی در 18 اردیبهشت 1309 به دنیا آمد و فعالیت حرفه ای خود را از سال 1336 آغاز کرد و دارای دکترای افتخاری تئاتر بود. او مادر آتیلا پسیانی بود.

سریال کویر

شهلا میرباختیار (زاده ۱۳۳۱، تهران) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، کارگردان تئاتر، نمایشنامه نویس و مدرس بازیگری و کارگردانی است. وی اهل چهارمحال و بختیاری و دارای مدرک تئاتر است.

شهلا میرباختیار فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و فعالیت هنری خود را با بازیگری در تئاتر آغاز کرد. بازی در سینما را از سال ۱۳۶۲ با فیلم «هیولای درون» به کارگردانی خسرو سینایی آغاز کرد. همسرش جمشید ملک پور کارگردان تئاتر است. میرباختیار در سال ۱۳۷۰ ایران را ترک کرد، اما فعالیت هنری خود را در خارج از ایران ادامه داد.

سریال کویر

داریوش مودبیان (زادهٔ ۱۳۲۹ در تهران) بازیگر، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و مترجم ایرانی است. مودبیان فعالیت هنری خود را از سال 1343 در تئاتر تلویزیونی ضحاک مردوش آغاز کرد.

داریوش مودبیان از سال 1348 کار خود را با مطبوعات آغاز کرد و پس از آن آثار بسیاری از نویسندگان مشهور جهان را ترجمه کرد.

وی در سال ۱۳۵۳ در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک تهران فارغ التحصیل شد. در سال 1359 فوق لیسانس مطالعات هنرهای نمایشی از دانشگاه سوربن پاریس و در سال 1360 فوق لیسانس زبان شناسی از انستیتوی مطالعات علوم انسانی پاریس دریافت کرد. اولین فعالیت سینمایی او در سال 1357 به عنوان یکی از فیلمنامه نویسان فیلم «غبارنشین ها» بود.

نسرین پاکخو بازیگر سینما و تلویزیون در آثاری چون مجموعه تلویزیونی گوش بزرگ دیوار، سریال زیر باران و فیلم برنج خونی بازی کرده است.

سریال کویر

اسماعیل داورفر متولد 30 فروردین 1311 در تهران بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران بود.

او در مدرسه تئاتر آمریکا تحصیل کرد و از دانشگاه هنرهای زیبا با مدرک معادل دکترا از وزارت ارشاد فارغ التحصیل شد.

در سال 1339 چهره وی با تله تئاتر یوکا ویلا از تلویزیون پخش شد تا اینکه در سال 1348 در سن 37 سالگی با فیلم گاو به کارگردانی داریوش مهرجویی وارد سینما شد.

اسماعیل داورفر سرانجام پس از چندین سال ابتلا به سرطان در 24 اردیبهشت 1387 در سن 76 سالگی بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

سریال کویر

جمشید مشایخی (۱۵ آذر ۱۳۱۳ – ۲۳ فروردین ۱۳۹۸) بازیگر ایرانی بود. وی برنده ششمین دوره همایش چهره های ماندگار و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود. یکی از سالن های تئاتر خاوران تهران به نام او نامگذاری شده است.[۶] مشایخی در کنار داوود رشیدی، عزت الله تزمی، محمدعلی کشاورز و علی نصیریان به دلیل تأثیرگذاری در ایران به عنوان پنج بازیگر مرد ماندگار تاریخ تئاتر، سینما و تلویزیون ایران (پنج تن سینمای ایران) نام برده شده است. . فیلم های.

سریال کویر

معصومه نیکنام معروف به آزیتا لاچینی (زاده ۵ آذر ۱۳۱۷) بدلکار، مجری رادیو و بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است.

پخش و اجرای نمایش های رادیویی را از سال 1337 آغاز کرد. آزیتا لاچینی به همراه همسر دومش «امیر مظفرالدین لاچینی» وارد عرصه بازیگری شد و نام خانوادگی خود را انتخاب کرد. در سال 1340 اولین کار خود را در تئاتر تجربه کرد و در سال 1341 در فیلم مسافری بهشت ​​به کارگردانی نصرت الله وحدت به عنوان بازیگر ایفای نقش کرد. آزیتا لاچینی پس از فوت همسر دومش با فیروز بهجت محمدی ازدواج کرد که در سال ۱۳۷۸ درگذشت.

آزیتا لاچینی

حسن بلور بازیگر سینما و تلویزیون در آثاری چون فیلم کمال الملک، مجموعه تلویزیونی عیاران و طراران (2) و مجموعه تلویزیونی ماجراهای آقای دوستی فعالیت داشته است.

حبیب الله_بلور

سریال کویر

مهری ودادیان (زاده ۲ خرداد ۱۳۱۵ در تهران – درگذشته ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ در تهران) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی بود. حضور در تلویزیون را از سال 1337 با اجرای برنامه های زنده آغاز کرد. بازی در فیلم را از سال 1346 با بازی در نقش کوتاه در «آشیانه خورشید» آغاز کرد و سال بعد در فیلم «شوهر آهو» بازی کرد. وی در طول بیش از ۵۰ سال فعالیت هنری خود مقابل دوربین کارگردانان مطرحی چون ناصر تقوایی، علی حاتمی، بهرام بیضایی، امیر نادری، فریدون گله و بهمن فرمان آرا به ایفای نقش پرداخت. شازده احتجاب، تنگسیر، تنگنا، رگبار، خاطرخواه، قلندر، خذاف رفیق، سب روز چهارم، زیر پوست شب و شوهر آهو خانم از جمله فیلم هایی هستند که او قبل از انقلاب در آنها ایفای نقش کرده است. او در طول چهار دهه حضور خود در سینما و تلویزیون در بیش از 90 فیلم و ده ها سریال تلویزیونی بازی کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=314840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.