افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

وعده اردوغان مبنی بر گاز رایگان عملی نشد

  • کد خبر : 314548
وعده اردوغان مبنی بر گاز رایگان عملی نشد

به گزارش بازار، شرکت خط لوله نفت بوتاش ترکیه اعلام کرد که از اول مردادماه قیمت گاز طبیعی برای مصرف کنندگان داخلی 38 درصد افزایش می یابد و برای مشترکان صنعتی کوچک و متوسط ​​که مصرف گاز سالانه آنها 300 هزار مترمکعب یا کمتر است، افزایش می یابد. 33.1 درصد. این شرکت اعلام کرد که […]

به گزارش بازار، شرکت خط لوله نفت بوتاش ترکیه اعلام کرد که از اول مردادماه قیمت گاز طبیعی برای مصرف کنندگان داخلی 38 درصد افزایش می یابد و برای مشترکان صنعتی کوچک و متوسط ​​که مصرف گاز سالانه آنها 300 هزار مترمکعب یا کمتر است، افزایش می یابد. 33.1 درصد. این شرکت اعلام کرد که این تصمیم را با توجه به شرایط بازار، تثبیت قیمت‌ها در بازار، تصمیمات سازمان تنظیم مقررات بازار انرژی و تغییر در هزینه‌های عملیاتی و خرید اتخاذ کرده است.

ترکیه وابستگی زیادی به واردات گاز دارد و به شدت به واردات از روسیه، آذربایجان و ایران وابسته است. این کشور همچنین گاز طبیعی مایع (LNG) را از قطر، ایالات متحده، نیجریه و الجزایر خریداری می کند. بر اساس داده های موسسه آمار ترکیه (Turkstat) ترکیه در ماه ژوئن به ارزش 4.54 میلیارد دلار گاز طبیعی وارد کرده است که 18.2 درصد از کل واردات را تشکیل می دهد. بر اساس آمار تنظیم کننده انرژی ترکیه، تولید گاز طبیعی داخلی کمتر از یک درصد از مصرف 60 میلیارد متر مکعبی ترکیه در سال 2021 بوده است.

افزایش قیمت گاز طبیعی دقیقا یک سال پس از آن اعلام شد که رجب طیب اردوغان در جریان مبارزات انتخاباتی سال گذشته وعده ارائه گاز رایگان به مصرف کنندگان داخلی را داد.

اردوغان در مراسم افتتاح بندر گاز طبیعی در استان شمالی زونگولداغ گفت که تا سقف 25 متر مکعب در ماه گاز طبیعی را برای مصرف داخلی رایگان ارائه خواهیم کرد.

ترکیه در سال 2020 گاز طبیعی را در میدان دریایی ساکاریا کشف کرد. اردوغان اعلام کرد که میادین گازی دریای سیاه در ابتدا روزانه 10 میلیون متر مکعب گاز تولید می کند و سپس تولید آن به 40 میلیون متر مکعب در روز افزایش می یابد.

بر اساس گزارش قیمت نفت، اردوغان گفت: زمانی که به ظرفیت کامل تولید برسیم، می توانیم حدود 30 درصد مصرف داخلی سالانه را از این محل تامین کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=314548

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.