افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
3

8 ترفند برای کاهش مصرف برق برای جنوبی ها

  • کد خبر : 314227
8 ترفند برای کاهش مصرف برق برای جنوبی ها

تعرفه برق مشترکین ساکن در مناطق جنوبی کشور در فصل تابستان تغییر می کند و این موضوع با توجه به نیاز آنها به استفاده بیشتر از تهویه مطبوع مورد توجه قرار می گیرد. اما جنوبی ها با صرفه جویی در مصرف برق و کاهش 15 درصدی مصرف خود می توانند در کمپین انرژی وزارت نیرو […]

تعرفه برق مشترکین ساکن در مناطق جنوبی کشور در فصل تابستان تغییر می کند و این موضوع با توجه به نیاز آنها به استفاده بیشتر از تهویه مطبوع مورد توجه قرار می گیرد. اما جنوبی ها با صرفه جویی در مصرف برق و کاهش 15 درصدی مصرف خود می توانند در کمپین انرژی وزارت نیرو شرکت کرده و شانس خود را برای برنده شدن جوایزی مانند خودروی اتوماتیک افزایش دهند تا از هدر رفتن انرژی برق با ارزش و قطع مکرر آن جلوگیری کنند. . در کشورهای مختلف برای شرکت.

در محاسبه تدریجی هزینه برق، در صورتی که مشترک تا سقف معینی مصرف کند، آن را به نرخ متعارف پرداخت می کند. اگر مصرف شما از این مقدار بیشتر شود، میزان نرخ نیز افزایش می یابد. این حداکثر به محل سکونت و فصل بستگی دارد. این رقم در فصول گرم سال برای ساکنان مناطق معتدل مانند تهران معادل 300 کیلووات ساعت است، اما برای ساکنان شهرهای جنوبی (مانند خوزستان، بوشهر و هرمزگان) تا 2500 کیلووات ساعت برق برآورد شده است. پرداخت نرخ مصرف عادی

نرخ برق مناطق مختلف کشور.

شهرهای ایران از نظر نرخ برق به 5 منطقه تقسیم می شوند. بیشتر شهرها متعلق به آب و هوای غیر گرمسیری یا معمولی و بقیه 4 آب و هوای گرمسیری هستند. جدول زیر شهرهای گرمسیری کشور را بر اساس آب و هوا نشان می دهد.

همانطور که گفته شد میزان مصرف استاندارد (میزان برقی که یک تعرفه معمولی دارد) برای اقلیم گرمسیر 1 که اکثر شهرهای جنوبی را شامل می شود معادل 2500 کیلووات ساعت است. برای آب و هوای گرمسیری 2، 3 و 4 این مقدار به ترتیب به 1500، 600 و 450 کیلووات ساعت می رسد.

لزوم استفاده از کولر گازی در شهرهای گرمسیر دلیلی است که مصرف آنها نسبت به شهرهای عادی بیشتر است.

گزارش کردن مطبوعاتدر شهرهای معمولی یا معتدل مانند تهران که معمولاً دمای هوا زیر 40 درجه سانتیگراد است، به راحتی می توان با استفاده از کولر آبی دمای هوای مطبوع را به حد مطلوب (24 تا 26 درجه) رساند. به هر حال کولرگازی ها به دلیل تاثیری که در خشک شدن هوا دارند، برای مناطق مرطوب و آب و هوای مرطوب مناسب هستند. اما شهرهای جنوبی برای حفظ دمای مطلوب و حذف رطوبت هوا نیاز به استفاده از کولر دارند.

از این نظر مشترکین شهرهای جنوبی می توانند با 8 راهکار مصرف برق خود را بهینه کنند

به چیدمان صحیح لوازم خانگی توجه کنید.

چیدمان وسایل برقی بر کارایی آنها تأثیر می گذارد. به عنوان مثال مکانیسم تهویه مطبوع بر اساس دریافت گرما از محیط داخلی و انتقال آن به فضای باز است و قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث کاهش کارایی دستگاه می شود. همین را می توان در مورد یخچال نیز گفت. علاوه بر نور خورشید، قرار گرفتن در کنار وسایلی که گرما می دهند مانند اجاق گاز نیز می تواند کارایی یخچال و کولر را کاهش دهد. نکته دیگر این است که باید بین یخچال و دیوار فاصله 10 تا 20 سانتی متری گذاشت تا کویل های یخچال به خوبی با محیط تبادل گرما کنند. سطح یخچال و فریزر نیز عامل مهمی برای گردش صحیح گاز در داخل یخچال و عملکرد بهینه آن است.

درجه حرارت از راحتی چهارم برای کاهش مصرف انرژی روی 24 درجه تنظیم کنید

گرمای تابستان معمولا بسیار خفه کننده است و شهرهای جنوبی بدتر هستند. گاهی اوقات این ناراحتی ناشی از گرما، به خصوص هنگام ورود به اتاق از بیرون، می تواند شما را وسوسه کند که دمای تهویه مطبوع را تا 17 درجه پایین بیاورید. با این حال، دمای پایین نیز مانند دمای بالا برای بدن مضر است و می تواند باعث مشکلاتی در سیستم عروقی و تنفس شود. دمای پایین هوا حتی می تواند باعث ذات الریه و هیپوترمی شود. همه این موارد برای کودکان و سالمندان جدی تر است.

برای حفظ سلامت بدن دمای اتاق باید بین 24 تا 26 درجه سانتیگراد باشد.

تاثیر پایین نگه داشتن دما علاوه بر سلامت بدن در قبض برق نیز منعکس خواهد شد. تاثیر دقیق این مشکل به نوع و رتبه انرژی کولر گازی بستگی دارد اما به طور کلی هر درجه کاهش دمای کولر گازی مصرف برق را بین 3 تا 5 درصد افزایش می دهد. بنابراین، اگر دما را از 25 به 17 افزایش دهید، مصرف انرژی آن را حدود 30 درصد افزایش داده اید.

خشم با ظرفیت مناسب برای اتاق خود خرید کنید

اگر کولری که خریداری می کنید ظرفیت کمتری نسبت به نیاز برای خنک سازی فضای مورد استفاده شما داشته باشد، باید چندین دستگاه خریداری کنید و اگر ظرفیت کولرگازی بیشتر از حد لازم باشد، هوا را بیش از حد لازم خنک می کند. . نتیجه هر دو افزایش مصرف برق خواهد بود.

برای اینکه بفهمید به چه ظرفیتی یخچال نیاز دارید، اندازه اتاق را در نظر بگیرید، سپس آن را در نسبت BTU محل زندگی خود ضرب کنید، که برای مناطق گرمسیری بین 500 تا 600 است. همچنین می توانید ظرفیت مورد نیاز را در قسمت BTU سایت ماشین حساب محاسبه کنید. این قسمت اطلاعات مربوط به اتاق معلمان را برای ورود هر یک در نظر می گیرد. در این قسمت نوع کاربری اتاق، مساحت و ارتفاع آن، تعداد افراد ساکن در اتاق، دسترسی به نور خورشید و آب و هوای محل زندگی شما را وارد می کنید و سایت ظرفیت مورد نیاز کولر شما را محاسبه می کند.

8 ترفند برای کاهش مصرف برق برای جنوبی ها

گزینه ACO را در لوازم خانگی خود فعال کنید برای کاهش مصرف برق

برخی از برندهای لوازم خانگی گزینه ای به نام Eco Option را روی وسایلی مانند یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی قرار می دهند. با فشار دادن دکمه eco در این دستگاه ها برنامه ای فعال می شود که سازنده آن را برای به حداقل رساندن مصرف برق و کاهش مصرف برق در نظر گرفته است. در ماشین های لباسشویی و ظرفشویی این برنامه با تنظیم زمان شستشو و دمای آب مصرف برق را تا 30 درصد کاهش می دهد. زمانی که لباس شما لکه خاصی ندارد و نیازی به برنامه شستشوی خاصی ندارید از این گزینه استفاده کنید تا مجبور به شستشوی مجدد لباس نشوید. در یخچال، حالت اکو می تواند مصرف را تا 20 درصد کاهش دهد.

ازاز آب طبیعی برای طراوت خانه خود استفاده کنید

در طول قرون گذشته و به دلیل کمبود برق، خانه های ساکنان هر شهر با توجه به آب و هوا و آب و هوای محل سکونتشان ساخته می شد. در معماری جدید ساختمان های شهری معمولاً از این عامل غفلت می شود. در شهرهایی که شدت تابش آفتاب بسیار زیاد است، اولین قدم برای خنک نگه داشتن خانه، جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به ساختمان تا جایی که ظرفیت معماری ساختمان اجازه می دهد، است. نصب پرده روی پنجره ها و ایجاد سایه با گیاهان روش هایی برای جلوگیری از نور خورشید است.

8 ترفند برای کاهش مصرف برق برای جنوبی ها

برای مدیریت مصرف برقگهگاه مصرف کنید

افزایش مصرف برق گاهی بیشتر به دلیل مصرف ناخودآگاه است تا مصرف غیرمسئولانه. به عنوان مثال، اکثر مردم نمی دانند که استفاده از یک وسیله برقی خاص در ساعات مختلف روز و زمانی که بقیه وسایل برقی روشن هستند، می تواند هزینه های متفاوتی برای مشترک داشته باشد. طبیعی است که نمی توانید مدام میزان برق مصرفی خود را محاسبه کنید. برای استفاده آگاهانه از لوازم خانگی، می توانید از شبیه ساز مصرف اپلیکیشن استفاده کنید. با انرژی کمک بگیر

به این ترتیب ابتدا با سامانه نظرسنجی با انرژی به آدرس https://ba-energy.ir/ مراجعه کنید. سپس اپلیکیشن گوشی هوشمند را نصب کنید یا به نسخه وب آن دسترسی پیدا کنید. در این اپلیکیشن به بخشی به نام شبیه ساز مصرف خواهید رسید. در این قسمت با انتخاب شهر محل زندگی، ماهی که در آن هستید و وسایلی که در خانه استفاده می کنید، برآوردی از هزینه قبض برق خود خواهید داشت. نکته این است که می توانید یک وسیله برقی خاص را انتخاب کنید و هزینه استفاده از آن را در ساعات مختلف روز و در شرایطی که بقیه وسایل برقی روشن هستند، مقایسه کنید.

از تهویه مطبوع مجهز به اینورتر استفاده کنید.

فناوری اینورتر به کولر کمک می‌کند تا با تنظیم سرعت موتور، دمای مناسب را به جای همیشه روشن در حداکثر ظرفیت، ایجاد کند. اگر قصد خرید کولر گازی را دارید، از مجهز بودن آن به فناوری اینورتر اطمینان حاصل کنید و اگر از کولر گازی قدیمی خود استفاده می کنید، نسبت به تعویض آن اقدام کنید. هزینه ای که برای تعویض یخچال می پردازید بعداً در قبض برق شما بازپرداخت می شود. هر چقدر مصرف برق خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دهید، هزینه برق شما 4 برابر کاهش می یابد. به این ترتیب اگر مصرف برق شما 25 درصد کاهش یابد، قبض رایگان دریافت خواهید کرد.

8 ترفند برای کاهش مصرف برق برای جنوبی ها

از آن زمان، بله مصرف برق را کاهش دهید با انرژی می توانید 10% امتیاز در برنامه کسب کنید. با افزایش امتیاز شانس شما برای برنده شدن جوایز وزارت نیرو اعم از 300 خودروی اتوماتیک، لوازم خانگی، لوازم خانگی و … افزایش می یابد.

به به جزئیات نحوه استفاده از برق توجه کنید.

وقتی صحبت از صرفه جویی در مصرف برق شد، ذهن اغلب به وسایل پرمصرفی مانند کولر و تلویزیون منجر می شود. البته تاثیر کولرها بر مصرف برق به خصوص در شهرهای جنوبی بسیار چشمگیر است. اما این موضوع نباید باعث غفلت از جزئیات شود.

قرار دادن یک لایه گرد و غبار روی لامپ های برقی می تواند روشنایی آنها را به نصف کاهش دهد و در نتیجه تعداد لامپ های مورد نیاز برای ایجاد همان روشنایی را دو برابر می کند. این نمونه ای از تاثیر جزئیات بر مصرف برق است.

مورد دیگر این است که یخچال را آنقدر پر نکنید که گردش آزاد هوا مختل شود و راندمان دستگاه کاهش یابد و از طرفی اگر آن را خالی از آنچه لازم است رها کنید هوای سرد شده زیادی خارج شود. از یخچال هر بار که در را باز و بسته می کنید، یخچال را بگذارید. هدر خواهد رفت.

قبل از اتمام اتو، اتو را خاموش کنید، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی را قبل از استفاده کامل پر کنید، وسایل خاموش و غیره را از برق بکشید. آنها چیزهای به ظاهر کوچکی هستند که تأثیر زیادی دارند، به خصوص وقتی با هم ترکیب شوند. .

شرکت در قرعه کشی توانیر با کاهش 15 درصدی مصرف برق

شرکت توانیر از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری کمپینی را با نام 1524 راه اندازی کرده است که تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت. در 24 هفته ای که این کمپین به طول می انجامد، مشترکین می توانند با راهنمایی شرکت توانیر مصرف برق خود را 15 درصد کاهش دهند و از جوایز متعدد وزارت نیرو بهره مند شوند. همچنین دانشجویان می توانند با شرکت در طرح همیار انرژی از طریق اپلیکیشن شاد بسته اینترنت رایگان دریافت کنند و با ارسال عکس کنتور خود در قرعه کشی هفتگی شرکت کرده و برنده تبلت و کنسول بازی شوند. به مدیران مدارسی که در آنها صرفه جویی صورت خواهد گرفت جوایزی اعطا خواهد شد. اطلاعات بیشتر را در سایت بانرگی بخوانید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=314227

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.