افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
1

کشته شدن شهید هنیه سرآغاز مقاومت بیشتر مردم فلسطین است

  • کد خبر : 314170
کشته شدن شهید هنیه سرآغاز مقاومت بیشتر مردم فلسطین است

به گزارش خبرنگار قضایی آیرینخالد قدومی امروز یکشنبه ۲۳ مرداد سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی در هشتمین مراسم اهدای جایزه حقوق بشر اسلامی با عنوان دفاع از مردم مظلوم فلسطین، محور مقاومت و مبارزه با جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: که از دست دادن شهید سپهبد اسماعیل هنیه ضایعه بزرگی است. ما این […]

به گزارش خبرنگار قضایی آیرینخالد قدومی امروز یکشنبه ۲۳ مرداد سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی در هشتمین مراسم اهدای جایزه حقوق بشر اسلامی با عنوان دفاع از مردم مظلوم فلسطین، محور مقاومت و مبارزه با جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: که از دست دادن شهید سپهبد اسماعیل هنیه ضایعه بزرگی است. ما این را می دانیم، اما ترور رهبران را عامل مقاومت می دانیم، مانند بعد از شهادت شیخ احمد یاسین. قاسم سلیمانی و فؤاد شكر، مصمم تر به مقاومت و جهاد شديم.

وی یادآور شد: حقوق بشر واقعاً یک مفهوم گسترده و عمیق انسانی است. حقوق بشر یعنی کرامت انسانی و انسانهای محترم.

وی ادامه داد: حقوق بشر به دلیل اهمیت حفظ امنیت انسانی و انسانیت در سازمان ملل آغاز شد، اما برای رژیم های غارتگر و کودک کش که در جهان در اقلیت هستند، حقوق بشر معنا ندارد.

قدمی بیان کرد: آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان عامل اصلی تأسیس رژیم صهیونیستی هستند و با این اقدام امنیت جهان را تهدید کرده اند در حالی که اکثر کشورهای جهان نظاره گر بودند.

آمریکا ترور هنیه را وتو کرد

نماینده جنبش اسلامی حماس در تهران با اشاره به قتل و شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: اسماعیل هنیه نخست وزیر سابق و یک شخصیت سیاسی، دیپلماتیک و بشردوستانه، امام جماعت مسجد بود. و حافظ قرآن و شخصیت فرهنگی و سیاسی. او در 10 ماه گذشته با زبان محاوره ای و دید باز با جهان صحبت کرد و حماس را به خوبی معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهید هنیه موضوع تشکیل کشور آزاد فلسطین با پایتختی قدس شریف و بازگشت فلسطینیان به سرزمین خود را مطرح کرد و در نهایت اسرائیل این شخصیت بزرگ را در سرزمین شریف جمهوری اسلامی ایران به هلاکت رساند.

قدمی اضافه کرد: اگر این اتفاق برای شخصیت دیگری بیفتد ظرف 24 ساعت شورای امنیت تشکیل می شود و ارتش بزرگی طبق فصل هفتم تشکیل می شود و جنگ بزرگ شروع می شود، اما چون جنایت از اسرائیل می آید، آمریکا وتو می کند. آی تی.

نماینده جنبش اسلامی حماس در تهران تاکید کرد: حقوق بشر اسلامی که به همت جمهوری اسلامی ایران و در سایه رهبر معظم انقلاب برقرار شد، آمد تا بگوید حقوق مردم یعنی حقوق مردم. حقوق بشر . حیثیت و کرامت و فرقی نمی کند مسلمان باشد، مسیحی، یهودی، عرب یا غیر عرب. اما عنوان دیگر حمایت از حقوق بشر به این معنا نیست که در صورت قتل، مجازات نخواهید شد. این نیز باید جزو حقوق بشر اسلامی باشد که مجرم را مجازات می کند.

قدومی یادآور شد: رژیم صهیونیستی 50 هزار فلسطینی را به شهادت رساند، 10 هزار نفر مفقود هستند، 16 هزار نفر از شهدا کودک هستند، 600 هزار کودک بدون پدر و مادر هستند.

وی افزود: امسال 9 هزار نفر به دلیل شهادت نتوانستند در آزمون شرکت کنند و 180 هزار آواره در خانیونس هستند. حقوق بشر و سازمان ملل کجاست؟

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنامراسم هشتمین جایزه حقوق بشر اسلامی «دفاع از مردم مظلوم فلسطین، محور مقاومت و مبارزه با جنایات رژیم صهیونیستی» امروز یکشنبه 23 مرداد ماه روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با تهران از حضور رئیس قوه قضائیه، مسئولان ارتش و کشور و سفرای مقیم اسلامی کشور استقبال کرد.

در این مراسم جایزه حقوق بشر اسلامی که یک جایزه بین المللی است به قربانیان نقض حقوق بشر یا حامیان و مدافعان حقوق بشر اعطا می شود و امسال اطلاعات 42 نامزد از حدود 17 کشور دریافت و ارسال شد . به کمیته اسلامی جایزه حقوق بشر و کرامت انسانی بررسی شده و در نهایت 6 نفر از بین برگزیدگان و 3 نفر از بین برگزیدگان انتخاب شدند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، زیاد نخل، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، سراج الحق، رهبر سابق جماعت اسلامی پاکستان، وکیل و حقوقدان فرانسوی ژیل دوور، فعال ضد صهیونیستی در کانادا، شارلوت کیتس و هایما آرمیدا، سفیر و نماینده دائم نیکاراگوئه در سازمان ملل متحد، به عنوان جوایز حقوق بشر اسلامی انتخاب شدند.

همچنین در این مراسم خانواده شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم، خانواده شهید زاهدی و اسدالله اسدی دیپلمات آزاده از بین تجلیل شدگان انتخاب شدند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=314170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.