افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

عدم ایجاد فضا برای معامله گران در بازار فارکس

  • کد خبر : 313912
عدم ایجاد فضا برای معامله گران در بازار فارکس

بازار؛ گروه بانک و بیمه: در روزهای اخیر پس از ترور ظالمانه هنیه توسط رژیم اسرائیل، واسطه های زیادی وارد صحنه شدند تا از این فضا نهایت استفاده را ببرند. بخشی از این مشکل ناشی از اقدامات دشمن برای ایجاد فضای التهاب در اقتصاد ایران است. به این ترتیب ایجاد نوعی بازدارندگی در برابر خونخواهی […]

بازار؛ گروه بانک و بیمه: در روزهای اخیر پس از ترور ظالمانه هنیه توسط رژیم اسرائیل، واسطه های زیادی وارد صحنه شدند تا از این فضا نهایت استفاده را ببرند. بخشی از این مشکل ناشی از اقدامات دشمن برای ایجاد فضای التهاب در اقتصاد ایران است. به این ترتیب ایجاد نوعی بازدارندگی در برابر خونخواهی ایران. اما بانک مرکزی موفق شد نوسان قیمت ارز را در محدوده 2 هزار تومان کنترل کند.

تجربه سال های اخیر نشان می دهد که افزایش تنش های سیاسی بر نوسانات قیمت ارز تاثیر دارد. در این سناریوها، بخشی از نوسانات بازار ارز ناشی از ایجاد فضا برای نوسان توسط معامله گران و سفته بازان است. همچنین برخی با ایجاد تقاضای کاذب در صدد ایجاد التهاب در بازار ارز هستند تا اقتصاد ایران را ملتهب جلوه دهند. دقیقا در ماجرای شهادت اسماعیل هنیه تلاش دلالان ارز برای کسب سود نمایان بود.

بنابراین در چنین شرایطی کارشناسان بازار به مردم توصیه می کنند از ورود هیجانی به بازار خودداری کنند. زیرا تجربه نشان داده است که پس از التهاب، نرخ افت قیمت دلار افزایش می یابد.

سناریوی نوسانات قیمت ارز تحت تنش های نظامی

بازخوانی سناریوی مشابه با سناریوی 1403 همین روند را نشان می دهد. ایران عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی انجام داد. قیمت دلار برای مدت کوتاهی افزایش یافت. اما بلافاصله بازار ارز از هیجان عبور کرد. سناریوی معاملات پولی یکی از تنش های نظامی است. بنابراین مردم نباید دلار یا طلا بخرند. زیرا امروزه نوسانات معاملات غیرضروری باعث ضرر و زیان مردم می شود.

به گفته صدیقی، در جریان عملیاتی شدن وعده صدیق، قیمت دلار به صورت هیجانی بالا رفت و سپس این سیگنال به جامعه داده شد که احتمالا قیمت دلار افزایش خواهد یافت. اما پس از آن شاهد کاهش 15 درصدی قیمت دلار بودیم. این نشان داد که خرید همیشه مضر است وقتی بازار گرم است.

علاوه بر این، بازار ارز در شرایط فعلی این سیگنال را به مردم داد که بازارساز به طور کامل بر معاملات تسلط دارد. بنابراین، معاملات هفته گذشته به دلار و تتر سروصدای زیادی ایجاد نکرد. قیمت درهم به دلیل عدم تقاضا تغییر چندانی نداشت. به گفته منابع آگاه، بازارساز از ابتدای انتشار این خبر بر بازار مسلط بود. در بازار ارز امارات نیز مداخله ای صورت گرفت. این موضوع باعث شد قیمت درهم 100 تومان کاهش یابد. همچنین حساسیت بالای پلیس امارات نسبت به معاملات باعث کاهش حجم معاملات ارزی شد.

محمدجواد صدیقی، کارشناس اقتصادی امروز در گفتگو با وطن گفت: در جریان اجرای وعده صادق، قیمت دلار به صورت هیجانی بالا رفت و پس از آن این سیگنال به جامعه داده شد که احتمالا قیمت دلار افزایش خواهد یافت. افزایش دادن.” اما پس از آن شاهد کاهش 15 درصدی قیمت دلار بودیم. این نشان داد که خرید همیشه مضر است وقتی بازار گرم است.

وی ادامه داد: به همین دلیل پس از ترور هانیه شاهد افزایش تقاضا در بازار دلار نبودیم. در حالی که پیش بینی ها حاکی از آن است که واکنش ایران به رژیم صهیونیستی پس از حمله به خاک این رژیم بیشتر خواهد بود. اما از آنجایی که معامله گران بازار به دقت قیمت سکه را زیر نظر داشتند، متوجه شدند که بازارساز کاملاً بر بازار تسلط دارد. به همین دلیل قیمت دلار در محدوده چند هزار تومانی نوسان موقتی خواهد داشت و به زیر 60 هزار تومان باز می گردد.

Tether به قیمت اصلی خود بازگشت

به گزارش کاپیتال فردا، در روز قتل دلار هرات، 60 هزار تام در این کانال شروع به کار کرد. اما بلافاصله به کانال 59 تومان برگشت. همچنین قیمت ارز در تهران نشان داد که نمی تواند آنقدر که افکار عمومی تصور می کند افزایش یابد. تنها با جهش کمتر از 1000 تومان کار خود را در بازار آغاز کرد.

بازارساز هوشمندانه سطح عرضه و تقاضا را در بازار پرسرعت فارکس متعادل کرد و در عین حال شور و شوق را تزریق کرد. بنابراین نوسانگرهای قیمت درهم و دلار فعالیت خود را کاهش دادند.

روز ترور، اگرچه تتر شروع هیجان انگیزی داشت. اما این هیجان همان روز تمام شد. به گونه ای که تتر به قیمت واقعی خود بازگشت. بازارساز هوشمندانه سطح عرضه و تقاضا را در بازار پرسرعت فارکس متعادل کرد و در عین حال شور و شوق را تزریق کرد. بنابراین نوسانگرهای قیمت درهم و دلار فعالیت خود را کاهش دادند.

با توجه به اینکه فعالان بازار فارکس بر این باورند که هیجان و شور و نشاط بازار کاهش خواهد یافت. به همین دلیل قیمت درهم و دلار به کانال قبلی باز می گردد. بنابراین ادعای فعلی نادرست است. در شرایط تنش سیاسی، نباید به بازارهای مالی متوسل شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=313912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.