افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

هگزاکوپتر حامل موشک; سلاحی که برای ترور اسماعیل هنیه استفاده شد

  • کد خبر : 313868
هگزاکوپتر حامل موشک;  سلاحی که برای ترور اسماعیل هنیه استفاده شد

به گزارش ساعت 9 صبح یک منبع آگاه به خبرفوری گفت که اسرائیل از یک هگزاکوپتر حامل یک موشک برای ترور رهبر ارشد حماس در تهران استفاده کرد. اما هگزاکوپتر چیست و چگونه به طرز ماهرانه ای یک واحد را در محدوده وسیع هدف قرار می دهد، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می شود؟ […]

به گزارش ساعت 9 صبح یک منبع آگاه به خبرفوری گفت که اسرائیل از یک هگزاکوپتر حامل یک موشک برای ترور رهبر ارشد حماس در تهران استفاده کرد.

اما هگزاکوپتر چیست و چگونه به طرز ماهرانه ای یک واحد را در محدوده وسیع هدف قرار می دهد، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می شود؟

در خانواده بزرگ مولتی روتورها، ما خود را با چندین دسته مواجه می کنیم. Multirotor به محصولات پرنده ای اطلاق می شود که از دو یا بیش از دو موتور تشکیل شده است که می توانند به صورت عمودی از زمین بلند شوند. با توجه به محل قرارگیری هر موتور پیشرانه، آن بازو وظیفه بلند کردن دستگاه را نیز بر عهده دارد. خیلی وقت ها به تعداد دقیق موتورها به ملخ هم مجهز می شود. مولتی روتورها با توجه به تعداد موتورها به چند دسته تقسیم می شوند و اساساً بر اساس تعداد موتور نامگذاری می شوند. به عنوان مثال، رایج ترین طبقه بندی مولتی روتورها به شرح زیر است:

هلیکوپتر منحصر به فرد

هلیکوپتر دوبل

تریکوپتر

کوادکوپتر

هگزاکوپتر

هشت کوپتر

و…

یک مولتی روتور می تواند تا N موتور داشته باشد. طراحی و ساخت بدنه آن کاملا مشخص است و تمامی موتورها در یک زاویه مشخص و استاندارد نسبت به یکدیگر قرار گرفته اند.

همانطور که از نام هگزاکوپتر مشخص است، از شش موتور در طراحی و ساخت هگزاکوپتر استفاده شده است. اگر هگزاکوپتر را یک دایره 360 درجه در نظر بگیریم، هر موتور در زاویه 60 درجه نسبت به دیگری قرار می گیرد. و به همین ترتیب شش موتور با زاویه و فاصله استاندارد در طراحی مدل پرواز نهایی ادغام شده و دستگاه به راحتی پرواز می کند. باید بدانید که رایج ترین مولتی روتورهای موجود در بازار کوادکوپترها هستند و به دلیل سهولت پرواز و استفاده از آنها بسیار محبوب هستند.

بعد از کوادکوپترها به جرات می توان گفت که هگزاکوپترها برای پروازهای تفریحی و یا برای مصارف صنعتی و تجاری نیز کاربرد دارند. از آنجایی که بسیاری از برندهای معروف در زمینه پهپادهای تفریحی، انواع کوادکوپتر را تولید می کنند، طراحی و تولید هگزاکوپترهای مجهز به دوربین نیز مرسوم است. در این حالت محصول نهایی از شش موتور و شش بازو تشکیل شده است.

به عنوان مثال یکی از معروف ترین مدل های هگزاکوپتر x 600 و x 600 c محصول شرکت MJX می باشد. این مدل پرواز با دوربین و بدون دوربین روانه بازار شده و با استقبال خوب کاربران مواجه شده است. بدون شک تفاوت چندانی بین کوادکوپتر و هگزاکوپتر در دسته پهپادهای سرگرمی وجود ندارد، اما کاربران فکر می کنند که بدون شک پرواز با کوادکوپتر منطقی تر از هگزاکوپتر است. دلیل این امر این است که در یک سقوط یا تصادف، میزان آسیب وارد شده به یک کوادکوپتر متشکل از 4 موتور و بازو بسیار کمتر از یک هگزاکوپتر متشکل از شش موتور و بازو است. و منطقاً این تفکر برای کاربران حوزه سرگرمی مناسب و منطقی است.

683400_541

ممکن است در اینجا از شما بپرسند که اگر این مشکل از نظر فنی تحلیل شود، استفاده از تری کوپتر، هلیکوپتر دوبل و تک هلیکوپتر می تواند آسیب کمتری داشته باشد. زیرا از موتور و پروانه کمتری استفاده می کنند اما باید در نظر گرفت که مدل های قبلی کوادکوپترها از پایداری کمتری برخوردار بوده و به همین دلیل مورد استقبال مردم قرار نگرفته است.

هگزاکوپترها کمتر از کوادکوپترها پایدار و پایدار نیستند. در مدل های تفریحی، برندهای دیگری هم هستند که هگزاکوپتر طراحی و تولید می کنند و با استقبال خوب مردم مواجه می شوند، اما می توان گفت حضور پر رنگ و پرمصرف آن ها در عرصه صنعت و اوقات فراغت بیشتر به چشم می خورد.

هلیکوپترهای گازی سفارشی یا دست ساز مدل هایی هستند که با توجه به نیاز کاربر و هدف نهایی سازمان یا شرکت طراحی و تولید می شوند. این هگزاکوپترها عظمت و طراحی خاصی دارند و مطمئناً می توانند دوربین های تخصصی DSLR را حمل کنند. در بسیاری از پروژه های صنعتی و تخصصی از هگزا کوپترهای دست ساز مجهز به دوربین های تخصصی برای مصارف تخصصی مانند ساخت فیلم مستند، تریلر، فیلمبرداری هالیوودی و … به منظور ثبت عکس و فیلم با کیفیت استفاده می شود.

ساخت و تولید هگزاکوپتر سفارشی باید مطابق با طراحی مهندسی انجام شود. اصول ساخت مولتی روتورها یکسان است و تنها تفاوت در محل قرارگیری موتورها است. البته برندها هگزاکوپترهای کامپکت و پیش ساخته نیز می فروشند که می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود مدل نهایی آن را خریداری کنید. در طراحی و ساخت یک هگزاکوپتر، پردازنده IMU یا مغز و قطب نما بسیار مهم است.

برخی از مدل های سفارشی نیز برای حمل بار استفاده می شوند. ایده حمل بار و کالا و ارسال آن به مشتریان توسط شرکت ها و برندهای بنامی مطرح شده است. به عنوان مثال، آمازون در تلاش است تا با کمک روتورهای متعدد و صرفه جویی در زمان، بسته ها را در اسرع وقت به مشتریان تحویل دهد. بدون شک حضور هگزاکوپترها در زمینه کاربری های تفریحی، نیمه حرفه ای و تخصصی بر هیچکس پوشیده نیست. اهمیت عملیات تروریستی مانند آنچه در تهران رخ داد در حال آشکارتر شدن است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=313868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.