افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

حداقل قیمت 20 میلیارد میلیاردرهای فوتبال ایران

  • کد خبر : 313122

کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران در 5 اردیبهشت 1403 فرصتی 84 روزه برای تیم های لیگ برتری تعیین کرد. بر اساس اعلام این کمیته، فرصت نقل و انتقال بازیکنان از 16 تیرماه آغاز شده و تا 7 شهریور ماه سال جاری به پایان می رسد. در این فصل در 12 تیرماه دستورالعمل […]

کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران در 5 اردیبهشت 1403 فرصتی 84 روزه برای تیم های لیگ برتری تعیین کرد. بر اساس اعلام این کمیته، فرصت نقل و انتقال بازیکنان از 16 تیرماه آغاز شده و تا 7 شهریور ماه سال جاری به پایان می رسد.

در این فصل در 12 تیرماه دستورالعمل تنظیم قراردادها و سقف بودجه باشگاه های فوتبال برای فصل های 1403 تا 1406 به باشگاه ها ابلاغ شد که این قانون در پنج فصل، 59 ماده، دو تبصره و 14 بند و بودجه منتشر شد. سقف 325 میلیارد تومان تعیین شد. این قانون از نظر نقل و انتقالات کاملاً مؤثر است تا جایی که برخی از بازیکنان پس از توافق با باشگاه مقصد مجبور به بازگشت به باشگاه فصل قبل شدند، اما از نظر اقتصادی ممکن است تمرکز بیشتری را طلب کند، در حالی که قانون مدت قرارداد با بازیکنان بالای 30 سال به گفته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال تغییر کرده و این مدت با صلاحدید باشگاه ها قابل تمدید است.

این در حالی است که برخی از باشگاه های برتر لیگ برتر بدون ذکر نام و ارائه کد مدعی دور زدن قانون سقف بودجه از سوی برخی باشگاه ها هستند. به عنوان مثال رضا درویش بدون اشاره به باشگاه پیشنهادی گفت: ما به مهدی ترابی 35 میلیارد تومبا پیشنهاد دادیم اما یکی از باشگاه ها حاضر شد دو برابر به او پول بدهد یا اینکه برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که حتی بازیکنان ملی پوش آپارتمان و ارز دریافت خواهند کرد. مانند دلار. این شبهه به حدی قوت گرفت که برخی از اهالی رسانه در صحبت های خود از مدیران ارشد لیگ برتری در این باره سوال کردند.

بر اساس این گزارش البته لیگ 16 تیمی ما محدود به پنج تیم برتر نیست. این لیگ هم مثل جامعه ای که طبقه ضعیف و متوسط ​​دارد، تیمی متوسط، خصوصی و کم درآمد هم دارد، در این میان شاهد بودیم که برخی بازیکنان با استانداردهای بسیار پایین 17 تا 20 میلیارد پیشنهاد دادند که شما تیم ها را بگیرید. با بودجه بسیار کم یکی از مربیان این تیم های لیگ برتری به تسنیم گفت: بازیکنی که تیمش سقوط کرده به ما پیشنهاد 17 میلیاردی داده است یا بازیکن دیگری که در نیم فصل دوم در پست مدافع بازی می کند و بیشتر نیمکت نشین بوده است پیشنهاد داده است. ما 20 میلیارد تومبا به ما پیشنهاد دادند. حتی اگر آن پول را هم داریم که نداریم، چرا باید چنین مبلغی به این بازیکنان بی کیفیت بدهیم؟

توجه کن این قیمت به کم سود ترین باشگاه ارائه می شود، طبیعتا وقتی تیمی توان مالی و بودجه بیشتری داشته باشد امکان افزایش قیمت وجود دارد!

رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس در حاشیه سمینار سالانه مدیران باشگاه ها در 27 تیرماه امسال، درباره ناهماهنگی کیفیت و قیمت بازیکنان لیگ برتری گفت: رشد و پیشرفت فوتبال ما نسبت به 5 یا 6 مورد. آیا سال ها پیش تعداد قراردادها آنقدر زیاد شده که مثلاً حدود دو سه هزار درصد بازیکنانی که هشت یا ده سال پیش در تیم ملی حضور داشتند، به دلیل اینکه کیفیت بالای خود را نشان می دهند، همچنان در تیم انتخاب می شوند؟ این بدان معناست که فوتبال از نظر کیفی رشد نکرده است، اما از نظر مبلغ قرارداد، شاید با تورم، تعداد قراردادها افزایش یافته است امسال 20 میلیارد برای تمدید درخواست کرد.

این تصویر کوچکی از فصل نقل و انتقالات فوتبال ماست، جایی که تقاضا با عرضه مطابقت ندارد و محصول فوق العاده گران است، بسیار گرانتر از کیفیت آن، فوتبالی که به گفته بسیاری در شرف ورشکستگی است./تسنیم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=313122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.