افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

اقتصاد اسرائیل به دلیل ترس از جنگ تمام عیار تا اعماق عدم اطمینان سقوط می کند

  • کد خبر : 313051
اقتصاد اسرائیل به دلیل ترس از جنگ تمام عیار تا اعماق عدم اطمینان سقوط می کند

به گزارش بازار، پایگاه خبری Calcalistech نوشت:ترور اخیر یکی از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان و ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین، ممکن است باعث وخامت چشمگیر امنیت و خسارات زیادی برای فعالیت اقتصادی رژیم صهیونیستی شود. پس از 10 ماه جنگ در غزه و سوء مدیریت دولت، ممکن است قیمت آن […]

به گزارش بازار، پایگاه خبری Calcalistech نوشت:
ترور اخیر یکی از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان و ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین، ممکن است باعث وخامت چشمگیر امنیت و خسارات زیادی برای فعالیت اقتصادی رژیم صهیونیستی شود. پس از 10 ماه جنگ در غزه و سوء مدیریت دولت، ممکن است قیمت آن غیرقابل تحمل باشد.

ترور همزمان فواد شکر و اسماعیل هنیه رژیم اسرائیل را در حالت آماده باش قرار داده است. ژائو گالانت وزیر جنگ گفت: ما جنگ نمی خواهیم، ​​اما برای همه احتمالات آماده می شویم.

در واقع رژیم صهیونیستی خود را برای سناریوهای جنگی با شدت های مختلف آماده می کند که در عرصه های اقتصادی و عمرانی بی تاثیر نخواهد بود.

بازارهای مالی سرزمین های اشغالی فلسطین به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی واکنش منفی نشان دادند. بر اساس گزارش روز پنجشنبه، به دلیل نگرانی معامله گران از گسترش جنگ در پی کشتارهای اخیر و خوش بینی آنها به از بین رفتن توافقنامه صلح و همچنین کاهش عمومی این ارز در بازارهای جهانی، ارزش شیکل در معاملات روز چهارشنبه 1.2 درصد کاهش یافت. سه روز گذشته به 3.3 درصد افزایش یافت و از نظر ارزهای با بدترین عملکرد، پس از واحد پول اتیوپی در رتبه دوم قرار گرفت. بازدهی اوراق 10 ساله دولتی نیز با افزایش 6 واحدی به 4.99 درصد رسید.

بودجه فعلی دولت و پیش‌بینی‌های اقتصادی که رژیم صهیونیستی با آن عمل می‌کند، بر این فرض استوار است که در سال 2024 از شدت جنگ در جنوب سرزمین‌های اشغالی کاسته شود و در عین حال، وضعیت شمال افزایش یابد. پایدار بماند یا بهبود یابد و از یک جنگ همه جانبه اجتناب شود.

اما در صورت درگیری مستقیم با حزب الله لبنان که شامل پرتاب گسترده راکت و موشک به سمت جبهه داخلی رژیم صهیونیستی و احتمال رسیدن آنها به تل آویو می شود، این فرضیات باطل خواهد شد. چنین سناریویی احتمالاً شامل بسیج گسترده ذخایر و احتمالاً مانور زمینی رژیم صهیونیستی در لبنان خواهد بود. اگر محور مقاومت وارد نبردی بلندمدت با رژیم صهیونیستی شود، این چشم‌انداز نگران‌کننده‌تر خواهد بود.

بلومبرگ در ماه می گزارش داد که خسارات وارده به اقتصاد رژیم صهیونیستی در هفت ماهه اول جنگ غزه به بیش از 60 میلیارد مثقال (16 میلیارد دلار) رسیده است. در همان زمان، داده های وزارت دارایی رژیم به افزایش کسری بودجه 12 ماهه به هفت درصد تولید ناخالص داخلی در ماه آوریل اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=313051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.