افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

رایزنی بین آمریکا و اسرائیل در مورد حمله احتمالی ایران

  • کد خبر : 312136
رایزنی بین آمریکا و اسرائیل در مورد حمله احتمالی ایران

رئیس جمهور آمریکا به نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که آتش بس را بپذیرد آفتاب نیوز: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک گفتگوی تلفنی به صراحت به بنیامین نتانیاهو گفت که جنگ غزه باید پایان یابد و آتش بس برقرار شود. این دو که روابطشان در ماه های اخیر تیره شده بود، در اول […]

رئیس جمهور آمریکا به نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که آتش بس را بپذیرد

آفتاب نیوز:

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک گفتگوی تلفنی به صراحت به بنیامین نتانیاهو گفت که جنگ غزه باید پایان یابد و آتش بس برقرار شود.

این دو که روابطشان در ماه های اخیر تیره شده بود، در اول اوت پس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، صحبت کردند.

به گزارش بلومبرگ، در حالی که بایدن متعهد شده است که از اسرائیل در برابر تهدیدات مجدد ایران و شبه نظامیان همپیمانش مانند حزب الله حمایت کند، به گفته منابع آگاه، در این تماس تلفنی او به صراحت از نتانیاهو خواسته است که هر چه سریعتر توافق آتش بس را بپذیرد.

آکسیوس همچنین گزارش داد که بایدن در این گفتگو با نتانیاهو نسبت به عواقب تشدید تنش در جنگی که تقریباً 10 ماه به طول انجامیده است، هشدار داد.

این روزنامه می گوید بایدن به نتانیاهو گفته است که به او کمک می کند تا حملات احتمالی ایران را دفع کند، اما امیدوار است نخست وزیر اسرائیل توافق آتش بس را بپذیرد.

بایدن در این رابطه به خبرنگاران گفت: ما مبنای آتش بس را داریم و همه باید در این راستا گام بردارند.

وی همچنین افزود که ترور اسماعیل هنیه کمکی به حل تنش ها نکرده است.

ترور هنیه کار برای مذاکرات آتش بس را پیچیده کرد، زیرا او عموماً به عنوان یکی از مذاکره کنندگان اصلی در مذاکرات حماس شرکت داشت.

دو طرف در حال کار بر روی طرحی هستند که دولت بایدن در ماه می ارائه کرد. بر اساس این طرح، ابتدا جنگ به مدت شش هفته متوقف می شود، تعدادی از گروگان ها آزاد می شوند و گروهی از فلسطینی های محبوس در زندان های اسرائیل به خانه های خود باز می گردند. در مرحله دوم و سوم تعداد بیشتری از زندانیان آزاد می شوند و در نهایت آتش بس دائمی برقرار می شود.

این گفت وگوها از ماه ها پیش با میانجی گری قطر، آمریکا و مصر در منطقه در حال انجام است، اما هنوز موانع جدی بر سر راه رسیدن به توافق وجود دارد. یکی از مشکلات اصلی این است که اسرائیل هیچ آتش‌بسی را نمی‌پذیرد که معتقد است توانایی آن برای شروع مجدد جنگ و نابودی حماس را محدود می‌کند.

علاوه بر این، ترور هانیه شرایط را دشوارتر کرده است. این اقدام تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که اسرائیل به فؤاد شکر، فرمانده ارشد حزب الله در بیروت، پایتخت لبنان، حمله کرد. اسرائیل این حمله را تایید کرد و مدعی شد که شاکار مسئول حمله موشکی آخر هفته گذشته به بلندی‌های جولان تحت کنترل اسرائیل بود که منجر به کشته شدن 12 کودک و نوجوان در حال بازی فوتبال شد.

یورونیوز نوشت: ایران و حزب الله قول انتقام از اسرائیل داده اند و تهران به نیروهای امنیتی خود دستور داد تا گزینه های حمله به اسرائیل را ارزیابی کنند. در اوایل ماه آوریل، زمانی که حملات اسرائیل کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق را هدف قرار داد، ایران با پرتاب 300 پهپاد و موشک به سمت اسرائیل پاسخ داد.

اما تهران عملاً از قبل تصمیم خود را اعلام کرده بود. اسرائیل یک حمله محدود را تحت فشار ایالات متحده و اروپا انجام داد تا پاسخ تهاجمی ندهد.

این بار انتقام ایران ممکن است شدیدتر باشد. گزینه های آنها از یک حمله مستقیم دیگر به اسرائیل گرفته تا تشدید حملات به اسرائیل و حمله به اهداف اسرائیل در سرتاسر جهان توسط نیروهای نیابتی آنها متغیر است.

نتانیاهو پیشتر در اول اوت گفت که اسرائیل در سطح بسیار بالایی از آمادگی برای هر سناریویی قرار دارد.

با نزدیک شدن به زمان انتخابات ایالات متحده، دولت جو بایدن نسبت به تشدید تنش ها در خاورمیانه مهربانی نشان نمی دهد و اصرار دارد که باید هر چه سریعتر آتش بس برقرار شود.

بلومبرگ به نقل از افراد آشنا با سیاست های ایالات متحده گزارش داده است که کاخ سفید از واسطه ها برای ارسال هشدار به ایران، حزب الله و حوثی های یمن برای عدم تشدید تنش ها استفاده کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=312136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.