افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

ایران از حق مشروع خود برای مجازات باند صهیونیستی استفاده خواهد کرد

  • کد خبر : 311949
ایران از حق مشروع خود برای مجازات باند صهیونیستی استفاده خواهد کرد

۱۲ / ۰۵ / ۱۴۰۳ – ۱۶:۰۹:۴۲ باقری در گفتگو با بورل؛ سرپرست وزارت امور خارجه گفت: ترور هنیه در تهران نقض تمامیت ارضی کشورمان بود و ایران قطعا از حق ذاتی و مشروع خود برای مجازات باند جنایتکار صهیونیست استفاده خواهد کرد. به گزارش ایلنا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در گفتگوی تلفنی […]


۱۲ / ۰۵ / ۱۴۰۳ – ۱۶:۰۹:۴۲

باقری در گفتگو با بورل؛




سرپرست وزارت امور خارجه گفت: ترور هنیه در تهران نقض تمامیت ارضی کشورمان بود و ایران قطعا از حق ذاتی و مشروع خود برای مجازات باند جنایتکار صهیونیست استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در گفتگوی تلفنی با جوزف بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره عواقب اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در شهادت اسماعیل هنیه گفت: رئیس دفتر حماس سیاستمدار. پیامدهای سیاسی و امنیتی این جنایت بزرگ که ناقض امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و نقض ثبات منطقه است مورد رایزنی و بررسی قرار گرفت.

باقری با اشاره به حضور انریکه مو نماینده اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورمان، تاکید کرد: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن اسماعیل هنیه در تهران علاوه بر نقض حقوق ارضی تمامیت جمهوری اسلامی ایران و نقض حاکمیت ملی ایران، صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی را به خطر انداخته است و ایران قطعا از حق ذاتی و مشروع خود برای مجازات باند جنایتکار صهیونیست استفاده خواهد کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه در ادامه این گفتگو بر برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و اقدامات برخی کشورهای اروپایی در همکاری با آمریکا را محکوم کرد. جلوگیری از محکومیت قتل شهید هانیه توسط شورای امنیت.

باقری تاکید کرد: این اقدام برخی کشورهای اروپایی و سکوت آنها در قبال جنگ افروزی صهیونیست ها در یمن و لبنان، این رژیم را برای ادامه اقدامات تجاوزکارانه خود که منجر به به خطر انداختن صلح و ثبات در منطقه می شود، جسارت و جرأت بخشیده است.

جوزف بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز بر حق مشروع جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت ارضی خود تاکید کرد و از افزایش تنش و شکل‌گیری جنگ گسترده در منطقه ابراز نگرانی کرد. منطقه و آثار و پیامدهای آن برای مردم منطقه.

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا در راستای مسئولیت خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی باید رژیم صهیونیستی را برای جلوگیری از ادامه جنایات این کشور تحت فشار قرار دهد. زیرا عدم اتخاذ تدابیر جدی از سوی طرف اروپایی برای توقف رژیم صهیونیستی به معنای تشویق باند جنایتکار حاکم بر تل آویو به جنگ و به خطر انداختن صلح، ثبات و امنیت منطقه خواهد بود.


انتهای پیام/


تلگرام خبری

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=311949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.